SEAT

Szabó Csaba: negyed százada a SEAT-tal – 2. rész

2017.10.12.

Szabó Csaba  édesapja családi vállalkozását viszi tovább Mátyásföldön – negyedszázada élnek együtt a SEAT-tal. Már 2002-ben megkapták a legjobb márkakereskedőnek járó elismerést a Golden Dealer díjat - tavaly övék lett az első új arculatú szalon Magyarországon.

A legerősebb évünkben 2002-ben egyébként 238 új autó adtak el, akkoriban, illetve a következő két évben volt az országos adat is a csúcson, ami 200 ezer feletti új autót jelentett. Tavaly 45-ös darabszámot teljesítettek, az idei év tervszáma 100 körüli és időarányosan már jobban is állnak, vagyis minden valószínűség szerint dupláznak. (Írásunk 1. részét itt olvashatja.)

Sokáig a családi háznál volt a műhely és a bemutatóterem, az első év alapján azonban elindult a fejlődés. Vettek egy nagy telket 1993-ban, ahol karosszéria műhelyt és vizsgabázist hoztak létre, az gyakorlatilag már nem fért volna el a családi háznál. A mostani telephely telkét 1994-ben vásárolták meg egy felépítménnyel, ami korábban orosz laktanya területén kapott helyet. A méretes bodega egyik felében könyvesbolt, a másikban vegyeskereskedés működött, az acélszerkezet máig hibátlanul szolgál, beletették az anyagot az oroszok.



– Folyamatosan tudtunk fejlődni, nagyon sok programot, közönségtalálkozót, nyílt napot és családbarát eseményt szerveztünk, néha az importőri elvárásokon túl is – mondja Szabó Csaba, hozzátéve, hogy lassan kezdtek kifutni a műhelyből a keleti autók, jöttek a használt nyugatiak, és ez nagyon sok munkát adott nekik.

Az orosz laktanyai bodegából kialakított szalon a 90-es évek végére lett szűk, 1998-ba, megvették a bemutatóterem melletti telket, egy építménnyel, amit műhely céljára átalakítottak. Így lett végül minden egy helyen, az új autó értékesítés, a garanciális és azontúl javítás, a karosszéria műhely és minden, ami a teljes értékű márkakereskedéshez kell. – 1999 májusában beköltöztük az új műhelyben, gyakorlatilag ezzel valósult meg az egy helyen levő klasszikus márkakereskedés, és szervizügyfelek is kulturált körülmények között várakozhattak – mondja Szabó Csaba.

De még nem volt minden készen, 2000 év végétől elkezdték felépíteni az új gyári elvárásoknak megfelelő bemutatótermet – Budapesten elsőként, ami 2001 első negyedévére el is készült. 2002-ben megszerezték a gyári minőségbiztosítási rendszer tanúsítását, vagyis folyamatokat azóta is kontrollált körülménynek között végezik, mind az értékesítés, mind a vevőszolgálat területén.



– Sokakat megelőzve, még az újautó-eladás csúcsidőszakában, 2004-ben már elkezdtünk foglalkozni a flottakezelő cégekkel, mert úgy láttuk, ezek jelentik majd az autóvásárlások tömegét – mondja, hozzátéve, hogy szerencsére ezt elég korán észrevették. – Azért tudtunk fennmaradni, mert nem voltunk tele hitellel, és a javítás mindig is hangsúlyos volt, ahhoz értettünk – szögezi le Szabó Csaba, hozzátéve, ők klasszikus szakmai befektetők ebben az üzletágban. „Mi az ügyfelet nem beszéltünk rá a svájci frankos hitelre, sem 0 százalékos kezdőrészletre, sem a 10 éves futamidőre, és a vállalkozás sem vett fel svájci frankban hitelt.”

Arra is figyeltek, hogy a pénzt folyamatosan visszaforgassák a vállalkozás fejlesztésébe. 2005-ben a lakatos műhely mellé fényezőműhelyt is építettek, Budapesten az első között voltak, akik tisztán vízbázisú festékkel kezdtek el dolgozni. Ügyeltek tehát környezetükre is, ismerik és azóta is töretlenül jó a hírük Mátyásföldön.



