szabadidő-autó
A korábbi Freetrack helyett ezúttal X-Perience néven mutatott be a Seat egy szabadidő-autót egy tömegmodell alapjaira építve. Korábban az Altea volt a kiindulási alap, ezúttal viszont a Leon kombi változatát, az ST-t alakították át, a világpremiert az őszi Párizsi Autószalonon tartják.
A normál kombihoz képest az X-Perience megerősített futóművel rendelkezik, és természetesen az ilyen átalakítások során elmaradhatatlan fényezetlen műanyag védőelemekről sem feledkeztek el, amelyek a karosszériát védik a kisebb sérülésektől, karcoktól. A polírozott alumíniumból készült alsó védőelemek és a masszívabb küszöbök révén az alváz sem teljesen védtelen, ha a kocsi úttalan utakra téved, bár a kalandozásnak határt fog szabni, hogy a kocsi szabad magassága csak 15 mm-rel több, mint a normál Leon ST-nél. Kívülről még az egyedi, 17 vagy 18 colos alufelnik és a fekete tetősínek különböztetik meg az X-Perience-t, belülre pedig barna bőrkárpitozást is lehet rendelni narancsszínű varrással.
Az 587 (bővítve 1470) literes csomagtartó befogadóképessége nem változott a legújabb, ötödik generációs Haldex-kuplungos összkerékhajtás bevezetésétől. a rendszer alaphelyzetben az első kerekeket hajtja, de megcsúszás esetén villámgyorsan át tudja csoportosítani a nyomatékot a hátsó tengelyre is. elektronikus differenciálzár is jár az autóhoz, ami túlpörgés esetén a fékekkel lassítja meg az ívbelső kereket kanyarodáskor.
A Leon ST X-Perience-t a két erősebb kétliteres dízelmotorral lehet megvásárolni ősztől, 150 vagy 184 lóerővel. Utóbbival mindössze 7,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebessége a felárért rendelhető a hatfokozatú DSG-váltóval.