gyorsvasút
- Az új modellt 2031 tavaszán tervezik szolgálatba állítani. Ez prototípus tesztelése volt az első, amelyet a médiának is bemutattak - közölte az East Japan Railway vasúttársaság. 2022 márciusáig a társaság szakemberei hetente végeznek próbautakat, hogy adatokat gyűjtsenek a fejlesztéshez. Azt remélik, hogy a prototípus képes lesz elérni az óránkénti 400 kilométeres sebességet.
A próbaüzem a jelenlegi leggyorsabb japán szuperexpressz, a Tohoku Sinkanzen vonalán folyik Északkelet-Japánban. A 10 kocsiból álló szerelvény ebben a hónapban készült el, mintegy 10 milliárd jenbe (26 milliárd forint) került. A vasúttársaság teszteli a szerelvény azonnali megállításának, kisiklása megakadályozásának lehetőségeit földrengés esetén, és egy új berendezést, amely a szerelvény rázkódását minimalizálja.
A új szuperexpress Tokiót és a Hokkaido szigetén fekvő Szapporót fogja összekötni, amikor kibővítik a sinkanzen jelenlegi vonalát.