Volkswagen

A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a VW és a has•to•be

2019.08.09.

A konszern leányvállalataként az Elli kisebbségi részesedést vásárol az elektromos töltőállomások üzemeltetésének vezető szoftverszállítójában.

„Az egyszerű és kényelmes töltés elengedhetetlen az elektromos mobilitás gyors áttöréséhez, s ehhez nem csupán több töltőállomás szükséges, hanem hálózatba kapcsolva és intelligens módon is kell működniük. Az elektromos autók töltésének éppoly magától értetődővé kell válnia, mint az okostelefonokénak” – hangsúlyozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás területéért felelős tagja. „A has•to•be céggel közösen szeretnénk feltárni és továbbfejleszteni a töltőinfrastruktúra gyorsan bővülő üzleti területét, amely során magunk is alkalmazzuk a has•to•be szoftvereit. 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően mintegy 36 ezer töltőpontot létesítünk Európában, a jövőben így még gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a töltés.”

A has•to•be GmbH tíz országból összesen több mint hetven munkatársával több, mint 16 ezer töltőállomást menedzsel, elsősorban Európában, ám azon túl is – Norvégiától Ausztráliáig és Nagy-Britanniától Tajvanig. A vállalat története hat évvel ezelőtt vette kezdetét, s első ügyfele Ingolstadtból érkezett, mégpedig az Audi személyében. Azóta évről-évre legalább megduplázta forgalmát, mindenekelőtt a Németországból és Svájcból mutatkozó intenzív keresletnek köszönhetően. Ügyfélkörének spektruma mindeközben az autóipartól az energiaszolgáltatókon át, egészen az iparvállalatokig bővült, legfőbb referenciája pedig Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózata, az IONITY, amely a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint – az Audival és a Porschéval – a Volkswagen-csoport összefogásával jött létre. Az IONITY 2020 végéig összesen 400 gyorstöltőpark létesítését tervezi az európai autópályák mentén, minden állomáson a has•to•be szoftvereivel.

Martin Klässner, a cég alapítója már tizenegy éve töltőállomások prototípusait építette garázsában, s úttörőként korán felismerte, mekkora lehetőséget rejt a töltőinfrastruktúra szoftverfejlesztése. Ma a has•to•be alapítója bizonyos benne: „A Volkswagen-csoporttal – amely minden más autógyártó konszernnél elkötelezettebb e technika iránt – folytatott partneri együttműködés meghatározó az elektromos mobilitás jövőjének alakítása során. A Volkswagennel a fedélzeten nagyban előmozdíthatjuk az elektromos mobilitást Európában, illetve azon túl is.”

Hálózatba kapcsolt energia és mobilitás

A Volkswagen-csoport Elli leányvállalatán keresztül egynegyed tulajdoni hányadot vásárol a has•to•be GmbH-ban. Thorsten Nicklass, az Elli vezérigazgatója így fogalmazott: „Az Elli célkitűzése az energia és a mobilitás témaköreinek digitális hálózatba kapcsolása. Egyszerűvé és kedvezővé kívánjuk tenni a töltést, miközben az elektromos járművek körüli innovatív és hosszú távon fenntartható energiamegoldások megbízható partnereként szeretnénk pozícionálni magunkat. A has•to•be cégben szerzett részesedéssel most megteremthetjük a feltételeket a töltés kínálta zavartalan ügyfélélményhez, illetve a Volkswagen-csoport további digitális szolgáltatásainak integrációjához. E részesedés további következetes lépés a töltés és az energia intelligens összekapcsolását célzó stratégiánkban.”

A Volkswagen hatékonyan elő kívánja segíteni az elektromos mobilitás világszintű áttörését és az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját hajtja végre. A vállalatcsoport 2028-ig közel hetven új, tisztán elektromos modelljével jelenik meg a piacon, amelynek érdekében egyedül az elkövetkező öt év során több mint 30 milliárd eurót invesztál. Az elektromos offenzíva a vonzó modellek mellett intelligens töltési megoldásokra, energiaajánlatokra és digitális mobilitási szolgáltatásokra is kiterjed.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.17
Az ICDP egyik vezető kutatója érdekes kísérletet végzett. Elővette húsz évvel ezelőtt írt....
2019.08.17
Zamárdi térségében, az M7-es autópálya közelében szerencsésen földet ért a gép - írja a....
2019.08.17
Befagyaszták az autógyártókra, az üzemanyag-fogyasztás alapján kibaszott büntetéseket, viszont....
2019.08.17
A Porsche továbbra is konzekvens módon bízik az elektromobilitásban és a Panamera után a Cayenne....
2019.08.17
Daneil Weissland veszi át szeptember elejétől az Egyesült Államokban az Audi eladások vezetését. A....
2019.08.17
Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak....
2019.08.17
Vitorlás hajó, hűtőszekrény, kábeldob, mosogatótálca – egyebek mellett ezeket hagyták el az autósok....
2019.08.16
New Yorkban lestük meg a Ford idén bemutatott izomgépét. A Shelby GT500 nem kevesebb, mint 700....
2019.08.16
Valódi megoldásokkal segítik a franciák a fogyatékkal élő dolgozókat. ..
2019.08.16
Makhmudjon Eshonkulov Üzbegisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....