BMW 7

Szigorúbb és szikárabb az új 7-es BMW

2019.03.24.

A BMW nemrég frissítette zászlóshajóját. A luxus szedán még látványosabb megjelenést kapott. Motorjai közül immáron mindegyik teljesíti a legszigorúbb, Euro 6d-TEMP előírásait, és a 750i xDrive variáns újfejlesztésű V8-as benzinmotort kapott.

A BMW 7-es sorozata márciusban mutatkozik be a nagyközönség előtt a Genfi Aatószalonon. Számos elbűvölő részletet hordoz magán az új kocsitest. A teljesen áttervezett frontrész 50 milliméterrel magasabb, a vese alakú hűtőrács pedig immáron egy darabból készül, s mérete 40%-kal nőtt. A megnagyobbított emblémával ellentétben az első fényszórók keskenyebbek és vágottabbak lettek. Az oldalprofil szintén megváltozott, itt főleg az új hokiütő alakú alsó díszcsíkra gondolunk. A hátsó fertályon is karcsúsodtak a lámpatestek, amelyek már felül egy csíkban össze vannak kapcsolva.

A müncheni cég sorhatos benzin- és dízelmotorjai mellett egy V8-as és egy V12-es benzinmotor is szolgálatot teljesít a 7-es sorozat lemezei alatt. A már jól ismert és bevált 8 fokozatú automata váltó alapáras. A frissítés során az M760Li csúcsmodell részecskeszűrőt kapott. 585 lóerőt mozgósít a négy kerékre, a százas sprintidő ugyan szerényebb a maga 3,8 másodpercével, viszont a 6,6 literes motor csúcsnyomatéka továbbra is 850 Nm. Az új fejlesztésű V8-as benzinmotor mára 530 lóerőre képes.

A hetes sorozat hibridjei háromféle változatban érhetők el. A 745e mellett 745Le és 745Le xDrive variánsok is terítéken vannak. a 394 lóerős rendszerteljesítményhez 600 Nm-es forgatónyomaték társul. A tisztán elektromos hatótáv 50-58 kilométer közé tehető.

A dízel fronton nem változtak a teljesítményszintek. A 265 LE (730d), a 320 LE (740d xDrive) és a 400 LE (750d xDrive) korábbról már ismert – utóbbi esetben a soros hathengeres Diesel-motor ugyebár négy turbófeltöltővel büszkélkedhet.

A 7-es széria alapból kéttengelyes légrugózással érkezik. A topmodell és a plug-in hybrid variánsok egyedi karosszéria-hangolással büszkélkedhetnek. További extraként kérhető az aktív kormányzási segéd és dőlésminimalizáló rendszer.

Az átdolgozott beltérben a kormánykerék is megújult. E mögött 12,3 colos digitális felület található, amely a BMW Live Cockpit Professional névre hallgat. Középen 10,25 colos kijelző kapott helyet, és a központi rendszert az érintőpaddal, a kormánygombokkal, hanggal vagy gesztikulálással is vezérelhetjük.

A vezetéstámogató rendszerek terén immáron megtalálható az összes figyelmeztető és beavatkozó rendszer, az intelligencia következő szintjét jelenti a forgalomfigyelő megléte és a forgalommal szembeni felhajtásra figyelmeztető jelzés is. A parkolósegéd pedig már nemcsak be-, hanem kiállni is ki tud helyettünk.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.20
Xiaoqiang Hou Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.04.20
A világ legnagyobb gumiabroncsgyártója egyben a BMW első számú abroncsbeszállítója is. A legújabb....
2019.04.20
A 2009-es Forma-1-es világbajnok mégsem indul a június közepén sorra kerülő Le Mans-i 24 órás ....
2019.04.20
A magyar rendőrök a cseh hatóságok által körözött gépkocsit foglaltak le a Csongrád megyei....
2019.04.20
A Póni első születésnapját már 400.000 eladott példánnyal ünnepelte a Ford; 55 évvel később pedig a....
2019.04.20
A tavaly frissített, világszerte igen népszerű kis Mercedest gazdag felszereltséggel, erős....
2019.04.20
Négyszázötvenmillió forinttal támogatja több karitatív szervezet elektromosgépjármű-beszerzését az....
2019.04.20
Az új teherautók és buszok által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét 2025-re 15 százalékkal, 2030-....
2019.04.20
A Qualisport Racing legénysége úrrá lett a Scania műszaki problémáján. ..
2019.04.20
A baleset Delnice közelében történt, de szerencsére senki sem sérült meg - számolt be pénteken....