Volkswagen

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a VW és a has•to•be

2019.08.09.

A konszern leányvállalataként az Elli kisebbségi részesedést vásárol az elektromos töltőállomások üzemeltetésének vezető szoftverszállítójában.

„Az egyszerű és kényelmes töltés elengedhetetlen az elektromos mobilitás gyors áttöréséhez, s ehhez nem csupán több töltőállomás szükséges, hanem hálózatba kapcsolva és intelligens módon is kell működniük. Az elektromos autók töltésének éppoly magától értetődővé kell válnia, mint az okostelefonokénak” – hangsúlyozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás területéért felelős tagja. „A has•to•be céggel közösen szeretnénk feltárni és továbbfejleszteni a töltőinfrastruktúra gyorsan bővülő üzleti területét, amely során magunk is alkalmazzuk a has•to•be szoftvereit. 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően mintegy 36 ezer töltőpontot létesítünk Európában, a jövőben így még gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a töltés.”

A has•to•be GmbH tíz országból összesen több mint hetven munkatársával több, mint 16 ezer töltőállomást menedzsel, elsősorban Európában, ám azon túl is – Norvégiától Ausztráliáig és Nagy-Britanniától Tajvanig. A vállalat története hat évvel ezelőtt vette kezdetét, s első ügyfele Ingolstadtból érkezett, mégpedig az Audi személyében. Azóta évről-évre legalább megduplázta forgalmát, mindenekelőtt a Németországból és Svájcból mutatkozó intenzív keresletnek köszönhetően. Ügyfélkörének spektruma mindeközben az autóipartól az energiaszolgáltatókon át, egészen az iparvállalatokig bővült, legfőbb referenciája pedig Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózata, az IONITY, amely a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint – az Audival és a Porschéval – a Volkswagen-csoport összefogásával jött létre. Az IONITY 2020 végéig összesen 400 gyorstöltőpark létesítését tervezi az európai autópályák mentén, minden állomáson a has•to•be szoftvereivel.

Martin Klässner, a cég alapítója már tizenegy éve töltőállomások prototípusait építette garázsában, s úttörőként korán felismerte, mekkora lehetőséget rejt a töltőinfrastruktúra szoftverfejlesztése. Ma a has•to•be alapítója bizonyos benne: „A Volkswagen-csoporttal – amely minden más autógyártó konszernnél elkötelezettebb e technika iránt – folytatott partneri együttműködés meghatározó az elektromos mobilitás jövőjének alakítása során. A Volkswagennel a fedélzeten nagyban előmozdíthatjuk az elektromos mobilitást Európában, illetve azon túl is.”

Hálózatba kapcsolt energia és mobilitás

A Volkswagen-csoport Elli leányvállalatán keresztül egynegyed tulajdoni hányadot vásárol a has•to•be GmbH-ban. Thorsten Nicklass, az Elli vezérigazgatója így fogalmazott: „Az Elli célkitűzése az energia és a mobilitás témaköreinek digitális hálózatba kapcsolása. Egyszerűvé és kedvezővé kívánjuk tenni a töltést, miközben az elektromos járművek körüli innovatív és hosszú távon fenntartható energiamegoldások megbízható partnereként szeretnénk pozícionálni magunkat. A has•to•be cégben szerzett részesedéssel most megteremthetjük a feltételeket a töltés kínálta zavartalan ügyfélélményhez, illetve a Volkswagen-csoport további digitális szolgáltatásainak integrációjához. E részesedés további következetes lépés a töltés és az energia intelligens összekapcsolását célzó stratégiánkban.”

A Volkswagen hatékonyan elő kívánja segíteni az elektromos mobilitás világszintű áttörését és az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját hajtja végre. A vállalatcsoport 2028-ig közel hetven új, tisztán elektromos modelljével jelenik meg a piacon, amelynek érdekében egyedül az elkövetkező öt év során több mint 30 milliárd eurót invesztál. Az elektromos offenzíva a vonzó modellek mellett intelligens töltési megoldásokra, energiaajánlatokra és digitális mobilitási szolgáltatásokra is kiterjed.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.14
Kuznetsov Daniil Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.14
Az ausztráliai Új-Dél-Welsben bemutatatták a világ első olyan közúti kameráit, amelyek képesek....
2019.12.14
Az Audi fölgázzal üzemelő modelljei egyesítik az ökológia és az ökonómia szempontjait. Az Audi A4....
2019.12.14
Egy paradicsomi luxusüdülés teknősökkel, delfinekkel és csodás korallokkal Marsa Alamban. A....
2019.12.14
Magyarországi terjeszkedési céljainak megvalósítása érdekében együttműködési megállapodást írt alá....
2019.12.14
Az Év Magyar Autója versenybe elsőként a Skoda nevezett, a cseh márka a Magyarország Autója 2020....
2019.12.14
A „Közös ügyek-közös felelősségek” kategóriában kapott elismeréssel a Knorr-Bremse Vasúti Jármű....
2019.12.14
A Tokiói Olimpia és Paralimpia Szervezőbizottsága (Tokió 2020) bemutatta azoknak az autónak a....
2019.12.14
Novemberben a Volkswagen-csoport 988.800 járművet szállított ki az ügyfelek számára az egész....
2019.12.14
Az európai vásárlók nem rajonganak már a kupék és kabriók iránt sem, a prémium kupék iránt a....