Mercedes

Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata

2016.02.27.

A Mercedes-AMG az új C 43 4MATIC Coupé modellel bővítette a C-osztály kínálatát. A márkára jellemző rendkívül dinamikus vezetési élmény biztosítása érdekében az affalterbachi fejlesztőcsapat egy izgalmas technológiai csomagot állított össze: a 367 lóerős, 3-literes V6-os biturbo motort az új, agilisan kapcsoló 9G-TRONIC automataváltóval kombinálták. Az AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás és az áthangolt futómű optimális alapot biztosít a lenyűgöző menetdinamikához.

A C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek. A 3-literes V6-os biturbo motor 367 lóerőt képes leadni, maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. A 0-100 km/h-s sprintet így a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.


AMG-specifikus: a 3 literes V6-os Biturbo motor

Az új 3-literes V6-os biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A hengerhüvelyek NANOSLIDE® bevonata a MERCEDES-AMG PETRONAS F1-es versenyautójának motorjaiból származik, rendkívüli keménysége révén mérsékli a kopást és csökkenti a súrlódást, ezáltal pedig fokozza a hatékonyságot.

Rövid kapcsolási idők, magas szintű hatékonyság: a 9G-TRONIC automataváltó

A 9G-TRONIC automataváltót kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették a mérnökök, és az egyedi programozásnak is köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig „Sport“ és „Sport Plus“ módban a visszaváltások során fokozza az élményt.

Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.


Adaptív csillapítással: a sportfutómű

A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.

A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind „Comfort“, mind „Sport“, mind pedig „Sport Plus“ állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.

Számos karakter egyetlen ujjmozdulatra: az AMG DYNAMIC SELECT

Az öt AMG DYNAMIC SELECT menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az „Eco“, „Comfort“, „Sport“, „Sport Plus“ és „Individual“ programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.

Különösen „Sport Plus“ programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról „Eco“ programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.


Közvetlen, egyértelmű visszajelzésekkel: a Sport paraméter kormányzás

A Sport paraméter kormányzás változó áttételével maximálisan támogatja az új  C 43 AMG 4MATIC Coupé agilitását, az autó sofőrjét egyedülállóan precíz és pontos visszajelzésekkel kiszolgálva. A kormányzás karakterét a kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg, „Individual“ állásban pedig egyénileg személyre szabható.

Erőteljes és határozott: a külső formaterv

A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza.

Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák, a hovatartozást pedig a „BITURBO – 4MATIC“ felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható „AMG“ (baloldalt) és „C 43“ (jobboldalt) feliratok jelzik.

Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.


Hangsúlyos sportosság egyedi részletekkel: az utastér

A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal különösen sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek. Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé. Minden fontos információ egy szempillantás alatt leolvasható a jól áttekinthető AMG műszercsoportról, mely két, csőbe húzott körműszerből, köztük pedig egy 4,5 colos átmérőjű többfunkciós színes kijelzőből áll. A hangulatot a RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok fokozzák még tovább.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....