Európa

Top 50 autó Európában 2018-ban

2019.03.20.

Sorrendben már az ötödik egymást követő évben emelkedett az utakra került új személygépkocsik száma az Európai Unió 28 tagállamában.

A tavalyi egész évben 15 millió 158 ezer 874 darab új autót adtak át tulajdonosának, ami 0,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A forgalomba helyezett új autók száma 2014-ben váltott emelkedésre hat szűk esztendő után, amely időszakban több évtizedes mélypontra süllyedt az éves összevetésű értékesítés.

A legnagyobb piacok többségében visszaesés volt, Németországban 0,2 százalékkal, Nagy-Britanniában 6,8 százalékkal, Olaszországban 3,1 százalékkal csökkent az értékesítés, az öt legnagyobb közül Franciaországban 3, Spanyolországban pedig 7 százalékkal nőttek az autóeladások 2017-hez képest.    

Magyarország az pozitív élmezőnybe tartozik, nálunk 136 ezer 594 új autó talált gazdára, ami 17,5 százalékos éves növekedést takar. Ennél is jobban teljesített Románia (23,1 százalékos plusz), Horvátország (18,7 százalékos növekedés), Litvánia (25,4 százalékos plusz), de nincs okuk panaszra a görögöknek sem, ahol 17,4 százalékot ugrott a piac.

Piaci részesedés szerint sorba állítva a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 0,4 százalékos, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 32,5 százalékos, a francia Renault pedig 0,8 százalékos emelkedést tudott elérni a tavalyi évben.

Az ACEA adatai szerint a Renault után nagyságrendben következő Fiat-Chrysler eladásai 2,3 százalékkal, a BMW-csoporté 1 százalékkal, a Fordé 2,4 százalékkal, a Daimleré pedig 2,3 százalékkal csökkent. A Toyota 3,8 százalékkal, a Hyundai 3,9 százalékkal, a Kia pedig 4,7 százalékkal tudta növelni az értékesítést.

 

A legnagyobb piacok Európában 2018

1. Németország 3 435 778 eladott autó

2. Nagy-Britannia 2 367 147

3. Franciaország 2 173 481

4. Olaszország 1 910 025

5. Spanyolország 1 321 438

6. Belgium 549 632

7. Lengyelország 531 889

8. Hollandia 443 812

9. Svédország 353 729

10. Ausztria 341 068

 

Győztesek és vesztesek 2018-ban: piacok (változás 2017-hez képest)

1. Litvánia 25,4 %

2. Románia 23,1 %

3. Horvátország 18,7 %

4. Magyarország 17,5 %

5. Görögország 17,4 %

 

1. Izland -15,6 %

2. Nagy-Britannia -6,8 %

2. Svédország -6,8 %

2. Norvégia -6,8 %

5. Svájc -4,6 %

 

Top 10 márka az európai autópiacon (2018)

1. Volkswagen 1 752 162

2. Renault 1 105 778

3. Ford 994 397

4. Peugeot 971 437

5. Opel/Vauxhall 887 713

6. Mercedes-Benz 871 221

7. BMW 815 179

8. Skoda 729 224

9. Audi 724 168

10. Toyota 713 374

 

Győztesek és vesztesek 2018-ban: márkák (változás 2017-hez képest)

1. Jeep 55,6 %

2. Jaguar 20,7 %

3. Seat 12,8 %

4. Dacia 11,7 %

5. Volvo 6,1 %

 

1. Lancia/Chrysler –19,8 %

2. Land Rover –14 %

3. Nissan –12,8 %

4. Audi –12,4 %

5. Fiat –8,8 %

 

(forrás: ACEA)

Top 50 modell Európában 2018-ban (eladott autó; változás 2017-hez képest)

1 Volkswagen Golf 441 384 –7,6%

2 Renault Clio 328 536 +2,2%

3 Volkswagen Polo 294 493 +9,3%

4 Ford Fiesta 269 945 +6,6%

5 Volkswagen Tiguan 252 099 +6,9%

6 Nissan Qashqai 229 266 –7,3%

7 Peugeot 208 227 372 –6,1%

8 Toyota Yaris 215 400 +9,2%

9 Opel/Vauxhall Corsa 214 324 –6,6%

10 Renault Sandero 212 829 +7,9%

11 Skoda Octavia 212 687 –3,6%

12 Renault Captur 209 922 –0,4%

13 Citroen C3 207 386 +1,4%

14 Peugeot 3008 202 400 +20,9%

15 Ford Focus 194 097 –8,1%

16 Fiat 500 188 332 –0,4%

17 Dacia Duster 178 901 +23,2%

18 Peugeot 2008 177 355 –0,6%

19 Fiat Panda 167 426 –10,1%

20 Skoda Fabia 165 194 –4,6%

21 Opel/Vauxhall Astra/Astra Classic 156 827 –26,6%

22 Mercedes-Benz A 155 815 +8,5%

23 Volkswagen Passat 155 697 –13,9%

24 Peugeot 308 153 967 –2,0%

25 Ford Kuga 153 542 +1,0%

26 Mercedes-Benz C 150 093 –14,9%

27 Audi A3/S3/RS3 143 115 –12,3%

28 Seat Leon 141 013 –2,8%

29 Volkswagen T-Roc 140 927 – (új belépő)

30 Hyundai Tucson 136 422 –8,6%

31 Renault Megane 135 658 –17,5%

32 Mini 134 079 –1,6%

33 Toyota C-HR 132 934 +23,1%

34 BMW 1-es sorozat 126 450 –8,3%

35 Mercedes-Benz GLC/GLC Coupé 124 508 +10,9%

36 Kia Sportage 118 976 –6,6%

37 Opel/Vauxhall Mokka/Mokka X 118 797 –29,7%

38 Mercedes-Benz E 118 008 –7,7%

39 Audi A4/S4/RS4 115 022 –21,0%

40 Ford EcoSport 111 856 +78,2%

41 BMW X1 110 606 –7,1%

42 Toyota Auris 110 599 –2,2%

43 Citroen C3 Aircross 110 124 +542,8%

44 BMW 5-ös sorozat 107 760 –1,6%

45 BMW 3-as sorozat 103 581 –19,5%

46 Seat Ibiza 101 105 –14,2%

47 Renault Kadjar 100 620 –10,2%

48 Fiat Tipo 100 017 –19,9%

49 Volkswagen Up 97 478 –2,8%

50 Fiat 500X 95 314 +6,4%

 

(forrás: Jato Dynamics, ANE)

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.23
Utazzunk és hallgassuk közben kedvenc előadónkat Hi-Res Audio minőségben. Kicsi, kompakt és nagy....
2019.04.23
A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény című Mozart-pasticcio ősbemutatójával vette kezdetét az....
2019.04.23
2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból....
2019.04.23
Az elmúlt 96 órában a rendőrök 188 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset helyszínén....
2019.04.23
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó....
2019.04.23
Hová utazzon a család, hol lakjunk, hová járjon a gyerek iskolába - ezekben a kérdésekben mind a....
2019.04.23
A Daimler törölte büdzséjéből az idei párttámogatásokat, azt nyilatkozták, más célokat támogatnak....
2019.04.23
Drámai a gumiszerelő műhelyekben a szakemberhiány Bécsben, azok az autósok, akik az elmúlt napokban....
2019.04.22
Véget ért a személyi sérüléssel járó baleset helyszínelése és a műszaki mentés Nagyfügednél - írja....
2019.04.22
Pár hete jelent meg a hír, miszerint Olaszországban azon vitáznak szakértők, és döntéshozók, hogy....