Porsche 911 GT3

Szénszálas elemekkel és manuális váltóval érkezik az új Porsche 911 GT3

2017.03.14.

Könnyűszerkezetes építésmóddal és egy igazi versenyautó teljesítményével nyújtja a vezetés színtiszta örömét az új 911 GT3. Sikeresen ötvözi magában a közúti közlekedésre is alkalmas sportautót, illetve a versenypályák domináns fenevadját. A GT3 szíve a magas fordulatot kedvelő, négyliteres szívó boxermotor, amely ugyanúgy 500 lóerős mint a rangos versenyeken is megforduló GT3 Cup versenyautóban. Szintén a modell egyik érdekessége, hogy ugyanazon a tesztpályán fejlesztették, és ugyanazon a gyártósoron készül, ahol a Porsche versenyautói!

A fentiekből egyenesen következik a tény, hogy valószínűleg nincs olyan GT tulajdonos – legyen az korábbi GT2, vagy az újabb Cayman GT4 – aki még nem vitte pályára az autóját. A legnagyobb élményt ugyanis ott nyújtja a kitűnő tömeg/lóerő aránnyal rendelkező sportautó. Számszerűsítve: egy lóerőre csupán 2,86 kilogramm jut! Ugyan újdonság, hogy visszatért a manuális váltó, ám a PDK pártiaknak sem kell aggódniuk. Alapból a kettős tengelykapcsolós, hétfokozatú automatizált sebességváltó jár a GT3-hoz, amellyel az 1430 kilogrammos gépezet 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/óra sebességet! Végsebessége pedig 318 km/h. Ugyanezen értékek a hatfokozatú manuális sebességváltó esetében 3,9 másodperc, illetve 320 km/h.

A futóművét a versenysportban szerzett tapasztalatok alapján optimalizálták a még jobb kezelhetőség érdekében. Az új kétüléses GT3 padlólemeze 25 milliméterrel közelebb fekszik az aszfalthoz, mint a 911 Carrera S modellé. Szintén óriási előny a kezelhetőség szempontjából a hátsókerék-kormányzás jelenléte. Sebességtől függően a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes vagy megegyező irányba fordulnak, javítva az autó mozgékonyságát és stabilitását.

Feltűnő újdonság a szénszálas hátsó légterelő, amely kicsit talán a korábbi 911 típusok legerősebb modelljein használtakra emlékeztet. Természetesen az elöl található légterelőkkel együtt ezt is optimalizálták a jobb légáramlás érdekében. A légterelők legfontosabb szerepe ennél a járműnél valóban a leszorítóerő előállítása és ebben az új diffúzor is hatékonyan segít.

Belül sem hazudtolja meg versenyautó génjeit a GT3. Jár hozzá a Porsche 918 Spyder által ihletett, 360 milliméter átmérőjű GT sportkormány, illetve a legmodernebb sportülések. Ezek közül háromféle is választható! Az adaptív Sport Plus üléseket lehet a legtágabb határok között állítani. Összesen 18 irányban, gombnyomásra! A második lehetőség a dönthető háttámlájú sportülés oldallégzsákkal, amely manuálisan mozgatható. A harmadik változat pedig egy vérbeli „kagylóülés”, amely szénszálas-műanyagból készül.

Végül érdemes ejteni néhány szót a Porsche Track Precision App alkalmazásról is. Az applikáció regisztrálja a telemetriai adatokat, így a pályanap végén akár a mobiltelefon kijelzőjén is elemezhető a vezető a teljesítménye. Emellett természetesen a Porsche Communication Management többi hasznos funkciója is elérhető, köztük a valós időben megjelenített forgalmi adatok.

Az új 911 GT3 már megrendelhető, ám az első példányok csak június közepén gördülnek ki a gyárkapun. Addig is az alábbi a videóban megcsodálható mozgás közben:

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....