Toyota Camry

Sportosabb és tágasabb lett az új Toyota Camry

2017.04.02.

Idestova 35 éve követi ugyanazt az irányt a Toyota középkategóriás szedánja, a Camry. Sikerei megkérdőjelezhetetlenek, így az idei modellévre esedékessé vált generációváltásnál senki nem számított forradalmi változásokra. A Toyota azonban gondolt egy merészet, és alapjaitól fogva újraalkotta a modellt.

Az Egyesült Államokban fogalom a Camry: egyetlen más középkategóriás szedánból sem adtak itt el annyit (több mint tízmillió darabot), mint az idén 35 éves japán modellből. Senki nem hibáztathatta volna a Toyotát, ha a 2018-as típust (az USA-ban a modellévek hagyományosan egy évvel a naptári év előtt járnak) csupán még megbízhatóbbá, még ergonomikusabbá, még takarékosabbá teszik.

Voltak idők, amikor a Toyota maga is megelégedett volna ennyivel, ám amióta Akio Toyoda vezeti a vállalatot, minden egy kicsit izgalmasabban, sportosabban, dinamikusabban történik a cégnél: fiatalos rétegmodellekkel rukkol elő a márka, visszatértek a rali-világbajnokságra (nem is akárhogyan), és ez a jótékony hatású tempó még a kiszámíthatóság szobrának számító Camry-t is utolérte. A nyolcadik szériás modell 4,86 méteres karosszériája a sportszedánokat megszégyenítő idomokat öltött magára, hatalmas első légbeömlőkkel, bonyolult, térbeli formákkal, erőtől duzzadó, szokatlanul vidám kiállással.

Az átalakulás fő eszközét TNGA-nak nevezik: ez az a vadonatúj platform, amelyre az új generációs Prius és a fiatalos C-HR crossover is épül, és ugyanerre álmodták meg a Camry-t is. Az új műszaki háttér lehetővé tette, hogy a mérnökök jóval mélyebbre ültessék a tömegközéppontot, azzal együtt pedig az üléseket és a tetőlemez vonalát is – így egyfelől áramvonalasabb és kecsesebb, másfelől pontosabban és élvezetesebben vezethető lett az autó, miközben kategóriateremtő helykínálata a legcsekélyebb mértékben sem csorbult. Sőt, az 51 milliméterrel nagyobb tengelytáv és az elöl-hátul ergonomikusabb, hosszú távon is kényelmesebb ülések révén határozottan javult a komfortérzet.

A TNGA nemcsak sportosabbá, de biztonságosabbá is tette a Camry-t: a nem kevesebb mint négy centiméterrel alacsonyabban húzódó motorházfedél és az áthelyezett tetőoszlopok (a módosított vonalvezetésű külső tükörházakkal egyetemben) jóval szélesebb látómezőt nyitnak meg a vezető előtt. Márpedig a kedvező kilátás a balesetmegelőzésnek legalább olyan fontos „analóg” eszköze, mint a stabil, kiszámítható futómű vagy a nagy szilárdságú vázszerkezet – a Camry mindkét téren vadonatúj fejlesztésekkel, komoly előrelépésekkel büszkélkedhet.

És ha már az utasvédelemről szó esett: a Toyota Safety Sense rendszer itt is jelen van, hogy a legfejlettebb technológiákat (ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosfelismerő funkcióval, távolságtartó tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányrásegítéssel, holttérfigyelő rendszer hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel stb.) összehangolva maximális biztonságot szavatoljon.

Nemcsak biztonságos az új Camry, hanem végtelenül igényes is. Az utastér minden pontján (a műszerfaltól a műszeregységig, a padlókonzoltól az ajtópanelekig) a legjobb minőségű, finom tapintású anyagokkal találkozhatunk; a prémium jelzőt talán csak a Lexus testvérmárkára való tekintettel nem sulykolja a gyár, pedig tehetné.

Egy Toyotáról ma már lehetetlen írni a hibrid hajtás megemlítése nélkül. A hibrid Camry a Priuséhoz mérhető átlagos üzemanyag-fogyasztásra képes, a TNGA platformnak köszönhetően a hibrid akkuk a csomagtartóból az ülések alá, mélyebbre költöztek, ezzel alacsonyabbra helyezve a tömegközéppontot, így kanyarban jelentős mértékben stabilizálják az autót, másrészt a hajtáslánc belső égésű eleme, a 2.5 literes benzinmotor önmagában is előremutató részletmegoldásokkal büszkélkedhet.

Utóbbi önmagában – hibrid rendszer nélkül – is kérhető, ilyenkor fokozatmentes CVT váltó helyett egy új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata kapcsolódik hozzá, amely a legelső kivételével az összes fokozatában megnövelt üzemi tartományban aktiválja az áthidalást, így energiaveszteség nélkül, közvetlen gázreakciókkal vezethető. A kínálatot a 3,5 literes, hathengeres csúcsmotor zárja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....