Mercedes

Szegeden is bemutatkozott a Mercedes új E-osztálya

2016.03.28.

Péntek este Szegeden is bemutatkozott a Mercedes új E-osztálya, a tizedik generáció, az eseménynek a Hungi Vigadó, azaz a Régi Hungária – még régebben: Kass Szálló – adott otthont. A vendéglátóipari létesítmény megtelt VIP-ügyfelekkel, a program és a körítés is méltó volt a márkához.

– A vendégeket az est háziasszonya és moderátora, Winkler Nóra köszöntötte, aki esztétikai szempontból, a dizájn felől közelített az autóhoz – írta tudósításában a delmagyar.hu. Őt Rajnai Tamás, a Pappas Autó értékesítési vezetője és szegedi első embere követte, aki beszélt a sikeres múltról és a reményteljes jövőről, köztük a kecskeméti Mercedes-beruházásról is.


Az autóról bővebben Mercedes-Benz Hungáriától érkező Trubacs Tamás beszélt, tőle tudta meg a nagyérdemű, hogy az új E-osztály már a 10. generációnál tart és túl van a 13 millió eladott példányon. – Ez a modell mindig is kiemelkedett a márka történetéből, az E-osztályban jelent meg először az autósvilágban a biztonsági utascella, az ABS-rendszerű fék és újabban a 9 sebességes automata váltó – fogalmazott.

Az autó nem arculatfrissítés, teljesen új modell, új motorokkal, karosszériával és belső térrel – az utóbbi 64 féle színárnyalatban világítható meg. Műszerfala is minimum három van: klasszikus, sport és progresszív beállítást választhat a vezető, hangulatához illeszkedően, köszönhetően a digitális kialakításnak. Az új E-osztály külső formája a mai Mercedes szedánok jellegzetes vonalait ismétli meg, emiatt kívülről nehéz lesz elsőre megkülönböztetni a C- és S-osztálytól.


A kocsi maximálisan okostelefon-barát, így ajtót nyithatunk, motort indíthatunk készülékünkkel. Az E-osztály már nagyon közel van az önvezetéshez, figyeli a környezetét, az előttünk haladókat, a sztráda, az út mindkét szélét és kormányoz is helyettünk, ha úgy érzékeli. A törvények szerint ma még fogni kell a kormányt, de az autó már nagyon sok mindent tud(na) a vezető beavatkozása nélkül is.

Parkolóházban az autóból kiszállva okostelefonunkkal olyan szűk helyre is benavigálhatjuk az új E-osztályt, ahol bajban lennénk az ajtó kinyitásával. (Ilyenkor nem árt olyan autó mellé beállni, amelyik ugyanezt tudja, a kellemetlenségeket és a meghúzásokat elkerülendő.)


A Mercedes régen tudja már az ütközésre való felkészülést, közvetlen a baleset előtt ránk feszíti például a biztonsági övet, stb., de most egy új dimenzióba lépett. A légzsák(ok) eldurranásával járó zaj halláskárosodást okozhat, így néhány tized másodperccel a „becsapódás" előtt bömbölni kezd a zene a hangszórókból, felkészítendő a dobhártyánkat a nagyobb terhelésre.

– Néhány adatot az új kétliteres dízelmotorról is megtudtak a VIP-vendégek – írta a delmagyar.hu –, nevezetesen, 194 lóerős és gyári vegyes fogyasztását négy liter alá lőtték be a mérnökök. Az autó induló ára 11,9 millió forint, természetesen temérdek kényelmi és biztonsági extrával már szériában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.02.19
Nem túl közismert tény, de a gyárak engedélyével, közel másfél éve készülnek kézi munkával modern....
2017.02.19
Harald Krüger a BMW elnök-vezérigazgatója egy spartanburgi nyilatkozatában kifejtette, hogy a....
2017.02.19
Chen Ding Yuan Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.02.19
Az „okos autópályák” bevezetése a gyorshajtási bírságok jelentős növekedését eredményezte – derült....
2017.02.19
A 2017-es szezon új korszakot jelent a Forma-1 történetében, új szabályokkal, és ami számunkra a....
2017.02.19
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Belvíz. ..
2017.02.19
Saját bőrünkön is érezzük ha emelkedik a légszennyezettség: többet köhögünk, tüsszögünk, fújuk az....
2017.02.19
Tóbiás és Balambér hétről hétre tartogat számotokra egy-egy történetet, amely segítségével játszva....
2017.02.19
Az egyedi tanulmányt Akio Toyoda, a Lexus márkaimázsért felelős vezetője mutatta be a floridai....
2017.02.19
Különleges tárlattal csábítja a rajongókat a Porsche Múzeum Stuttgartban. A látogatók most....