fejlesztés

Szöges abroncsot mutatott be a Continental

2019.02.28.

A Continental IceContact 3 néven új szöges gumiabroncsot mutatott be, amelyet elsősorban a Skandináv és az Észak-európai országok piacira fejlesztettek. Az abroncs a legújabb TwinStud elnevezésű szöges technológiával készül, amely jelentős előrelépést jelent a téli gumiabroncsok terén.

Az IceContact 3 elődjéhez képest kilenc százalékkal jobb kezelhetőséget biztosít száraz útfelületen és hét százalékkal nagyobb a vízre felúszással szembeni ellenállása. Jeges úton való tapadása pedig három százalékkal javult az előző generációhoz képest. Azáltal, hogy a szögeket a vulkanizálás során, a gyártási szakaszban rögzítik az abroncsra, a Continental gyakorlatilag kizárta annak a lehetőségét, hogy bármelyik szög kiessen a futófelületből. A gyártás kezdeti fázisában a Continental 77 változatot tervez gyártani a 14 és 21 colos felni méretben, amelyek között lesznek SSR defekttűrő, ContiSilent és ContiSeal technológiával ellátott abroncsok is.

Az új gumiabroncs egy komoly technológiai ugrást jelent az iparág számára, a kulcs pedig az innovatív szögelési technológiában, a kifejezetten az északi tájakra jellemző rendkívül alacsony téli hőmérsékletekhez alkalmazkodó gumikeverékben és a speciális irányú mintázatban rejlik.

Az új “TwinStud” koncepcióval a Continental mérnökei két különböző formájú szöget kombináltak egy gumiabroncsban. A fejlesztés során a szögeket egy számítógépes algoritmus által meghatározott mintázat szerint helyezték el a futófelületen. A jármű haladása közben a szögpárok közül az egyiket arra tervezték, hogy kifejezetten gyorsulás és lassulás közben biztosítson tapadást, míg a másik kanyarodás közben dolgozik. Ezzel csökken a féktávolság és még pontosabb kezelést tesz lehetővé a hirtelen irányváltással járó manőverek során.

Az IceContact3 gumikeverék kifejlesztése során figyelembe vették a szögek megfelelő rögzítését is, ennek érdekében például repceolajat adtak hozzá. Ennek eredményeképpen az IceContact 3 kiemelten nagy tapadást tud elérni havas és latyakos utakon egyaránt. A blokkok között lévő széles árkok gyorsan felveszik a vizet és elvezetik az abroncs oldalai felé, ezért széles érintkezési felületet hagynak az abroncs és az aszfalt között. A fejlesztőmérnökök emellett több lamella alkalmazásával növelték a gumiabroncs havas úton történő kezelhetőségét.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....