gyorsulás

Több ezer lóerő - Így hullanak a csillagok - 1. rész

2019.01.15.

~600 lóerő a belépő szint. Hibrid hajtás, izmos V8-as és nyomatékgyárral felérő 12 henger. Néha felborul a papírforma, illetve, ha első vagy a pirostól, könnyen leáldozhat attól még a csillagod guruló rajtos verseny során. Tarts velünk, néhány izgalmas és tanulságos gyorsulási videó következik!

Nem vagyok mágus, sem bölcs öreg komancs indián békepipával. Ezek a tesztvideók a sajátos mérési körülményeikkel érdekesek és tanulságosak lehetnek, de nem akarom senki márkákba vetett hitét és bizalmát összetörni. Szóval álló és guruló rajt, fékteszt is következik.

1. rész. - Az új M5 már muzsikált a kezünk alatt. A teszt címe, a Nincs természetes ellensége, elég beszédes már önmagában is. Ezzel az új összkerékhajtással vajon le tudja győzni a nyomatékosabb E63-at?

Amikor a 0-100 és a 0-200 papíron tizedre ugyanannyi, mégis előjönnek a különbségek élesben, az miért lehet? Nos, a gyártók a minimum rendszeradatokat közlik általában, vagyis egy 600 lóerős BMW az legalább 600 lóerős (750 Nm), a 612 lóerős Mercedes (850 Nm) legalább ilyen erős. Ezeket az értékeket tudják vállalni a konstruktőrök, amikor kigurul a gyárból az autó, mert logisztikai és akár minőségbeli megfontolásból általában két helyről érkeznek a dugattyúk az autóiparban nagy általánosságban, illetve a precíz versenymotorok esetében sem lesznek halál pontosan ugyanolyanok a blokkok és a beleillő dugattyúk. Minimális eltérésekről beszélünk, de ezek elegendők lehetnek ahhoz, hogy beégjünk a pirostól pirosig, hiába a többféle összkerékhajtási mód meg az opciós, méregdrága karbon kerámiák a lassításhoz.

Természetesen számít a gumi, az aszfalt minősége, de amikor látványos a különbség a papírforma ellenére, akkor itt kérem mérnöki tudás és versenygének egyaránt keresendők. Visszautalva még az előbbire, azt suttogják néhányan, hogy a sajtóautók sokszor máshogy készülnek, mint a széria darabok, több pl. a hangszigetelés bennük, máshonnan kapják a motort, meg néhány ilyen apróság – hallani ilyen gonosz pletykákat. Azt szoktam mondani – és szerintem ezzel sokan egyetértünk -, amelyik gyártó erre rászorul, az csinálja. Igen, csak aztán elég egy szamár, aki elkezdi, és hátrányba kerülsz a teszteken, a másik oldalról meg, az agyoncicomázott sajtóautók más benyomást keltenek a tesztelőkre. Keserű pirula.

Az M5 Competition túl hamar érkezett a maga 3,3-es százas sprintjével és a 600 lóerő helyett már 625 lóerős csúcsteljesítménnyel, szóval a még jobban felpiszkált változatra nem is kellett olyan sokat várni az új M5 bemutatását követően. De videókon látható az is, hogy néhány példány bizony sok lóerős erőtúltengésben szenved, magánvásárlói oldalról. Hogy is van ez? :O

Lapozzunk. Amikor először olvastam az angol sajtóközleményt a Mercedes-AMG GT R-ről, hogy új rekordot ment a hátsókerékhajtásúak között a Nürburgringen, belém égett a 3,6 szekundumos százas sprint, az 585 lóerő és a 700 Nm. Jó kis verda, gondoltam, de a C63 AMG S 510 LE/700 Nm/3,9 másodperces értékeihez képest hol van… Nem túl messze. Aha, túrót!

Mert amikor az új Aston Martin DBS Superleggerával eresztik össze, amely 715 lóerős és 900 Nm-at képes leadni nem holmi nyolc, hanem 12 hengerből, és meglepő végeredmény születik, egy kicsit elgondolkozik a tömeg/nyomatékarányon az ember, illetve a versenyhagyományokról is eszmefuttatás kezdődik, keresve a sportos géneket, amelyek papírformát borítanak és több tízmillió forintos vételárbeli különbséget indokolnak vagy nem indokolnak.

Már az Astonnál is kihangsúlyozták, hogy milyen büszkék a mérnökök arra, hogy 1700 kilogramm alá tudták vinni a tömeget. És akkor egy évek óta piacon lévő AMG GT R odagurul a rajthoz 1600 kg-mal. Szóval az a plusz négy henger biztosan nehezebb, de ilyen erőfölényt és ráadásul jobb rajtot követően engem sokkolt a végeredmény. Elvégre az álomautóm szerepelt a vásznon, amely 4,2 másodperc alatt gyorsul 80-ról 160 km/h-s tempóra – hupsz, 4. fokozatban. Összességében, pirospont jár mindkét modellnek, mert egytől-egyig vannak olyan megoldásaik és számadataik, amelyek lenyűgözőek a kategóriában.

Meglepődtél valamelyik videón? Hamarosan folytatjuk! Második rész következik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.19
Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen....
2019.08.19
Lugosi Károly Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.08.19
A magyar rendőrök a német hatóságok által körözött személyautót foglaltak le a Csongrád megyei....
2019.08.19
Utrechtben felavatták a világ legnagyobb kerékpárgarázsát. Három szintjén összesen 12.500 kétkerekű....
2019.08.19
Maranellóban közzétették 2019 második negyedévének értékesítési adatit. Ezek szerint a Ferrari....
2019.08.19
Vezető nélküli, ötödik generációs (5G) technológiával működő autókat állítottak szolgálatba Kelet-....
2019.08.19
A Lexus kompakt középkategóriás szabadidőjárműve megkapta az észak-amerikai közlekedésbiztonsági....
2019.08.19
Nem volt világelső, nem lett piacvezető, mégis a zöld autózás egyik ikonjává vált a világ számos ..
2019.08.19
Még csaknem egy hónapig szünetel a pályafelújítás a balatonfenyvesi kisvasúton, addig naponta akár....
2019.08.19
A Porsche AG bejelentette az eddigi legnagyobb, egymilliárd euro összértékű Schuldschein (ún. SSD)....