járműgyártás
A gyárat 1993-ban avatták fel 244.5 milliárd pesetás (1.47 milliárd eurós) beruházás eredményeként. A SEAT a barcelonai vámszabad övezetben lévő régi gyárában 40 évig folyó termelést követően vitte át a gyártást Martorellbe, és azóta ott zajlik a márka főbb modelljei, valamint az Audi Q3 és az A1 gyártása. A gyár a Volkswagen-csoport harmadik legnagyobb gyára Európában, és az Industry 4 norma szerinti "okos gyárként" működik.
A 10 milliomodik gépkocsit, egy SEAT Arona FR 1.5 TSI tipusú, Desire piros és a Middnight fekete színekben pompázó gépkocsit a martorelli gyárban állítják ki a gyár 25. évfordulója tiszteletére rendezett kiállításon. Az Aronát az MQB A0 jelzésű moduláris keresztmotoros platformra építették, melyet az Arona „közösen használ” az Ibizával és a most érkezett Audi A1-el. A SEAT volt a Volkswagen-csoport első márkája, amely ezt a platformot elkezdte használni, ez nagyobb gyártási rugalmasságot tesz lehetővé, mivel különböző modelleknél használható egyazon kategória különböző karosszéria változatainál. Ez a platform tette lehetővé, hogy a martorelli gyár újabb három modellt gyárthasson az elmúlt 18 hónapban.
A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer kijelentette, hogy „a gyár 1993-as felavatása óta Martorell-t úgy ismerik, mint az innováció élharcosát. A technológia és a magasan képzett munkaerő terén megvalósított folyamatos befektetéseknek köszönhetően a gyár évről évre javította a termékek és a gyártási folyamatok minőségét egészen addig, hogy ma a SEAT gyár a legtöbb gépkocsit gyártja Spanyolországban, és az Industry 4.0 norma szerint a digitalizálás mértékadó gyárának tekinthető."
Irány a jövő - az Industry 4.0
Az elmúlt 25 év során a gyártási folyamatok jelentősen átalakuláson mentek át. Ebben az értelemben a SEAT határozottan elkötelezett amellett, hogy a martorelli gyárat az Industry 4.0 normának megfelelővé alakítsa át, azzal a céllal, hogy egy okos, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzemet hozzon létre. Egy olyan üzemet, amely alkalmazkodik a gyártási igényekhez és folyamatokhoz, és amelyik nagyobb hatékonysággal kezeli az erőforrásokat, és az egyes területek közötti kapcsolatrendszert.
Ezen átalakulás egy példájaként a gyárban ma több, mint 2000 robot működik, amelyek légyeges szerepet játszanak. A robotok állandó mozgásban vannak, hogy összeszereljék a több, mint 3000 alkatrészt, amelyeket egy gépkocsiba beépítenek, és a robotok még a jelenleginél is fontosabb szerepet fognak játszani az elkövetkező években. Az Industry 4.0 norma mindezen újdonságai együtt léteznek a gyárban dolgozó 8 000 munkással, akik minden nap 2400 gépkocsit gyártanak. Ez azt jelenti, hogy megközelítőleg minden 30 másodpercben elkészül egy gépkocsi.
A beruházás, a foglalkoztatás és a termelés mértékadó gyára
A SEAT termék offenzívája az elmúlt két év során rekord nagyságú befektetést és kutatási-fejlesztési kiadásokat követelt meg, ezek nagysága az elmúlt évben elérte a 962 millió eurót. Ma ez a gyár gyártja az Ibizát és a Leont, ami 2019-ben új generációval jelenik meg, valamint a városi crossovert, az Aronát. Ezen túl a közelmúltban az Audi A1-et is felvették a gyártott modellek közé. Ezt az Audit csak a SEAT gyárban gyártják, és onnan kerül minden piacra. Az Audi az Audi A1-et az Audi Q3 gyártási sikerét követően adta Martorellnek, az Audi Q3-ast is kizárólag itt gyártották hét éven keresztül.
A gyártási mennyiség növekedése és a Martorellben gyártott modellek száma, valamint a gépkocsik hálózatba kapcsolhatóságára vonatkozó stratégiai projektek beindítása, a gyár digitalizálása és a Tarraco kifejlesztése és beindítása miatt az alkalmazottak létszáma több, mint 15 000 jól képzett személyre nőtt. Közülük 12 500-an Martorellben dolgoznak a gyártósoron és a vállalat központi kiszolgáló részlegeiben, valamint a SEAT Technikai Központjában, ahol a márka összes gépkocsi modelljét tervezik és fejlesztik. Egyedül 2018-ban több mint 500 új alkalmazottat vettek fel határozatlan időre szóló szerződéssel.
Elkötelezetten a fenntarthatóság mellett
A SEAT az utóbbi években felgyorsította fenntarthatósági projektjeit és ez az elkötelezettsége átfogja a teljes vállalati tevékenységet, beleértve a kutatást és a fejlesztést, a gyártást, a logisztikát és az értékesítést.
Ebben az értelemben a martorelli gyár már 2011 óta megvalósítja az ECOMOTIVE FACTORY tervet abból a célból, hogy hatékony, fenntartható és környezettudatos létesítmények jöjjenek létre. A vállalat környezetre gyakorolt hatásának 2010. évi szintjét 2025-re a felére kívánja csökkenteni. Az elmúlt hét évben a SEAT a környezetre gyakorolt hatását már 35,5 %-kal csökkentette az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, mint a „SEAT al Sol”, ami az európai autóipar legnagyobb napenergiával működő létesítménye.