piac

A svájciak a Skodára, a görögök a Toyotára, az írek a Hyundai-ra esküsznek

2017.10.27.

Ahány ország, annyi szokás. Ez igaz az autóvásárlásra is. Persze, vannak slágermodellek, a Golf, az Octavia és a Fiesta egész Európában tarol, de érdemes megnézni, hogy egyes országokban milyen autókat vesznek. Gondolta volna, hogy Svájcban ilyen menő az Octavia?

Európa fontos piacai közé tartozik immár a magyar is, nálunk az egyik legnagyobb ütemű a gyarapodás. Mondjuk, van honnan fejlődni... A hazai piacról hamarosan bővebben is beszámolunk, ismertetjük a szeptemberi adatokat is, de az összehasonlítás kedvéért vegyük át újra az elmúlt nyolc hónapot.

Magyarország (GDP: 136 989 USD, 2014-es adatok; 10 035 000 lakos, 2015-ös adatok)

1. Suzuki Vitara 5441

2. Skoda Octavia 3450

3. Opel Astra 2872

4. Dacia Duster 2432

5. Suzuki SX4 S-Cross 1967

6. Ford Focus 1966

7. Ford Kuga 1458

8. Volkswagen Passat 1354

9. Fiat 500 1303

10. Nissan Qashqai 1284

A Vitara első helye nem kérdés, az esztergomi gyártású szabadidő-autó nagy formában van, Európában az év első nyolc hónapjában már a 48 ezret közelíti az értékesített autók száma. Az Octavia is jól tartja magát, nálunk 5 százalékot erősödött a tavalyi eredményéhez képest, Európa-szerte (Ausztria, Belgium, Ciprus, Csehország, Dánia, Észtország, Görögország, Hollandia, Finnország, Franciaország, Írország, Izland, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Svájc, Szlovákia, Szlovénia) 152 147 modell talált eddig gazdára. Hatalmasat nőtt az SX4 S-Cross (136 százalékot) és a Duster (75 százalékot), valamint meglepetésre a Kuga és a Qashqai is igen jól fogy (57, illetve 48 százalékos plusz). Hazánkban az első nyolc hónapban az ACEA adatai szerint 73 053 autót regisztráltak.

Ausztria (437 582 USD, 8 340 924 lakos)

1. Volkswagen Golf 9654

2. Volkswagen Tiguan 6516

3. Skoda Octavia 6457

4. Volkswagen Polo 6278

5. Skoda Fabia 5007

6. Volkswagen Transporter 4486

7. Hyundai i20 4110

8. Seat Ibiza 3776

9. Opel Astra 3698

10. Seat Leon 3307

A VW-csoport dominanciája egyértelmű, az osztrákok szinte csak a konszern termékeit vásárolják, kivétel a Hyundai kisautója (48 százalékos növekedés) és a szentgotthárdi motorokkal szerelt, de szintén német Astra (12 százalékos csökkenés). Meglepő a Transporterek magas száma (az alapul vett statisztikák nem tartalmazzák a haszonjármű-változatokat). Az osztrák a 10. legnagyobb piac Európában, 240 350 autót regisztráltak az első nyolc hónapban.

 

Belgium (534 230 USD, 10 666 866 lakos)

1 Volkswagen Golf 8428

2 Renault Clio 8059

3 Hyundai Tucson 7749

4 Opel Corsa 7512

5 BMW X1 6777

6 Volkswagen Polo 6605

7 Citroen C3 6114

8 Peugeot 2008 6056

9 Opel Astra 5868

10 Peugeot 208 5615

Brüsszel a Golf mellett döntött (56 százalékos növekedés), ahogy az európaiak többsége is, a népszerű VW-modellből 304 301 autót adtak el az első nyolc hónapban, közel 30 ezerrel kevesebbet, mint tavaly. A belga piac vegyesebb, mint az osztrák, ide befértek már bőven a franciák és egy BMW is (az X1 egy év alatt 67 százalékot nőtt). A Clio elveszítette első helyét, a Tucson pedig a másodikat. A belga a hatodik legnagyobb piac, 394 446 regisztrált kocsival.

 

Ciprus (23 263 USD, 788 457 lakos)

1 Hyundai Tucson 407

2 Nissan Qashqai 353

3 Toyota C-HR 348

4 Toyota Yaris 265

5 Kia Sportage 259

6 Ford Fiesta 211

7 Nissan Juke 188

8 Honda HR-V 182

9 Nissan X-Trail 179

10 Ford Focus 178

A brit nyugdíjasok által uralt szigeten szinte mindenki szabadidő-autót választ. A Toyota C-HR berobbant a piacra, első évében már a harmadik. Érdekes, hogy európai gyártó nem került az első ötbe.

