női szemmel

Szerelemre hangolva - női szemmel, négykeréken

2015.08.01.

Kezdetben a Férfi vezetett. Szárazföldön, vízen, levegőben. Tesztoszteron verseny, erő, kitartás, dominancia, lóerő, benzingőz, motorok, teljesítmény, naplemente, szerpentinek, álmok. Hol vannak ebben a hölgyek? Kísérők – érkezik a válasz. Elmosolyodunk, hogy milyen igaz, de a mindennapi hősnők az utakon köztünk vannak.

Ki viszi el a gyerekeket reggel az iskolába vagy edzésre, kinek az autójában van mackó, uzsonna, törlőkendő, alvós pléd, mese CD, néhány folt, strapabíró üléshuzat? Kinek az autójával lehet megállni 8 óra előtt pár perccel a városi forgalomban, hol lehet együtt megbeszélni, hogy mégiscsak kellene egy új felső a péntek esti buliba vagy nem ártana egy új stopplis cipő?  Ugye. A női autókban. Amit hölgypilóták kormányoznak nap, mint nap. Nem csak a vezetési élményre, a pontos váltásokra és gyorsulásokra figyelve a lámpáknál, hanem a hátul ülők történeteit hallgatva, mesélve, vigasztalva, vagy csak egy újabb reggelen bátorságot öntve a legörbülő szájakba, hogy minden rendben lesz. Egy női autó nem csak négykerekű, az otthon része. Ennek megfelelően rendezzük be, gördülünk ki az útra és nagyon sokszor azok vannak velünk, akik a legfontosabbak. Nemes a feladat, csak győzzünk egyensúlyozni.

Mi ezért egy nő legfontosabb szempontja? Legyen biztonságos. Naná. Nézzen ki jól, ha már. Nagy vagy kicsi, ez már nehezebb kérdés, de az biztos, hogy legyen praktikus. Színes, variálható beltér, kisebb teljesítmény, látványos megjelenés - mondják a gyártók. Miközben a családi autó nem ilyen, és a nők nagyon gyakran járnak azzal. Parkolás és pakolás, ez a mottónk, de közben jó lenne jól kinézni. Essen minden kézre, de a kabátom is férjen be, de ha a gyerekek sáros lába odaér a kárpithoz, ne legyen kihívás kiszedni.

A magam részéről az igazság az, hogy imádok vezetni. Beleszülettem a benzingőz szeretetébe, az apukám nagy varázslója, gyógyítója volt a négykerekűeknek, viszont teljes autós demokráciában nevelkedtem. A szüleim mindketten vezettek, ahogy már a nagymamám is, akivel a mai napig nagyon jó autókról beszélni, mert ő maga sem riadt vissza anno a csavarhúzótól az út mellett. Autós család, mondhatnánk, ami igaz is, de a legfontosabb mégis az a szemlélet, amit tőlük kaptam. Azaz, hogy egy nő ugyanolyan jó vezető lehet. Nem kell félnem tehát a parkolástól, mert maximum újrakezdem, gyakorolni és figyelni kell, de semmivel nem leszek kevesebb az utakon, mint a férfiak.

Vallom, hogy az autózás tanulható, ugyanakkor nekem nagyon vonzó egy férfiben, ha jól vezet, sőt levesz a lábamról, ha ért is hozzá, és nincs számomra annál jobb, mint nyári estéken, langy melegben, csillagos ég alatt autózni jó zene mellett. Mert bármennyire is tudom, hogy mennyire ügyesek tudunk lenni még nagyobb autókkal is, szupernőnek érzem magam, amikor kinyitják előttem az ajtót és biztonságban érzem magam férfitársaságban, akármilyen autóban. Nem azon van a hangsúly, hogy milyen, hanem a hozzáálláson.

Ez egy férfias műfaj, de ki mondta, hogy nem lehetnénk benne mi is jók? Feltétlenül kell egyenlőségjel? Szerintem nem. Olyan jó érzés átadni magam egy igazi férfi vezetési tudásának, nem akarok ilyenkor semmit, csak élvezni a pillanatot. Épp ezért társaságban csak nagyon ritkán ragadok kormányt, női-férfi relációban utóbbié a főszerep. Vezetési élmény nekem is megadatik, de a legszexisebb mégis az, amikor egy olyan pilóta ül mellettem, aki nem szól bele, amikor én vezetek, de megragadja a lehetőséget, hogy megmutassa, mit tud.

Amióta a Nő is vezet, autógyárak, reklámguruk keresik kegyeit, vizsgálják színválasztásait, preferenciát, vágyait. Mindenközben számtalan vicc születik arról, hogy vezet, tud-e parkolni, és mennyire a külcsín számít és a trendi kisautók ihletőiként beskatulyázva ülnek a volán mögé. Miközben a free spirit világát éljük, még mindig élés a határ és sok nő szorongva veszi a kulcsot a kezébe. Nem kellene, hogy így legyen. Bennük van ugyanis a bizalom minden gyerekülés behelyezésével, amikor a megfontoltság révén elkerülünk baleseteket, és meg tudjuk állni a sebesség hajszolását.

Az erő ott van bennünk, csak nem vesszük sokszor észre. Hinnünk kell magunkban és hinni fognak bennünk. Addig is, míg ez eljön, jobb ha úgy érezzük, hogy a néha a szupernőknek is kell segítség, és amíg autóban ülünk, ideje átadni az irányítást, és az önvezető autók kora előtt kicsit kiélvezzük, hogy milyen királynői érzés saját sofőrrel utazni. Olyannal, aki még szeret is. Megbecsülendő, nagyon is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....