Suzuki Jimny

Suzuki a mi márkánk

2019.05.01.

"Suzuki a mi autónk", ezzel a szlogennel reklámozta magát a japán autógyár, amelynek legsikeresebb termékei, vagy legalábbis azok egy része évtizedek óta itthon, Esztergomban készül. Az ismert szlogen emellett arra is utalt, hogy a Suzuki évről-évre nyerte az eladási versenyeket: szinte minden itthon gyártott modelljük megkapta az év legnagyobb darabszámban eladott, tehát legnépszerűbb autójának dicső címét. Azt gondolnánk ennél többet már nem nagyon lehet elérni. A Suzuki azonban mindenfajta különösebb hírverés nélkül idővel nem csak a mi autónk, hanem a mi márkánk lett. Ha megnézünk egy hazai csónakkikötőt és készítünk egy gyors statisztikát arról, hogy a csónakmotorok hány százaléka Suzuki, azt gondolom bármelyik hazai kikötőben eléri a japán-magyar márka a kényelmes kétharmados többséget. Pedig a Suzuki csónakmotoroknak valójában nincs köze Magyarországhoz: nem itt gyártják, nem magyarok tervezik. Hasonló a helyzet a motor piacon. A V-Stromok, a G-SXR-ek, a GS-ek, vagy éppen a Burgmanok minden kategóriában, minden évben aratnak.

Képre kattintva galéria nyílik!

Ráadásul a magyarok nem csak előszeretettel vásárolják a Suzuki termékeit, de a vásárlók nagy kedvvel keresik egymás társaságát is. Az internetes Burgman fórumnál, a V-Strom klubnál kevés aktívabb hazai motoros közösség létezik. Ugyan ez igaz a Swift és Vitara klubokra, arról nem is beszélve, hogy a világ egyetlen, nemzetközi szinten is jegyzett gyorsasági autós márkakupája a Swift Cup Europe is óriási rajongótáborral rendelkezik. Nehéz lenne azt a kérdést pontosan megválaszolni miért ennyire vonzó a Suzuki. Nyilván fontos a nagyszerű ár-érték arány, a megbízhatóság és minden bizonnyal nemzeti húrokat is megpendít sokakban az esztergomi magyar gyártás. Ez azonban önmagában még bizonyosan kevés lenne. Ráadásul most, a gazdasági fellendülés éveiben sokan akár meg is engedhetnék maguknak, hogy Suzuki helyett valamelyik német prémium márkát válasszák. Rengetegen mégis Suzukisok maradnak. Lehet, hogy a Swiftből átülnek a Vitarába, a 10 lóerős csónakmotort nagyobbra cserélik, a Burgmanból is a nagyobb luxus felszereltségűt veszik, de továbbra is marad a Suzuki. A globális autóipari multik között egyébként kifejezetten kicsinek számító járműgyártó titka talán két szimpatikus tulajdonság egyidejű jelenléte lehet. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A megbízhatósággal és az értékaránnyal párhuzamosan mindig sikerült egyedinek, formabontónak, designosnak és divatteremtőnek lenni. Gondoljunk csak az egykori Samurai dzsippecskék kultuszára. Vagy a Piedone filmek hangulatát idéző Van-Van endúróra, vagy éppen a kalandorok szimbólumára az ős Vitarára. És ha ez nem elég, itt van az idei újdonság az új Jimny, amely a világ szinte minden táján azonnal felrobbantotta a cukiság bombát. Ráadásul még az említett kultikus járművek is mindig, minden korszakban korrekt elérhető áron voltak megvásárolhatók. A Suzuki azon kevés autógyártók egyike, ahol a sikertől sosem kaptak gátlástalanul vérszemet. Sőt, bármely járműtípus esetében, legyen az akár autó, motor vagy csónak motor, minden összehasonlításban ár-érték arány győztesnek bizonyultak.

Képre kattintva galéria nyílik!

Szóval a Suzuki az elmúlt három évtized alatt nem csak azt érte el a magyaroknál, hogy a "mi autónk legyen", hanem tényleg a mi márkánkká vált, egy kicsit a mi életünk történetévé.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....
2019.10.17
A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a....
2019.10.17
Az első sorozatgyártásban előállított Golf 1974 márciusában hagyta el a wolfsburgi gyártósort, és....
2019.10.17
Következetesen elektromossá alakítja modellpalettáját az Audi – és elektromos mobilitási....