Csehország (205 270 USD, 10 424 926 lakos)

1 Skoda Octavia 18 247

2 Skoda Fabia 14 956

3 Skoda Rapid 7754

4 Skoda Superb 6292

5 Hyundai i30 4769

6 Volkswagen Golf 4671

7 Skoda Yeti 3703

8 Skoda Kodiaq 3538

9 Volkswagen Passat 3394

10 Dacia Duster 3280

Csehország Skodaland, azaz a csehek köztudottan Skodával járnak. A tízes toplistába hat hazai autó, a Kodiaq a nyolcadik helyre ugrott a semmiből, de jól tartja magát a kifutó Yeti is. A cseheknél a hazai gyártású (Nosovice) i30 veri a Golfot (16 százalékos növekedés), a piacon nagy visszaeső a Superb (-16 százalék). Az első nyolc hónapban 185 292 új autót helyeztek forgalomba.

 

Dánia (342 362 USD, 5 489 022 lakos)

1 Peugeot 208 6977

2 Volkswagen Up 4517

3 Nissan Qashqai 4507

4 Volkswagen Polo 4132

5 Toyota Yaris 3729

6 Renault Clio 3489

7 Citroen C1 3245

8 Volkswagen Golf 3209

9 Volkswagen Passat 3182

10 Toyota Aygo 3128

A dánoknál vegyes a kép, megférnek egymás mellett a SUV-ok, a kisautók és a középkategóriások is. A Peugeot mögött szoros a verseny, a top 10-ben német, francia és japán autók találhatók. A Qashqai nagyott nőtt (59 százalék), de kedvelt a Csehországban gyártott C1-es is (37 százalékos plusz). Az első nyolc hónapban 154 300 új autót helyeztek forgalomba.

 

Észtország (26 506 USD, 1 340 600 lakos)

1 Skoda Octavia 877

2 Toyota Avensis 631

3 Toyota RAV4 618

4 Volkswagen Passat 518

4 Renault Clio 518

6 Nissan Qashqai 446

7 Toyota Auris 436

8 Kia Sportage 432

9 Skoda Superb 422

10 Honda CR-V 395

Az Octavia vezeti az észt autópiacot, de a Toyoták igen népszerűek, a RAV4 feljött a harmadik helyre (54 százalékos emelkedés). Ennél is nagyobbat lépett előre a Renault Clio, 164 százalékkal ugrottak meg az eladásai. Az első nyolc hónapban 17 399 új autót helyeztek forgalomba.

 

Finnország (272 649 USD, 5 320 100 lakos)

1 Skoda Octavia 4138

2 Nissan Qashqai 3422

3 Toyota Auris 2708

4 Volkswagen Golf 2705

5 Toyota Yaris 2471

6 Volvo S90/V90 2458

7 Opel Astra 2169

8 Toyota Avensis 2057

9 Ford Focus 1866

10 Volkswagen Passat 1746

A finnek főként kompakt autót vesznek, a SUV-ok nem jellemzőek, csak a Qashqai a kivétel. A Volvo nagyautója új belépőként a hatodik. Az első nyolc hónapban 82 972 új autót helyeztek forgalomba a skandináv államban, ugyanannyit, mint egy évvel korábban.

 

Franciaország (2 833 687 USD, 64 473 140 lakos)

1 Renault Clio 76 841

2 Peugeot 208 65  741

3 Citroen C3 50 104

4 Peugeot 3008 46 901

5 Peugeot 2008 46 062

6 Peugeot 308 45 689

7 Renault Captur 43 847

8 Dacia Sandero 42 429

9 Renault Megane 34 105

10 Renault Scenic 31 658

Franciaországban, az EU harmadik legnagyobb autópiacán az első nyolc hónapban 1 390 234 új autót helyeztek forgalomba. A toplistát csakis francia, vagy francia érdekeltségű gyártmányok uralják, a kisautók mellett jelentős a 3008-as Peugeot népszerűsége, az év autójának is megválasztott modell megduplázta értékesítését (116 százalékos növekedés). A Clio több mint 10 ezer autóval vezet.

