Waberer's

Szegedi középiskola sofőrképzését segíti a Waberer's

2019.07.09.

Együttműködési megállapodást írt alá április utolsó napján a Waberer's International Nyrt. a szegedi Csonka János Szakközépiskolával – a szállítási és logisztikai óriáscég támogatja az utánpótlásképzést a sofőrszakmában.

A Szegedi Szakképzési Centrum tagintézményeként működő Csonka János Szakközépiskola az OKJ képzéssel megszerezhető a tehergépkocsi-vezető szakképesítés mellett - erre ráépülve - „C" kategóriás jogosítványhoz és a Gépjármű Képesítési Igazolványhoz is hozzá tudja segíteni a vállalkozó kedvű jelentkezőket.

Aláírók - az országban számos szaközépiskolával megállapodtak már

A megállapodás ünnepélyes aláírásakor elhangzott, jó munkakörülményeket és versenyképes jövedelmet ígér a Waberer's a képzést elvégzőknek, és szó volt arról is, hogy a Csonkában logisztikusokat és autószerelőket is tanítanak. A fuvarozó cég HR igazgatója, Túri Péter azt emelte ki, hogy a cégcsoport több mint 8 ezer munkavállalót foglalkoztat, a létszám döntő többsége gépjárművezető és távolsági fuvarokon dolgozik. Hiányszakma náluk a karosszérialakatos és az autószerelő is, ezért is igyekeznek mielőbb bekapcsolódni a szakképzésbe.

A csoport zászlóshajója a Waberer's Internacionalista Nyrt., több mint négyezer kamionsofőrrel. – Belföldi logisztikai cégünknél 1500, lengyel leányvállalatunknál több mint 1000 gépjárművezető dolgozik. Az előbbi kamionjai hozzák, viszik azokat az árukat, amelyekkel hétköznapokon mindenki találkozhat a bevásárlóközpontokban. A másik cégnél a lengyelek mellett sok az ukrán sofőr, míg belföldön a döntő többséget kitevő magyarok mellett nagy számban ott vannak a kettős állampolgárságú román és a szerb munkavállalók is – mondja a HR igazgató. Hozzáteszi, elsősorban a jövedelem az, ami a határon túli gépjárművezetőket vonzza.

Túri Péter, a Waberer's HR igazgatója

Rákérdeztünk arra is, van-e a sofőrhiány jelenleg a Waberer'snél. Kiderült, most inkább egyensúlyi az állapot, persze egy ekkora szállítási társaságnál a természetes fluktuáció is százas nagyságrendű, a távozókat pótolni kell. – Minél több sofőrünk, sofőrjelöltünk van, annál inkább tudunk válogatni és a minőség irányába eltolni a hangsúlyt – mondja Túri Péter, hozzátéve, ez azért nem mindig sikerül úgy, ahogy szeretnék. Ha nagyon kell a munkaerő, természetesen a tapasztalatlanabbaknak is örülnek.

– Rengeteg pályakezdőt alkalmazunk és nem csak azért, mert hisszük, hogy a fiatalságé a jövő, hanem időnként kényszerből is, nincs ugyanis a munkaerő-piacon elég tapasztalt pilóta. Foglalkozunk velük tanítjuk és képezzük őket, sok idő, energia és költség, mire önállóan el tudnak indulni a szerelvénnyel egy nemzetközi fuvarra – mondja a HR igazgató.

Olyan nincs, hogy minden sofőrállás betöltött...

A Waberer's készül a jövőre, a hibridmeghajtásra, az önvezető autók korára. – Már teszteljük is a következő évek technológiáit és most elsősorban a hibrid rendszerekre gondolok, van is olyan kamionunk, amely már ezzel az új hullámos erőforrással szerelt. Létezik már önvezető autó, tudunk is róla, de nem gondolom, hogy ez rövid, belátható időn belül a hétköznapi fuvarozás része lesz az utakon – véli a szakember, hozzátéve, középtávon nekik mindenképpen az emberi erőforrásokra kell koncentrálniuk. Egyebek között ezért is írtak alá együttműködési megállapodást a szegedi szakközépiskolával, és tették ezt már számos helyen az országban.

– A Waberer's elkötelezett a sofőrszakma népszerűsítésében és az utánpótlásképzés támogatásában, ezért segíti az oktatásban részvevőket – mondta Túri Péter. Megtudtuk, a képzésben résztvevők számára későbbiekben a cég külön megállapodás keretében – és a társaság költségén – lehetőséget kínál az „E" kategóriás, azaz nehéz pótkocsi vontatására jogosító vezetési engedély megszerzésére is. Itt természetesen cserében némi hűségidőt kér a sofőrtől a társaság.

A Csonka egyik végzős osztálya

Tóthné Bíró Zsuzsanna a Csonka igazgatónője azt hangsúlyozta, nem csak szakmát adnak a náluk tanulóknak, hanem jövőképet is szeretnének, hogy ne csak papírjuk legyen az iskolában végzőknek. A képzés féléves, már a negyedik 16 fős létszámú csoportnál tartanak, ez az alapja a továbblépésnek, vagyis annak, hogy valakiből kamionsofőr legyen. – Ez jellemzően és döntően felnőttképzés, természetesen az iskola végzett diákjai is érdeklődnek utána, főleg azok, akik nálunk már megszerezték a jogosítványt – mondja az igazgatónő. Kiderült, hogy sok a vidékről, mezőgazdasági vállalkozásból érkező fiatal, ha otthon nagyban megy a termelés, előbb vagy utóbb szükségessé válik megszerezni a jogosítványt a haszongépjárműre is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.17
Angela Merkel a napokban vesz részt a német autóipar csúcstalálkozóján, ezt megelőzően pedig egy....
2019.11.17
Csak 2020 negyedik negyedévében kerülhet a mozikba a legendás hétszeres Forma-1-es világbajnok....
2019.11.17
Wels, Bécs és Budapest között létesít új vasúti szállítási kapcsolatot az Osztrák Szövetségi....
2019.11.17
Roberto Sergio Castillo Rodriguez Kubából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.11.17
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája egy 10. és egy 12. helyezéssel zárta a túraautó-....
2019.11.17
Az okostelefonos alkalmazásoknak köszönhetően ma már jóval egyszerűbb és kényelmesebb az utazás,....
2019.11.17
Levonulóban a Sajó árvíze, így vasárnaptól már nincs vízátfolyás miatt lezárt út Borsod-Abaúj-....
2019.11.17
A rendőrségre szerdán érkezett bejelentés arról, hogy egy férfi egy budakalászi családi ház udvarán....
2019.11.17
A DJI dróngyártó cég új alkalmazásával csupán egy okostelefon segítségével gyorsan azonosíthatók és....
2019.11.17
A járművezetés élethosszig tartó tanulást igényel – mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció....