Forma 1

Tisztázta a Ferrarit az FIA

2018.05.27.

Az FIA kizárta annak lehetőségét, hogy csalással tesz szert előnyre a Ferrari. Az ellenfelek visszamenőleges óvására kevés az esély.

Minden jel arra utal, hogy lassan lezárul a Ferrari ERS-ügye. Csütörtökön az olasz csapat egy új szoftver és egy plusz szenzor bevetéséről tájékoztatta az FIA-t, melyek segítségével azt igyekezett bizonyítani, alaptalanok a velük szemben megfogalmazott vádak, és nem lépik túl az MGU-K előírt 120 Kilowattos teljesítményét. A szövetség ezen intézkedésekkel alapos vizsgálatnak vetette alá a csapat ERS-használatát, és úgy tudni, máris megállapította, hogy a vörösök nem szegnek szabályt.

- Elégedettek vagyunk mindazzal, amit prezentáltak nekünk – erősítette meg az Auto Motor und Sportnak az FIA egyik embere. A német lap szerint ezzel nemcsak a vádak alól mentette fel magát a Scuderia, annak esélye is minimálisra csökkent, hogy bármely ellenfelük óvjon ellenük. Erre kizárólag az FIA nemzetközi bírósága előtt lenne lehetőségük, mégpedig úgy, ha meggyőzik Jean Todt FIA-elnököt, a bakui és barcelonai gyanús mérésekre hivatkozva kérjen visszamenőleges vizsgálatot. Még ha fenn is áll annak gyanúja, hogy a Ferrari a korábbi versenyeken, amíg a szövetség nem kezdett el szigorúbban foglalkozni a témával, csalt az ERS-sel, az elnök bizonyára csak megalapozott bizonyítékok birtokában indítaná meg az eljárást.

- És még ha Todt a meghallgatás mellett is határozna, akkor is a Ferrarinak lennének jobb lapjai – tette hozzá a német lap. „A döntőbíróságban civil jogászok foglalnak helyet, akiknek fogalmuk sincs az ügyről. És ha még az FIA megfigyelői sem tudnak egyértelmű bizonyítékokkal szolgálni, hogyan lennének képesek erre a kívülállók?” – tette föl a kérdést Michael Schmidt szakíró, hozzátéve, hogy a Ferrari mérnökei könnyedén zavart kelthetnének a különböző adatok és tények felhozatalával.

Úgy fest tehát, hogy a Ferrari ilyen szempontból is biztos talajon áll. A lap hozzátette, a Mercedes már eddig sem vállalta a nyílt konfrontációt a Ferrarival, mivel politikai síkon egy csapatot alkotnak a sportági vezetőkkel szemben. A Red Bullt motorral ellátó Renault pedig a jelek szerint nem is szívesen folyna bele az ügybe. Erre utal Cyril Abiteboul kommentárja is, aki arra a megállapításra jutott: „Egyszerűbb technikára van szükség a Forma–1-ben. Ha még az FIA-nak is nehézséget okoz megtalálni a hibákat, akkor nagyon rossz úton járunk.”

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....