 

Németország (3 874 437 USD, 82 169 000 lakos)

1 Volkswagen Golf 111 780

2 Mercedes-Benz C-osztály 49 193

3 Volkswagen Polo 48 843

4 Volkswagen Passat 48 157

5 Volkswagen Tiguan 46 733

6 Audi A4/S4/RS4 41 136

7 Opel Astra 41 027

8 Skoda Octavia 39 220

9 Mercedes-Benz E-osztály 35 552

10 Volkswagen Golf Sportsvan 35 454

A világ egyik legjelentősebb, Európa legnagyobb autópiacán (2 323 785 autót regisztráltak az 1-8. hónapban) a Volkswagen-csoport mellett csak a hazai gyártóknak van még beleszólásuk. Meglepő egy prémium termék, a C-osztály második helye, gondoljunk csak bele, többet adtak el belőle, mint Polóból. Jó hír a magyar iparnak, hogy sok hazai erőforrás hajtja az élmezőnyben szereplő Audikat és Opeleket.

Görögország (237 970 USD, 11 215 000 lakos)

1 Toyota Yaris 3789

2 Opel Corsa 2460

3 Nissan Micra 2389

4 Fiat Panda 2296

5 Peugeot 208 2208

6 Volkswagen Polo 2014

7 Renault Clio 1814

8 Nissan Qashqai 1762

9 Citroen C3 1726

10 Opel Astra 1680

Bár csaknem kizárólag kisautók mennek a görögöknél, nem mondhatjuk, hogy érezteti még a hatását a gazdasági válság, a piac 9 százalékkal bővült 63 911 újonnan regisztrált új autóra. Igen kedveltek a japán autók, az eddigi rangsorokhoz képest újdonság a Fiat megjelenése.

 

Olaszország (2 147 744 USD, 59 619 290 lakos)

1 Fiat Panda 100 716

2 Lancia Ypsilon 44 123

3 Fiat Tipo 43 437

4 Fiat 500 40 172

5 Renault Clio 37 813

6 Fiat 500L 32 129

7 Fiat 500X 31 281

8 Ford Fiesta 30 791

9 Volkswagen Polo 29 549

10 Citroen C3 28 301

A Fiat hazájában egyértelműen az olasz autók adják az értékesítések zömét, a toplistába csak négy kisautó fért be rajtuk kívül, a Panda mindent visz. A SUV nem annyira divatos, de ha mégis, akkor abból is van Fiat. A Tipo nagy nyertese az olasz piacnak, 123 százalékkal nőttek az eladásai azzal, hogy kapható ötajtós és kombiváltozatban is. Az olasz autópiac nagyságrendben a negyedik, 1 366 389 eladott autóval alig marad el a kicsit lassuló franciától.

 

Írország (250 817 USD, 4 422 100 lakos)

1 Hyundai Tucson 4820

2 Volkswagen Golf 4177

3 Nissan Qashqai 4061

4 Skoda Octavia 3738

5 Ford Focus 3701

6 Ford Fiesta 3118

7 Kia Sportage 2965

8 Toyota Yaris 2796

9 Toyota Corolla 2747

10 Volkswagen Tiguan 2305

Az íreknél egyensúlyban vannak a szabadidő-autók és a kompaktok, a Golfot egy európai gyártású koreainak sikerült lenyomnia, úgy, hogy 33 százalékot esett. A Golf csak 13-at. Komolyabb növekedést csak a Tiguan tudott elérni, 64 százalékot. Az ír piac 10 százalékot esett, a legnagyobbat Európában, de így is 124 702 autót regisztráltak.

Lettország (31 972 USD, 2 268 000 lakos)

1 Nissan Qashqai 571 517 10%

2 Kia Sportage 415 278 49%

3 Volkswagen Golf 404 358 13%

4 Skoda Octavia 399 309 29%

5 Volkswagen Passat 361 317 14%

6 Toyota RAV4 319 266 20%

7 Volkswagen Tiguan 311 238 31%

8 Kia Ceed 257 214 20%

9 Toyota Auris 255 262 –3%

10 Toyota C-HR 232 0 –

A letteknél szabadidőautó-őrület van, de azért veszik a klasszikusnak számító Golf, Octavia, Passat triót is. A Kia Sportage eladásai 49 százalékkal bővültek. A Toyota CH-R a 10. helyen debütált. Lettországban 11 491 autót helyeztek forgalomba januártól szeptemberig.

