SEAT
A Seat nem véletlenül nevezte el a közlekedők védőszentjéről, Szent Kristófról az új, főképp fiataloknak szánt Leon prototípusát, ugyanis ez a kocsi olyan biztonsági eszközökkel van felvértezve, amelyek jelentősen csökkentik egy baleset valószínűségét. A Seat szerint 40 százalékkal kevesebb lenne a baleset, ha minden autó tudná azt, amit ez a különleges Leon. Európában a súlyos baleseteket ugyanis 36 százalékban az alkoholfogyasztás, 30 százalékban a gyorshajtás, 25 százalékban a kábítószer-használat, 17 százalékban az övhasználat elmaradása okozza.
A belső tér első ránézésre nem különbözik a többi Leonétól, mert az új funkciók (két érzékelő rendszer) az elektromos architektúrába lettek integrálva, de sok új funkciót a meglévő rendszerek és szenzorok adaptációjával honosítottak meg a kocsiban. Ilyen például, hogy veszély esetén a kocsi szöveges üzenetet küld a sofőr szüleinek mobilkészülékére.
A kocsi legfontosabb új szenzora egy belül elhelyezett, befelé néző kamera, amely szemmozgásának elemzéséből következtet a sofőr hangulatára, éberségére. Rendkívül hasznos az Alco-lock nevű alkoholszonda is, amely Bluetooth-kapcsolatban áll az önindítóval, és nem engedi beindítani a motort, ha ittas a sofőr. Mivel a kamera és az Alco-lock össze van kötve, a sofőr azonosításra kerül, így nem lehet kijátszani a szondát azzal, hogy a józan utas fújja meg. Egy másik rendszer megakadályozza, hogy nyitott ajtónál lehessen indítózni, ami szintén az alkoholszonda átverésére irányuló próbálkozást jelenthet. Természetesen akkor sem lehet elindulni, ha nincsenek bekötve a biztonsági övek.
A Leonban van egy fekete doboz is, amely összeköttetésben van a táblafigyelő kamerával és a sebességhatárolóval, és a rögzített adatokat képes továbbítani egy megadott készülékre. A középső tükörben pedig egy hátra néző kamera képét is látni lehet, ami eltűnteti a holttereket.
A biztonsági rendszereket lehet konfigurálni, és az összesen be lehet egyszerre kapcsolni a kormánykeréken lévő „Guardian Angel” (őrangyal) gombbal.