rekord

Szuperszonikus autót teszteltek

2017.11.13.

Első alkalommal láthatta a nyilvánosság, hogy megy a Bloodhound Supersonic Car (SSC) a Cornwall Newquay reptéren. Ezek a tesztek az első lépések azon a hosszú úton, mely ahhoz a célhoz vezet, hogy a Bloodhound megdöntse a leggyorsabb szárazföldi sebességrekordot, és átlépje az 1600 km/órás álomhatárt.

Közel 10 éve született és 2015-ben debütált a lenyűgözően kidolgozott Bloodhound, és hosszú utat tett meg egészen mostanáig. A legutóbbi tesztek során a Bloodhound két teljes kört ment Cornwallban, és mindössze nyolc másodperc alatt gyorsult fel 210 mph-ra. A Rolls-Royce EJ200 sugárhajtású motorral az autó 1,5G-s sebességgel zúgott végig a 2,7 km hosszú kifutópályán. 

“Bár a 210 mérföld/óra messze elmarad az 1000 mérföld/óra végső célsebességétől, a mai egy jó edzés volt a járműnek” – mondja Andy Green. “Az autót inkább arra tervezték, hogy nagy sebességre legyen képes a sivatagban, minthogy a versenypályán sprinteljen, ennek ellenére mégis képes volt kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsulni 210 mérföld/órára.”

Ezek a kezdeti próbák arra szolgálnak, hogy teszteljék az autó különböző funkcióit. Az autó high-tech, tömör alumínium kerekeit nem szerelték fel erre a próbafutamra, helyette az English Electric Lightning felújított abroncsait használták. „Egy csúszós, 5 tonnás autót megállítani, amely egy repülő gumiabroncsain fut, igazi kihívás a 2,7 km-es kifutópálya viszonylag korlátozott hossza miatt, különösen, hogy az autó tovább gyorsult, miután leléptem a gázról”- mondja Green.

„Az elsődleges dinamikai tesztek során fedeztem fel, hogy ahhoz, hogy elérjem a 200 mérföld/óra sebességet, le kell vennem a gázról a lábam 130 mérföld/óránál, mivel még további 2 másodpercig gyorsul az autó. Majd ez követően lassítani; két másodpercig enyhén rá kell nyomnom a fékre, hogy ’felmelegedjenek’ a szénszálas tárcsafékek, mielőtt teljes erőből rájuk taposok, hogy megálljon az autó.”
A csapat jövőre készül egy még gyorsabb körre, amikor átlépnék az 1000 mérföld/órát egy száraz tómederben a Hakskeen Panben Dél-Afrikában. A Nammo fejleszti jelenleg azt a rakétát, amellyel az autót elérheti a vágyott rekord sebességet.
 
 
 
 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.17
A Hyundai belga pilótája vasárnap jó eséllyel a harmadik nem skandináv ralis lesz Loeb és Ogier....
2018.02.17
A Gondolatjel előző számában beültünk Dieter Zetsche időgépébe, hogy megnézzük az önvezető autó....
2018.02.17
A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia, a 18 éves Mick idén nem lép feljebb egy....
2018.02.17
A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki az M7 autópályán új gyűjtő-....
2018.02.17
Valeri Alexandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.17
2008-ban került piacra a Lexus F almárka első gyártmánya. A soron következő kiadások egytől egyig....
2018.02.17
Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely tavaly 47%-kal,....
2018.02.17
A brit szabadidőjármű hibrid változata az első kocsi a világon, amely képes volt megmászni a....
2018.02.17
A szuperkönnyű, de nagyon gyúlékony autót kartonból hajtogatták és ragasztották össze. ..
2018.02.17
Egy nyílt forráskódú robotikai szoftver fejlesztésével foglalkozó alapítvány működését egymillió....