 

Litvánia (48 288 USD, 3 361 100 lakos)

1 Fiat 500 2058

2 Skoda Octavia 636

3 Volkswagen Passat 609

4 Nissan Qashqai 570

5 Fiat 500X 560

6 Toyota RAV4 479

7 Volkswagen Golf 473

8 Toyota Auris 458

9 Volkswagen Tiguan 456

10 Kia Sportage 429

A másik balti államban hatalmasat szakított a Fiat, amely az 500-as révén vezeti a toplistát. Vélhetően jó az ára, ezért reexportra veszik, akárcsak hazánkban. A litván piac még a magyarnál is nagyobb lendületben van, 19,8 százalékot bővült. Ennél csak a horvátok jobbak, ott 22 százalékos a boom. Litvániában 16 674 autót regisztráltak az első nyolc hónapban.

 

Luxemburg (65 683 USD, 483 800 lakos)

Volkswagen Golf 1012

2 Volkswagen Tiguan 975

3 Renault Clio 756

4 Audi A3/S3/RS3 717

5 Mercedes-Benz GLC 637

6 BMW X1 611

7 Volkswagen Polo 544

8 BMW 1-es 454

9 Hyundai Tucson 447

10 Mercedes-Benz C-osztály 435

Luxemburg kicsi ország, de nagy piac, az év első nyolc hónapjában 36 903 új autót regisztráltak, nagyjából annyit, mint Horvátországban és kétszer annyit, mint Bulgáriában. A Golf nyeri a versenyt itt is, de a toplistában megjelentek a prémium autók, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz is igen kedvelt és persze megfizethető autó a miniállamban. Nagyot nőtt a Tiguan (90 százalék) és a GLC iránti kereslet (94 százalék).

 

Hollandia (880 716 USD, 16 448 000 lakos)

1 Renault Clio 7623

2 Kia Picanto 7088

3 Volkswagen Up 7069

4 Opel Karl 6993

5 Ford Fiesta 6038

6 Toyota Aygo 5148

7 Renault Megane 5089

8 Renault Captur 4991

9 Peugeot 108 4677

10 Toyota Yaris 4207

A francia zászló lebeg a legmagasabban a piaci versenyben, de a Clio mögötti Picanto - valljuk be -, meglepetés. Az Opel Karl-lal (39 százalékos plusz) sem találkoztunk eddig egyetlen top 10-ben sem, ahogy az Up!, vagy a 108 is új. Érdekes, hogy villanyautó még nincs az elsők között - bár az Up!-ok többsége becslésünk szerint villanyos lehet -, pedig Hollandiában a támogatás elég nagy és az infrastruktúra is kiváló. A Megane iránti kereslet egy év alatt megtriplázódott. Hollandiában 288 740 autót regisztráltak az január 1. és augusztus 31. között. 

 

Norvégia (499 817 USD, 4 782 000 lakos)

1 Volkswagen Golf 7001

2 BMW i3 3436

3 Volkswagen Passat 3342

4 Toyota RAV4 3088 3102

5 Toyota Yaris 2810

6 Nissan Leaf 2800

7 Toyota C-HR 2609

8 Mitsubishi Outlander 2601

9 Skoda Octavia 2459

10 Volvo S90/V90 2416

Amit hiányoltunk a hollandiai statisztikákból, azt megkapjuk a norvégben: az i3 (129 százalékos növekedés), és a Leaf mellett rengeteg elektromos Golf is kapott rendszámot, de a toplista mindegyike - az Octavia kivételével - kapható hibrid változatban is, így egyértelműen a norvég újautóflotta a legzöldebb Európában. Az ACEA adatai szerint az első félévben 37 809 alternatív hajtású autót helyeztek forgalomba, ebből 14 786 volt elektromos (nálunk 288-at, Hollandiában 4240-et, Franciaországban 13 555-et, Németországban 10 189-et, Nagy-Britanniában 7694-et). A nem EU-tag Norvégiában az év első nyolc hónapjában 102 874 autót regisztráltak.

Lengyelország (547 894 USD, 38 115 967 lakos)

1 Skoda Octavia 12 728

2 Skoda Fabia 11 972

3 Opel Astra 10 660

4 Volkswagen Golf 9209

5 Toyota Yaris 8028

6 Toyota Auris 7681

7 Ford Focus 6847

8 Skoda Rapid 6331

9 Dacia Duster 6323

10 Renault Clio 6133

Európa hetedik legnagyobb piacán 17,8 százalékos növekedést mértek, 318 350 új autót regisztráltak. Két Skoda mögött magyar motorral szerelt Astra található, a Dacia Duster a 9. A top 10-ben minden modell pluszos, a Clio nőtt a legnagyobbat, 35 százalékot.

