Kamaz
Az alkatrészek robotgépjárművekkel történő szállítását Odüsszea projektnek nevezték el. A próbautak jelenleg a Kamaz ipari területére korlátozódnak. Az új teherautókat úgy tervezték meg, hogy azok bármely iparágban felhasználhatóak legyenek, ahol meghatározott útvonalakon történő szállításra van szükség.
Az Odüsszea-projektben résztvevő tehertautókat a Kamaz-4308 platformjára építették fel. A jármű négy típusú érzékelővel van felszerelve: videokamerákkal, radarokkal, lézer alapú távérzékelőkkel és szonárokkal. A robotteherautó számos kommunikációs rendszerrel is ellátták. Van benne ipari Wi-Fi, 4G és speciális VHF sáv, amennyiben más kommunikációs csatornákon, illetve vészhelyzetben lehetetlenné válik a kapcsolattartás. Valamennyi adatot a jármű központi komputere dolgoz fel, és elemzi a mozgási paraméterekkel kapcsolatos beérkező információkat.
A vezető nélküli Kamazokat hamarosan kipróbálják a Kuzbass ipari régió egyik szénbányájában is. A járműveket veszélyes területeken történő szállításokra tervezték. Szergej Kogogin, a Kamaz ügyvezető igazgatója elmondta: a bányászati zónába szállítandó teherautók a szénbányákból a feldolgozó pontokig szállítják majd az ipari nyersanyagot. Az önvezető járművek előnye, hogy a legkockázatosabb helyzetekben is képesek a kijelölt útvonalon tartani a járművet, függetlenül a rakománytól és az időjárási körülményektől.
A Kámai Autógyár, rövidítve KamAZ Oroszország legnagyobb járműgyártó vállalata. Központja a tatárföldi Naberezsnije Cselniben található. Nehéztehergépkocsi-gyártásban a világ 10 legjelentősebb vállalatának egyike, míg dízelmotorgyártásban a világranglista 8. helyét foglalja el.