2002-ben megkapták a Golden Dealer díjat

A jó hír már korábban sem ismert határokat: 2002-ben megkapták a legjobb márkakereskedőnek járó elismerést a Golden Dealer díjat. Miután eredményesen segítették a Porsche lízing üzletágát, 2007-ben meg is kapták a Porsche Lízing legjobb üzleti partnere díjat. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy folyamatosan volt munkájuk, bár a 2008-as válság nálunk is jelentős árbevétel csökkenést hozott. Szerencsére nem volt akkora a zuhanás, mint amekkora az üzletágat sújtotta, s ebben annak is nagy szerepe volt, hogy addigra jelentős tapasztalatokat szereztek a flottakezelők kiszolgálásában. 2010-től azután ismét elkezdett nőni az árbevétel.

Az elmúlt 6-7 év a SEAT helykereséséről, útkereséséről szólt Magyarországon. – Ez idő alatt a magas színvonalú szolgáltatást nyújtó műhelyből éltünk, ami nem előzmény nélküli, hiszen már 2009-ben kaptunk egy kitüntetést a minőségi szervizmunkáért a SEAT-tól az ügyfelek elégedettség alapján – mondja Szabó Csaba, hozzátéve, 2015-re magára talált a márka. Folyamatossá vált a modellfejlesztés, ezáltal nőtt az ismertsége és az értékesítőknek is könnyebb lett a dolga.

2015-ben a SEAT meghirdette a megújulás programját, s ebben úgy vettek rész, hogy 2016-ban elsőként alakították át a bemutatótermüket az új gyári előírásoknak megfelelően, így a mátyásföldi lett az első új arculatú SEAT szalon Magyarországon. Jó sikerült, az ügyfelek is elégedettek a megújult környezettel és ezt portálunk is csak megerősíteni tudja.



– Mivel én technológiapárti vagyok, idén a műhely felújítása került sorra, és elsősorban energetikai korszerűsítés lesz, mini naperőművel – mondja az ügyvezető. Ezt hamarosan szerelik, hőszivattyús lesz a fűtés és a korszerűsítés arra is alkalmat ad, hogy felkészüljenek az elektromos hajtású járművek javítására.

Jelenleg 35-en vannak a legtöbb is csak 38 alkalmazott volt, vagyis nem történtek nagy létszámmozgások a válság miatt. – Tanulókat szoktunk fogadni, jellemzően 10-15 is van nálunk egyszerre, négy ipari iskolával vagyunk szerződve, de tanulmányutakat is szervezünk általános iskoláknak, amiből idén is volt kettő – sorolja egy szuszra az ügyvezető.

Szabó Csabának két fia van, ma 25 és 23 évesek. A nagyobbik, Máté most végez az Óbudai Egyetem gépészmérnöki karán és utána ő is Mátyásföldön fog dolgozni. A kisebb fiú, Bence gazdasági informatikusnak készül a Budapesti Gazdasági Egyetemen, jelenleg az Erste Banknál adatbiztonsági gyakornok.



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.17
- Milánóban és Bergamóban kedden korlátozták a járműforgalmat a szálló por túl magas koncentrációja....
2017.10.17
Az ominózus 2008-as válság után újra talpra állt az autóipar. A kínálat nagy, a verseny óriási. Nem....
2017.10.17
- A magyar gazdaság húzóágazata a járműipar, ezt is bizonyítja, hogy a Knorr-Bremse Budapesten....
2017.10.17
A Porsche a Bridgestone-t bízta meg azzal, hogy a Porsche Cayenne harmadik generációjához....
2017.10.17
Mohsen Asadimohsen Assadi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.10.17
Lefoglalhatják az autót, ha a vevő nem néz bele a hitelbiztosítéki nyilvántartásba - már sok....
2017.10.17
Egy tehergépkocsi frontálisan ütközött egy személyautóval Miskolcon. Az autó vezetője olyan súlyos....
2017.10.17
Joshide Muroja döntője nehézségekkel indult, ám óriási ünnepléssel végződött, a japán pilóta nyerte....
2017.10.17
Hamarosan kapható az egyedülállóan kifejező formaterv és kimagasló hangélmény kombinációját kínáló....
2017.10.17
Ez a cikk azért készült el, mert korábbi DJI Phantom felhasználóként azt gondoltam, hogy legalább....