 

Portugália (229 948 USD, 10 617 600 lakos)

1 Renault Clio 9834

2 Peugeot 208 5519

3 Renault Megane 4888

4 Volkswagen Polo 4415

5 Renault Captur 4296

6 Nissan Qashqai 4167

7 Citroen C3 3883

8 Opel Corsa 3564

9 Volkswagen Golf 3520

10 Opel Astra 3246

A portugál autópiacon Európa legnépszerűbb autói dominálnak, a Clio magabiztosan vezet. A legnagyobb növekedést a C3-as érte el, 41 százalékot. A Golf három helyet esett vissza. Az első nyolc hónapban 156 695 autót regisztráltak.

 

Románia (199 093 USD, 21 528 600 lakos)

1 Dacia Logan 10 572

2 Dacia Duster 4109

3 Skoda Octavia 2566

4 Dacia Sandero 2321

5 Ford Focus 2036

6 Skoda Rapid 1758

7 Opel Astra 1683

8 Renault Megane 1588

9 Renault Clio 1570

10 Volkswagen Golf 1524

A román autópiac hasonlít leginkább a magyarhoz, igaz, csak méretében, az autók összetétele jelentősen eltér. A hazai márkák dominanciáját csak az Octavia tudja megzavarni, de az is csak a Sanderót előzi meg. Nőtt a Focus (34 százalék) és a Golf iránti kereslet (33 százalék). 16,6 százalékot bővült az autópiac, 68 344 autót regisztráltak.

 

Szlovákia (99 869 USD, 5 402 273 lakos)

1 Skoda Fabia 3505

2 Skoda Octavia 3416

3 Skoda Rapid 2614

4 Kia Cee'd 1895

5 Suzuki Vitara 1753

6 Hyundai i30 1719

7 Hyundai Tucson 1514

8 Volkswagen Golf 1457

9 Skoda Superb 1300

10 Kia Sportage 1237

Északi szomszédunk is Skodaland, de azért jól fogynak a hazai gyártású Kiák is. Esztergom örülhet, nem kell messzire szállítania a Vitarát, amely 7 százalékot esett ugyan, de így is az ötödik legnépszerűbb autó Szlovákiában. A piac 64 158 regisztrációt számlál, 11,2 százalékos az éves növekedés.

 

Szlovénia (49 570 USD, 2 029 000 lakos)

1 Renault Clio 2605

2 Volkswagen Golf 2110

3 Skoda Octavia 1937

4 Renault Megane 1434

5 Volkswagen Polo 1290

6 Renault Captur 1124

7 Dacia Sandero 1096

8 Hyundai Tucson 1094

9 Volkswagen Tiguan 1084

10 Dacia Duster 1072

A szlovákokhoz hasonló növekedéssel zárta augusztust a szlovén piac, 48 834 új autót regisztráltak. Az első helyen a Renault, ez természetes, hisz a franciáknak komoly gyáruk van Novo Mestóban. Nagyot hajrázott a megújult Megane (115 százalék) és a Tiguan (162 százalék).

 

Spanyolország (1 406 538 USD, 46 063 500 lakos)

1 Seat Ibiza 25 855

2 Seat Leon 24 547

3 Opel Corsa 20 353

4 Volkswagen Polo 20 050

5 Nissan Qashqai 19 364

6 Renault Clio 19 061

7 Volkswagen Golf 17 838

8 Dacia Sandero 17 357

9 Opel Astra 14 515

10 Peugeot 308 14 111

Európa ötödik legnagyobb piacán (849 851 regisztrált autó) is hazai gyártók dominálnak, az Ibiza kevéssel győzte le a Leont, de 20 ezer fölött adtak el Corsát és Polót is.

Svédország (570 591 USD, 9 223 766 lakos)

1 Volvo XC60 16 426

2 Volvo S90/V90 14 950

3 Volkswagen Golf 11 230

4 Volkswagen Passat 8844

5 Volvo V60 8164

6 Volvo V40 6627

7 Volkswagen Tiguan 6498

8 BMW 5 series 4850

9 Volkswagen Polo 3900

10 Toyota Auris 3854

Tízből nyolc modell V-betűvel kezdődik és ol-ban folytatódik, a Volvókra csak a Volkswagen tud veszélyes lenni. Prémium autók dominálnak, 8. egy BMW, ráadásul nem a legkisebb, hanem az ötös sorozat. Nagyot nőtt az éppen megújult XC60 (91 százalék) és a Tiguan (142 százalék). A svéd a kilencedik legnagyobb piac, 248 167 regisztrációval.

