támogatás

Sportoló az Audi Hungaria szélcsatornájában

2017.11.09.

A legutóbbi olimpián 7. helyezést szerzett, legismertebb magyar síelő Miklós Edit Győrben, az Audi Hungaria szélcsatornájában tesztelt.  A sportos márka találkozik egy kiváló sportolóval – köszöntötte Czechmeister Mónika kommunikációs vezető a történelmi pillanaton résztvevő, népes újságírócsapatot.

Teszt előtti sajtótájékoztató- Balról jobbra: Stefan Abplanalp edző, Miklós Edit, Kaszó Klára, a sportoló menedzsere, Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője és dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója.

Dr.Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója pedig azt emelte ki, az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta. Emellett a Porsche Hungaria Audi márka és a Das WeltAuto közvetlenül is támogatja Miklós Editet, ahogy rajta kívül még nagyon sok sportolót.

Stefan Abplanalp, Miklós Edit svájci edzője azt idézte fel, hogy másfél éve beszélgettek először Vérten Sándorral a lehetőségről, s örömének adott hangot, hogy a terv valósággá vált, s az Audi Hungaria biztosítja a teszthez a technológiai hátteret. Kaszó Klára, a sportoló menedzsere köszöntet mondott a Porsche Hungariának és az Audi Hungáriának a támogatásért, s azt hangsúlyozta, Edit megmutatta, hogy Magyarországon is lehet sikereket elérni a sísportban.

Az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta.

Ez az Audi Hungaria Viharsarka – tudtuk meg a helyszínen, a 2014 augusztusa óta működő szélcsatornában. A kétszintes, 250 négyzetméteres épületben a Győrben gyártott Audi modelleket tesztelik és különféle aeroakusztikus vizsgálatokat végeznek az autókon. Egy három tonnás ventilátor – amelyet 250 kilowattos villanymotor hajt, - maximálisan 160 km/órás szelet képes produkálni, ami már orkán erejű szélnek felel meg.

Miklós Edit beöltözés után következett a teszt. A sportoló előtte elmondta, a síelő számára kulcsfontosságú, hogy a legnagyobb sebességet érhesse el a legkisebb légellenállással. Ennek szimulációjára tökéletesen alkalmas az Audi szélcsatornája.

Miklós Edit tesztel, a média haja pedig lobog az Audi Viharsarkában.

Ötven kilométer/órás sebességig az újságírók is jelen lehettek a teszten. Bár odakinn szélcsendes volt az idő, a csatornában rendesen fújt a szél, néhány perc után az ötven kilométeres szél és kellemetlennek tűnt. A sportoló hátára és sisakjára kék szalagokat helyeztek, ezek mozgásából vagy éppen nyugalmi helyzetéből szabad szemmel is látszott, mikor a legideálisabb a légellenállás. A tesztet persze nem bízták a szabad szemekre, szenzorok mérték a légellenállást és monitorokon is megjelenítették az adatokat.

Biztonsági okokból ötven kilométeres szél felett az újságírók elhagyták a szélcsatornát és egy külső teremből tévén át nézhették, amíg a ventillátor 120 km/órás szelet állít elő. Miklós Edit derekasan állta a próbát, közben folyamatosan változtatta testhelyzetét, a botok és a kezei állását, a monitoron pedig folyamatosan látta, mi az a pozíció, amelyben a legkisebb a légellenállás.

A sportoló minden pozíciót kipróbált. Így magas volt a légellenállás.

Közben megtudhattuk azt is, új síelő ruhában a legkisebb a légellenállás, így a profi versenyzők minden alkalommal vadonatúj ruhában versenyeznek, az ezred másodpercekért folyattott küzdelemben minden apróság számít.

Amíg a sportoló tesztelt, Feszty Dániel az Audi menedzsere, a Széchenyi István Egyetem járműfejlesztési tanszékének vezetője elemezte a média számára az adatokat. A kivetítőn jól látszott, hogy 29-30 newtonnál volt az ideális testhelyzet.

Ez az igazi. 29 newtonmétert mutattak a szenzorok.

Képes voltam arra, hogy memorizáljam, mikor volt a legkisebb légellenállás, s ezt a versenyen is kamatoztassam – nyilatkozta a teszt után Miklós Edit, aki az Audiban járva a tesztvezetést sem úszhatta meg, egy 400 lóerős TT RS autóval járta be a tesztpályát, ami elmondása szerint legalább akkora élményt jelentett számára, mint a szélcsatorna.

Büszkék vagyunk arra a győri Audinál, hogy hozzá tudunk járulni Edit sportsikereihez, a vállalat a jövőben is szívesen helyet ad magyar tehetségeknek arra, hogy a szélcsatornát használhassák – fogalmazott a rendezvény végén Czechmeister Mónika. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.20
A 2017-es modellév egyik legnagyobb és leginkább várt újdonsága az X-ADV volt. A koncepció,....
2018.02.20
A környezetbarát hibrid autói mellett motorsport hagyományairól ismert Toyota versenyistállója, a....
2018.02.20
Kínában jelentősen, több mint 7 százalékkal emelkedett az új személyautók eladása januárban -....
2018.02.20
Mykola Kapusta Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.20
„A Red-Bull autója az egyik legjobb az egész mezőnyben”, szögezi le Max Verstappen a Motorsport-....
2018.02.20
A Lexus március 6-án tartja az új UX crossover világpremierjét, mellette a három üléssoros,....
2018.02.20
- Új autóalkatrész gyártó üzemet hoz létre Újhartyánban a svájci tulajdonú REHAU-Automotive Kft., a....
2018.02.20
A versenygép. ..
2018.02.20
- Nem közlekedhettek a 7,5 tonna össztömeget meghaladó járművek a 82-es főúton Veszprém és....
2018.02.20
A Peugeot 2018 első félévében is folytatja technológiai offenzíváját. A 308-at már eddig is nagyra....