Dakar

Szalay Balázsék megdolgoztak a pihenőnapért

2019.01.12.

A Dakar féltávjánál a magyar autós egység még mindig versenyben van.

Kezdődött azzal, hogy két órával halasztották a rajtot a sűrű köd miatt, majd folytatódott azzal, hogy volt olyan része a pályának, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős percekig állt egy helyben, mert annyira fújta a szél a port és a homokot, hogy egyszerűen semmit sem lehetett látni. Már azon gondolkodtak, hogy az autóba épített, biztonságért felelős kommunikációs rendszeren felhívják a rendezőket, hogy közöljék: ez veszélyes.

Végül azonban az Opel Dakar Team párosa még sötétedés előtt kiért a Tacna és Arequipa közötti szakaszról (amely a maratoni második napja volt), igaz, ehhez az is kellett, hogy a hármas ellenőrzőpontnál a rendezők félbeszakítsák a versenyt, amelyet a sűrű köd miatt már nem lehetett volna biztonságosan befejezni. „Nagyon nehéz pálya volt, főleg azért, mert sem fékünk nem volt, sem pedig pótkerekünk – értékelt az Opel Grandland X pilótája, Szalay Balázs. – Volt egy pillanat, amikor Laci a Sentinelen fel akarta hívni a rendezőket, mert már percek óta egy helyben álltunk, és nem láttunk semmit, mert annyira fújta a port a szél. Egyébként minden rendben volt: a fékhiány miatt óvatosak voltunk, mert számítani kellett rá, hogy bármi jöhet és nem tudunk megállni. Így az egész sokkal lassúbb volt, és felőrölte az ember idegeit.”

S hogy mit tett hozzá mindehhez a navigátor, Bunkoczi László? „Az utolsó húsz kilométer gyilkos volt, szívem szerint a kezemben hordtam volna el a köveket a kocsi elől, mert tudtam, elég egy élesebb szikla, és akkor nem tudunk továbbmenni, hiszen nincs pótkerekünk – mondta Bunkoczi. –  Végül azonban az autó kibírta és itt vagyunk a célban. Ránk fér majd a pihenőnap, mert az utolsó két szakasz kissé megviselte az autót.”

Ami a helyezéseket illeti, azokról egyelőre nincs pontos információ, mivel a szakasz rövidítése miatt (amelyet az élmezőny teljes egészében teljesített), a versenyigazgatóságnak még össze kell ülnie. Egyvalami biztos: a Szalay, Bunkoczi páros a napi első szakaszt a 38. helyen teljesítette.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.18
Az Európai Unió védővámot vezet be a kínai gyártmányú elektromos kerékpárok uniós behozatalának....
2019.01.18
„Az új SEAT Ateca  kulcsszerepet játszik új márka stratégiánkban. Az Ateca indítja a SEAT....
2019.01.18
Az egykor Kispesten gyártott Dutra rakodók és traktorok rajongói tartanak találkozót szombaton a....
2019.01.18
Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a....
2019.01.18
Magabiztosan uralja a magyarországi motorkerékpár és robogópiacot, a világ legnagyobb kétkerekű....
2019.01.18
A  világméretekben kiszállított 10,83 millió gépkocsival, és az előző évhez képest 0.9 %-os....
2019.01.18
A Mol bruttó 3 forinttal emelte a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken, a 95-ös....
2019.01.18
Plug-in hibrid modellel támogatja a világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó....
2019.01.18
Egy amerikai kulturális központ különleges alkotás elkészítésére kért fel egy neves kortárs....
2019.01.18
Az osztrák rendőrség műszaki szakértők bevonásával teherautókat és autóbuszokat ellenőrzött Dél-....