 

Svájc (703 852 USD, 7 647 600 lakos)

1 Skoda Octavia 6481

2 Volkswagen Golf 5550

3 Volkswagen Tiguan 3926

4 Volkswagen Polo 3721

5 Mercedes-Benz C-osztály 3327

6 Mercedes-Benz GLC 2806

7 Volkswagen Transporter 2695

8 Opel Mokka/Mokka X 2649

9 BMW X1 2579

10 Skoda Fabia 2471

Unión kívüli, de nagy piac a svájci, 206 963 regisztrációval. Vezet az Octavia, ami nem meglepő, ahogy az sem, hogy az élbolyban két Mercedest is találunk.

 

Nagy-Britannia (2 950 039 USD, 61 186 000 lakos)

1 Ford Fiesta 64 988

2 Ford Focus 47 291

3 Volkswagen Golf 44 218

4 Nissan Qashqai 39 698

5 Vauxhall Corsa 38 038

6 Vauxhall Astra 36 360

7 Volkswagen Polo 32 266

8 Mercedes-Benz C-osztály 31 471

9 Mini 28 650

10 Mercedes-Benz A-osztály 26 875

Óriási, második legnagyobb autópiacát veszíti el a brexittel az unió. A szigetországban az első nyolc hónapban 2,4 százalékkal kevesebb, 1 640 241 autót regisztráltak. Fordok a legnépszerűbbek, de Golfból is a teljes szlovén piacnak megfelelő darabszámot értékesítenek egy évben. Egyetlen európai ország, ahol a top tízben Minit találunk.  

Top 50 modell Európában (1-8. hónap) (darabszám és százalékos változás)

1 Volkswagen Golf 304 301 –8.9%

2 Renault Clio 220 253 +7.5%

3 Volkswagen Polo 206 708 +0.7%

4 Ford Fiesta 176 637 –9.5%

5 Nissan Qashqai 166 136 +7.3%

6 Opel/Vauxhall Corsa 166 063 –7.4%

7 Peugeot 208 161 339 –4.8%

8 Opel/Vauxhall Astra/Astra Classic 159 132 –2.6%

9 Volkswagen Tiguan 156 770 +54.7%

10 Skoda Octavia 152 147 +1.2%

11 Ford Focus 143 429 –2.3%

12 Citroen C3 142 588 +63.3%

13 Renault Captur 136 404 –4.3%

14 Dacia Sandero 135 751 +14.0%

15 Fiat 500 135 038 +7.8%

16 Toyota Yaris 130 601 +1.1%

17 Fiat Panda 130 186 –0.6%

18 Peugeot 2008 124 790 +5.9%

19 Mercedes-Benz C 123 555 +8.6%

20 Opel/Vauxhall Mokka/Mokka X 121 317 +9.6%

21 Volkswagen Passat 120 345 –14.1%

22 Skoda Fabia 119 919 +2.8%

23 Audi A3/S3/RS3 113 582 –10.3%

24 Peugeot 308 112 192 –18.6%

25 Renault Megane 111 534 +29.9%

26 Peugeot 3008 108 665 +156.3%

27 Seat Leon 100 962 –0.0%

28 Hyundai Tucson 100 842 –3.2%

29 Ford Kuga 99 902 +23.2%

30 Audi A4/S4/RS4 98 808 –11.8%

31 Dacia Duster 95 205 +0.8%

32 Mercedes-Benz A 93 870 +2.2%

33 Fiat Tipo 93 399 +179.2%

34 Kia Sportage 90 298 –7.3%

35 Mini 88 774 +2.4%

36 BMW 3 88 706 –4.7%

37 BMW 1 87 068 +5.9%

38 Mercedes-Benz E 85 073 +34.6%

39 Seat Ibiza 80 775 –6.3%

40 Toyota Auris 77 989 –11.4%

41 Toyota C-HR 77 453 –

42 BMW X1 75 583 +21.9%

43 Renault Kadjar 74 797 –12.7%

44 Volkswagen Touran 74 189 –6.2%

45 Citroen C4 Picasso/Grand C4 Picasso 72 417 –5.7%

46 Mercedes-Benz GLC/GLC coupe 69 933 +57.1%

47 Hyundai i20 69 281 +7.9%

48 BMW 5 series 68 585 +31.0%

49 Renault Scenic/Grand Scenic 67 450 +14.9%

50 Volvo XC60 66 501 +36.5%

(Adatok forrása: Jato Dynamics, ACEA, Wikipédia)

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....