WRC
Az Argentin-rali utolsó napjának nagy kérdése az volt, hogy a DMACK Ford Fiestával versenyző Elfyn Evans meg tudja-e tartani szerény előnyét, és megszerzi-e élete első győzelmét. A nap elején meglévő 11,5 másodperces előnye az utolsó gyorsasági előtt már 0,6 másodpercre olvadt, mert gondok adódtak a Fiesta fékjével.
Mivel az utolsó pályán 1,3 másodperccel kapott ki Neuville-től, végül az összetettben is elmaradt tőle, mindössze 0,7 másodperccel. Evans egy szűk hídnál hibázott a végén, nekicsapta a Fiesta oldalát a kőkorlátnak, pedig addig még ő állt 3 másodperccel jobban a Powerstage-en.
„Nagyon lelombozott, hogy ilyen kis különbséggel kaptam ki annyi nehézség után”- nyilatkozta Evans a díjátadási ceremónián. Nekimentem egy hídnak, talán az jelentette a különbséget. Nehéz elfogadni a vereséget azok után, hogy milyen nagy előnyünk volt, de fel kell dolgoznunk, tovább kell lépnünk, és erősebben kell visszatérnünk, hogy a jövőben összejöjjön az áhított győzelem” – nyilatkozta a csalódott wales-i.
Neuville így sorozatban a második győzelmét szerezte meg Korzika után, és mivel a Powerstage-et is megnyerte, a maximális 28 ponttal távozhat Dél-Amerikából. A belga egész hétvégén hibátlanul vezetett, és a Hyundai i20 WRC is jól bírta a sziklás, köves szakaszok megpróbáltatásait.
„Életem egyik legrosszabb élménye volt, amikor néztem, ahogy megy a pályán” – nyilatkozta Neuville Evast utolsó szakaszáról. „Tudtam, hogy ha nem hibázik, akkor nem lesz elég az időm. De aztán hibázott, és 1,3 másodpercet kapott tőlünk. Biztos nehezen fogja feldolgozni ezt. Én mindent beleadtam a végén, de a gumijaim már nem voltak a legjobb állapotban, mivel az előző két szakaszon is keményen nyomtam a gázt” – tette hozzá a boldog győztes.
A dobogó harmadik fokára az egész hétvégén kiegyensúlyozottan versenyző fordos Ott Tanak állhatott fel, az észt óvatosan vezetett a sziklás szakaszokon, vigyázott az autójára, ami kifizetődött. A verseny végére elhúzott csapattársától, Sébastien Ogiertől, de az első helyért folytatott csatába nem tudott beleszólni, a hátránya 29 másodperc lett a verseny végére. Ogier idén először nem állhatott fel a dobogóra, de a negyedik helyével a világbajnoki pontversenyben így is 16 pontra növelte előnyét Jari-Matti Latvalával szemben, aki egy pozícióval végzett mögötte Argentínában.
A hatodik helyen az Argentin-rali tavalyi győztese, Hayden Paddon végzett. Az új-zélandi versenyzőnek pokoli nehéz volt az utolsó szakasz, mivel csak hátul hajtott a Hyundai i20 WRC, és elromlott a szervokormánya is, ezért izomból kellett kormányozni. A pontszerző helyekre még Juho Hänninen, Dani Sordo, Mads Østberg fért be.
A világbajnokság Portugáliában folytatódik május közepén.
Argentin-rali, végeredmény:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
3h38m10.6s |
2 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
0.7s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
29.9s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1m24.7s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m48.1s |
6 |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
7m42.7s |
7 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
11m16.9s |
8 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
14m44.1s |
9 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
15m11.3s |
10 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
17m32.1s |
A világbajnokság állása:
1 |
Sebastien Ogier |
102 |
2 |
Jari-Matti Latvala |
86 |
3 |
Thierry Neuville |
84 |
4 |
Ott Tanak |
66 |
5 |
Dani Sordo |
51 |
6 |
Elfyn Evans |
42 |
7 |
Craig Breen |
33 |
8 |
Hayden Paddon |
33 |
9 |
Kris Meeke |
27 |
10 |
Juho Hanninen |
15 |
11 |
Andreas Mikkelsen |
12 |
12 |
Stephane Lefebvre |
10 |
13 |
Teemu Suninen |
5 |
14 |
Jan Kopecky |
4 |
15 |
Pontus Tidemand |
4 |
16 |
Mads Ostberg |
2 |
17 |
Stephane Sarrazin |
2 |
18 |
Yohan Rossel |
1 |
18 |
Bryan Bouffier |
1 |