környezettudatosság

Tartja a lépést a Scania

2019.02.26.

Egy olyan eszköznek tartja a Scania a február 19-én az Európai Parlament és az Európai Tanács között a nehézkategóriás járművek szén-dioxid-kibocsátási előírásairól létrejött megállapodást, amellyel teljesíthetők a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény célkitűzései. 

A Scania célja, hogy élen járjon a fenntartható közlekedési rendszerekre való átállásban, és a vállalat meggyőződése szerint megvalósítható az átváltás egy szén-dioxid-semleges, fosszilis energiahordozóktól mentes közlekedési rendszerre. A Scania mindig arra törekszik, hogy javítsa járművei üzemanyag-takarékosságát és ezáltal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátásukat. Nem utolsósorban azért, mert ez versenyelőnyhöz juttatja ügyfeleit, végeredményben pedig javítja a Scania versenyhelyzetét. 

Habár a Scania erősen hisz az elektromos közlekedésben a kisebb szén-dioxid-kibocsátás elérése érdekében, ez még nem egy érett technológia, az ügyfelek részéről még bizonytalan a kereslet és jelenleg Európában még nem áll rendelkezésre nyilvános töltőinfrastruktúra ezekhez a járművekhez.

A nagyszabású célok elérése és az átállás az új hajtáslánc-technológiákra jelentős beruházásokat igényel majd a tehergépkocsik számára megfelelő elektromos töltőpontok, illetve alternatív üzemanyagok tankolásához szükséges töltőpontok infrastruktúrájának kiépítéséhez, amely nagy méretekben egyelőre még nem áll rendelkezésre” – mondta Henrik Henriksson.

A szén-dioxid-kibocsátás 15 százalékos csökkentése 2025-re

Az EU-s egyezmény a szén-dioxid-kibocsátás 15 százalékos csökkentését írja elő 2025-re és 30 százalékkal való visszaszorítását 2030-ra. A viszonyítási alapszintet a 2019 júliusa és 2020 júniusa közötti időszak jelenti majd. A törvényhozási folyamat következő lépése a Tanács és a Parlament hivatalos jóváhagyása lesz, amely a 2019. májusi európai parlamenti választások előtt várható. A jogszabály később, 2019 során lép életbe.

Henrik Henriksson

A Scania üdvözli a károsanyag-kibocsátási előírások felülvizsgálatát, amelyet 2022-ben kezdenek meg.

A felülvizsgálatnak figyelembe kellene vennie a töltő- és üzemanyagtöltő-infrastruktúra hozzáférhetőségét az alternatív hajtású járművek számára, akárcsak az ilyen járművek piaci felfutását. A felülvizsgálatnak egy olyan módszert is tartalmaznia kéne, amely jobban tükrözi a forrástól a kerékig szemléletet annak érdekében, hogy a bioüzemanyagok is előtérbe kerülhessenek. Továbbá a hosszabb és nagyobb össztömegű szerelvényeket is figyelembe kell venni. Svédországban, Finnországban és Dániában gyakran használnak ilyen szerelvényeket, mivel többek között ezekkel a járművekkel is növelhető a közlekedési rendszer hatékonysága” – foglalta össze Henrik Henriksson.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....