támogatás

Sportoló az Audi Hungaria szélcsatornájában

2017.11.09.

A legutóbbi olimpián 7. helyezést szerzett, legismertebb magyar síelő Miklós Edit Győrben, az Audi Hungaria szélcsatornájában tesztelt.  A sportos márka találkozik egy kiváló sportolóval – köszöntötte Czechmeister Mónika kommunikációs vezető a történelmi pillanaton résztvevő, népes újságírócsapatot.

Teszt előtti sajtótájékoztató- Balról jobbra: Stefan Abplanalp edző, Miklós Edit, Kaszó Klára, a sportoló menedzsere, Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője és dr. Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója.

Dr.Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója pedig azt emelte ki, az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta. Emellett a Porsche Hungaria Audi márka és a Das WeltAuto közvetlenül is támogatja Miklós Editet, ahogy rajta kívül még nagyon sok sportolót.

Stefan Abplanalp, Miklós Edit svájci edzője azt idézte fel, hogy másfél éve beszélgettek először Vérten Sándorral a lehetőségről, s örömének adott hangot, hogy a terv valósággá vált, s az Audi Hungaria biztosítja a teszthez a technológiai hátteret. Kaszó Klára, a sportoló menedzsere köszöntet mondott a Porsche Hungariának és az Audi Hungáriának a támogatásért, s azt hangsúlyozta, Edit megmutatta, hogy Magyarországon is lehet sikereket elérni a sísportban.

Az Audi márka és az Audi Hungaria a magyar sport számára egy új ajtót nyitott meg azzal, hogy szélcsatornáját felajánlotta.

Ez az Audi Hungaria Viharsarka – tudtuk meg a helyszínen, a 2014 augusztusa óta működő szélcsatornában. A kétszintes, 250 négyzetméteres épületben a Győrben gyártott Audi modelleket tesztelik és különféle aeroakusztikus vizsgálatokat végeznek az autókon. Egy három tonnás ventilátor – amelyet 250 kilowattos villanymotor hajt, - maximálisan 160 km/órás szelet képes produkálni, ami már orkán erejű szélnek felel meg.

Miklós Edit beöltözés után következett a teszt. A sportoló előtte elmondta, a síelő számára kulcsfontosságú, hogy a legnagyobb sebességet érhesse el a legkisebb légellenállással. Ennek szimulációjára tökéletesen alkalmas az Audi szélcsatornája.

Miklós Edit tesztel, a média haja pedig lobog az Audi Viharsarkában.

Ötven kilométer/órás sebességig az újságírók is jelen lehettek a teszten. Bár odakinn szélcsendes volt az idő, a csatornában rendesen fújt a szél, néhány perc után az ötven kilométeres szél és kellemetlennek tűnt. A sportoló hátára és sisakjára kék szalagokat helyeztek, ezek mozgásából vagy éppen nyugalmi helyzetéből szabad szemmel is látszott, mikor a legideálisabb a légellenállás. A tesztet persze nem bízták a szabad szemekre, szenzorok mérték a légellenállást és monitorokon is megjelenítették az adatokat.

Biztonsági okokból ötven kilométeres szél felett az újságírók elhagyták a szélcsatornát és egy külső teremből tévén át nézhették, amíg a ventillátor 120 km/órás szelet állít elő. Miklós Edit derekasan állta a próbát, közben folyamatosan változtatta testhelyzetét, a botok és a kezei állását, a monitoron pedig folyamatosan látta, mi az a pozíció, amelyben a legkisebb a légellenállás.

A sportoló minden pozíciót kipróbált. Így magas volt a légellenállás.

Közben megtudhattuk azt is, új síelő ruhában a legkisebb a légellenállás, így a profi versenyzők minden alkalommal vadonatúj ruhában versenyeznek, az ezred másodpercekért folyattott küzdelemben minden apróság számít.

Amíg a sportoló tesztelt, Feszty Dániel az Audi menedzsere, a Széchenyi István Egyetem járműfejlesztési tanszékének vezetője elemezte a média számára az adatokat. A kivetítőn jól látszott, hogy 29-30 newtonnál volt az ideális testhelyzet.

Ez az igazi. 29 newtonmétert mutattak a szenzorok.

Képes voltam arra, hogy memorizáljam, mikor volt a legkisebb légellenállás, s ezt a versenyen is kamatoztassam – nyilatkozta a teszt után Miklós Edit, aki az Audiban járva a tesztvezetést sem úszhatta meg, egy 400 lóerős TT RS autóval járta be a tesztpályát, ami elmondása szerint legalább akkora élményt jelentett számára, mint a szélcsatorna.

Büszkék vagyunk arra a győri Audinál, hogy hozzá tudunk járulni Edit sportsikereihez, a vállalat a jövőben is szívesen helyet ad magyar tehetségeknek arra, hogy a szélcsatornát használhassák – fogalmazott a rendezvény végén Czechmeister Mónika. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....