autós hírek
Akár egy teljesen új modellgeneráció is lehetne, olyan átható változtatásokon ment keresztül a Hyundai prémiummárkájának zászlóshajója. A faceliftes Genesis G90-et otthonában, Dél-Koreában leplezték le, a változás mértéke pedig meglepő. Köszönhetően a vízszintesen húzott vonalaknak, sokkal komolyabb hatást kölcsönöztek a luxusbálna orrának, mint ami eddig volt rá jellemző. Nagyobb lett a gyémánt alakú hűtőrács, húztak két új vonalat a motorháztetőre, a gyönyörű fényszórókból kiinduló egyenesek pedig egészen az első sárvédőkig nyúlnak.
A finom részleteknek itt nincs vége, a faron a kasztni teljes szélességében húzódnak a hátsó lámpák, felettük a korábbi jelvény helyett, diszkrét márkanév díszeleg. Külön szót érdemelnek az új 19 colos felnik is, amik valami elképesztően bonyolult mintázatot kaptak. Tulajdonképpen guruló szobrok, amiket egy S-osztály is megirigyelne manapság. Biztonsági rendszerei között szériaként kapja a sávtartót, valamint az első és hátsó keresztforgalomra figyelmeztetőt, de rendelhető hozzá adaptív felfüggesztés és aktív légszűrő is, ami érzékeli a külső levegő szenyezettségét, és beavatkozik, amint károsabbnak találja azt.
Azért a bitang lábtérrel és a dedikált hátsó televíziókkal ellátott utastér már arról árulkodik, hogy a felszín alatt nem sok változott, hiszen szinte minden maradt ugyanott, ugyanolyan. Egyedül a központi kvarcóra mérete csökkent, és egész biztosak lehetünk benne, hogy még több prémium anyaggal és színnel tehető majd egyedivé a luxus utastér. No, meg aktív zajszűrővel. Az már-már elvárás a szegmensben. Motorpalettája sem változik, legalábbis hazájában biztos nem – marad a 3,3 literes, biturbós V6, valamint a 3,8 literes V6, míg a paletta tetején az 5,0 literes V8 ülhet. Azt hiszem egyre inkább sajnálhatjuk, hogy Európa nem kap a Genesis csúcsmodelljéből, hiszen lassan úgy látszik, hogy beéri a német versenytársakat.