Teszt

"Szeresd meg fokozatosan" - Honda HR-V 1.5 I-VTEC CVT teszt

2018.12.05.

Megújult a Honda HR-V. A modell 2019-es változata nemcsak egyes külső jegyeiben módosult, hanem a prognózis szerint hamarosan új erőforrásokkal is bővül majd a kis crossover kínálata. Szerkesztőségünkben már járt az 1.5 benzines kéziváltós verzió, most a fokozatmentes CVT váltóval próbáltuk ki.

A Honda HR-V kapcsán nem mehetünk el szó nélkül a modell múltja mellett. Piacra lépése kategóriát teremtett, noha az idő tájt ezt még nem definiálták. A HR-V „Joy Ride” névre keresztelt prototípusként pontosabban koncepcióként debütált a 1997-es Tokiói Autószalonon. Egyedi, kissé futurisztikus stílust és formavilágot képviselt kocka formájával. A korabeli ideológiája szerint „hétköznapi használatú céleszköz volt”. A Joy Ride 1999-ben kapott új keresztlevelet, amiben már HR-V-ként anyakönyvezte a gyártó, mely ragadvány jelölés a Hybrid Recreation Vehicle szavak rövidítését jelentette, ami hibrid szabadidős járművet jelent. A modell sikersztorija egészen 2003-ig tartott, ekkor szűnt meg a háromajtós, 2006-ban pedig az ötajtós változata. Jogutód nélkül tűnt el a palettáról, aminek az urbánus legendák szerint az volt az egyik oka, hogy a kínálatából hiányzott egy dízelmotor. Ez a felütés pedig át is köt bennünket a jelenbe.

Az első generáció

A  HR-V tehát tíz év hibernálás után lépett vissza a Honda modellpalettájára. Az újbóli életrekeltés egyfajta piaci reakció is volt, hiszen a Nissan Juke keltette crossover hullám mára szinte minden gyártót elért. A Honda viszonylag sokat kivárt ebben a kategóriában pedig mondhatni, hogy szinte minden a spájzban volt.

Ahogy anno a „Joy Ride” esetében, az újkori HR-V alapjait is a JAZZ adja, de sziluettjében fellelhető a CR-V-és hatás, így vált tökéletes kistestvérré. A 2019-es változat megújult úgynevezett a „Solid Wing Face” dizájnt, kapott. A szárnyat formáló hűtőmaszk fölött korábban fekete-krómos kombináció immáron úgynevezett feketekróm „színezéssel” lépett át az új modellévbe. A módosult frontrajzolatban magasabbra kerülő légbeömlő hatású részekben kaptak helyet a ködlámpái. A vetítőlencsés LED-es nappali fénnyel kiegészült első fényszórói, pedig már az alapfelszereltség része.

Divatos, terndi körvonal jellemzi

A csillogós krómos stílus keretbe foglalja az autó dizájnját, mivel az első részhez hasonlóan a hátsó fertályon is megtaláljuk a feketekróm elemet valamivel szerényebb méretben. A teljességhez hozzátartozik, hogy a képen látható tesztautó egy Robust csomagot is kapott. Az küszöbökön, a frontrészen illetve hátsórészen körbefutó és a karosszéria színétől eltérő optikai elemek az autó erőteljesebb megjelenését hivatottak erősíteni.

Az orr rész legszembetűnőbb eleme a vastag fekete-krómbetét

Az utastér nem változott, maradt a Honda által képviselt magas minőség. A belső a jól összerakott hatást kelt, ahol az anyagfelhasználás és ezek kombinációjába nem nagyon lehet belekötni. Az egyedüli új változás az ülések kényelmének fokozása volt, aminek köszönhetően, a derék és oldaltámasz átdolgozásra került, így kényelmesebb és jobb tartást biztosítanak. Ezt tudjuk igazolni. A beltérben a Honda is alkalmazza a mostanság trendi zongoralakkos stílust, ez a középkonzolon és a váltó körül jelenik meg.

Hátul diszkrétebb a csillogó króm csík

A modell, ahogy korai elődje viszonylag szerény motorpalettával indult. A gyártó az autóhoz az 1.5 literes benzines erőforrását kínálja kétféle hajtáslánccal. Az egyikben hatsebességes kézi, a másikban fokozatmentes CVT váltót találunk. Mi most az utóbbi verziót vettük jobban górcső alá. Tudom - mea culpa -, nem szép dolog összemosni az objektivitást a szubjektummal, de én a magam részéről nem tudok szerelembe esni ezzel a fokozatmenetes megoldással. A dolog innentől éppen ezért nem is márka vagy modellfüggő kérdés számomra. A japán gyártók ugyanis előszeretettel alkalmazzák ezt az automata megoldást az autóikban. A CVT-vel készülő hajtásláncok egy egészen más vezetési stílust, szokást kívánnak meg, ahol, próbáljuk erőteljesebb gázpedál lenyomással hirtelen gyorsításra bírni az, váltómű csak - ahogy a nevében is benne van – fokozatosan adagolja a nyomatékot. Ez az elindulási fázisban tapasztalható meg leginkább, illetve akkor, amikor egy hirtelen manőverezéskor plusz nyomatékra lenne szükségünk.

A Robust csomaggal kiegészített autó erősebb optikai hatást eredményez

A gázpedál gyors lenyomásakor ilyenkor a szokásosnál jobban megemelkedő fordulatszám és a nyomatékleadás elcsúszva jelentkezik. A CVT váltó egyébként – ha lehet ezt írni – jótékonyan tanít bennünket az optimális használatra. Éppen ezért itt abszolút megállja, a helyét a lassabban gyorsítson egykori reklámszolgen. Ugyanis a rendszer úgy lett kitalálva, hogy a motor és a váltó tökéletes szimbiózisban legyen egymással, aminek köszönhetően mindig az optimálishoz közeli állapotban autózhatunk, annak minden előnyével együtt és nyilván hátrányával is.

Tágas, kultúrált utasteret igényes anyagfelhasználás jellemzi

A CVT-s verziónak – ami opcionális lehetőség a modell kínálatban – valamivel szerényebbek az értékei, a kézi váltóshoz képest, már ami a gyorsulását és a végsebességét illeti. A 130 lóerős motornak ezzel a váltóval 11,2 másodperc kell a 100 km/óra eléréséhez, ezzel kerek egy másodperccel marad alul a kézi kapcsolású hajtás láncos megoldással szemben és a végsebesség tekintetében is van egy minimális eltérés az utóbbi javára, de ez hétköznapi értelemben szerintem semmit nem befolyásol. A nálunk lévő egy hét alatt figyelembe véve a rövid távokat 6,5 literes fogyasztás mutatott az autó komputere.

A jelenlegi motorkínálat a bővülni fog egy turbós és egy dízel erőforrással is

Nem szembemenve önmagammal tényként megállapítható, hogy a teszthét alatt szoktuk egymást az autóval. A HR-V erőforrása, futóműve és vezetési komfortja és miliője egy tökéletes Honda benyomását kelti, annak ellenére, hogy nálam beragadt ez a CVT-t nem szeretem dolog. Jó, hír viszont, hogy a Honda tovább fejleszti a motorpalettáját, amiben jön a szintén 1.5 literes benzines VTEC turbó, ami minden bizonnyal csemege lesz lendületes autózást kedvelők számára illetve a szortimentben megjelenik az 1.6 i-DTEC gázolajos változat is, ami egészen biztosan még kelendőbbé teszi majd a márka kis crossoverét. A HR-V ára CVT váltóval 7,3 millió forinttól indul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....