BMW 7

Szigorúbb és szikárabb az új 7-es BMW

2019.03.24.

A BMW nemrég frissítette zászlóshajóját. A luxus szedán még látványosabb megjelenést kapott. Motorjai közül immáron mindegyik teljesíti a legszigorúbb, Euro 6d-TEMP előírásait, és a 750i xDrive variáns újfejlesztésű V8-as benzinmotort kapott.

A BMW 7-es sorozata márciusban mutatkozik be a nagyközönség előtt a Genfi Aatószalonon. Számos elbűvölő részletet hordoz magán az új kocsitest. A teljesen áttervezett frontrész 50 milliméterrel magasabb, a vese alakú hűtőrács pedig immáron egy darabból készül, s mérete 40%-kal nőtt. A megnagyobbított emblémával ellentétben az első fényszórók keskenyebbek és vágottabbak lettek. Az oldalprofil szintén megváltozott, itt főleg az új hokiütő alakú alsó díszcsíkra gondolunk. A hátsó fertályon is karcsúsodtak a lámpatestek, amelyek már felül egy csíkban össze vannak kapcsolva.

A müncheni cég sorhatos benzin- és dízelmotorjai mellett egy V8-as és egy V12-es benzinmotor is szolgálatot teljesít a 7-es sorozat lemezei alatt. A már jól ismert és bevált 8 fokozatú automata váltó alapáras. A frissítés során az M760Li csúcsmodell részecskeszűrőt kapott. 585 lóerőt mozgósít a négy kerékre, a százas sprintidő ugyan szerényebb a maga 3,8 másodpercével, viszont a 6,6 literes motor csúcsnyomatéka továbbra is 850 Nm. Az új fejlesztésű V8-as benzinmotor mára 530 lóerőre képes.

A hetes sorozat hibridjei háromféle változatban érhetők el. A 745e mellett 745Le és 745Le xDrive variánsok is terítéken vannak. a 394 lóerős rendszerteljesítményhez 600 Nm-es forgatónyomaték társul. A tisztán elektromos hatótáv 50-58 kilométer közé tehető.

A dízel fronton nem változtak a teljesítményszintek. A 265 LE (730d), a 320 LE (740d xDrive) és a 400 LE (750d xDrive) korábbról már ismert – utóbbi esetben a soros hathengeres Diesel-motor ugyebár négy turbófeltöltővel büszkélkedhet.

A 7-es széria alapból kéttengelyes légrugózással érkezik. A topmodell és a plug-in hybrid variánsok egyedi karosszéria-hangolással büszkélkedhetnek. További extraként kérhető az aktív kormányzási segéd és dőlésminimalizáló rendszer.

Az átdolgozott beltérben a kormánykerék is megújult. E mögött 12,3 colos digitális felület található, amely a BMW Live Cockpit Professional névre hallgat. Középen 10,25 colos kijelző kapott helyet, és a központi rendszert az érintőpaddal, a kormánygombokkal, hanggal vagy gesztikulálással is vezérelhetjük.

A vezetéstámogató rendszerek terén immáron megtalálható az összes figyelmeztető és beavatkozó rendszer, az intelligencia következő szintjét jelenti a forgalomfigyelő megléte és a forgalommal szembeni felhajtásra figyelmeztető jelzés is. A parkolósegéd pedig már nemcsak be-, hanem kiállni is ki tud helyettünk.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.23
Naná, hogy az Egyesült Királyságban hozzák vissza a legendás 3-as BMW nevét a versenypályákra, ahol....
2019.04.23
Utazzunk és hallgassuk közben kedvenc előadónkat Hi-Res Audio minőségben. Kicsi, kompakt és nagy....
2019.04.23
A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény című Mozart-pasticcio ősbemutatójával vette kezdetét az....
2019.04.23
2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból....
2019.04.23
Az elmúlt 96 órában a rendőrök 188 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset helyszínén....
2019.04.23
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó....
2019.04.23
Hová utazzon a család, hol lakjunk, hová járjon a gyerek iskolába - ezekben a kérdésekben mind a....
2019.04.23
A Daimler törölte büdzséjéből az idei párttámogatásokat, azt nyilatkozták, más célokat támogatnak....
2019.04.23
Drámai a gumiszerelő műhelyekben a szakemberhiány Bécsben, azok az autósok, akik az elmúlt napokban....
2019.04.22
Véget ért a személyi sérüléssel járó baleset helyszínelése és a műszaki mentés Nagyfügednél - írja....