Opel

Torta helyett ikonikus autókkal ünnepelt az Opel

2016.05.27.

Immár hatodik alkalommal került megrendezésre a hazai autósport fellegvárában, a Hungaroringen a Legendák találkozása, más néven az Opel családi nap. A korábbi évek sikerreceptjén nem változtattak a szervezők, aminek köszönhetően kortól és nemtől függetlenül maradandó élménnyel térhettek haza az autós és nem autós programokat kedvelők egyaránt. A sokadalom középpontjában ezúttal az Opel Magyarország megalakulásának 25 éves évfordulója volt, ami egyben számtalan különlegességnek is apropóját adta a rendezvényen.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A májusi hétvégék egyik, ha nem a legideálisabb időjárását kapták az Opel közös ünneplésére igent mondók a múlt szombaton, Mogyoródon. A 9 órás kapunyitástól egészen a Tankcsapda koncert végéig kellemes nyári hangulatban, különlegességektől hemzsegő közegben múlathatták az időt az ingyenes rendezvényre látogatók. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a helyszínen újságírói kérdésre elmondta, hogy az online regisztrációk előző napi mérlegét tekintve legalább 30 ezres létszám fogadására készültek. Az ünnepelt és egyben házigazda ennek fényében, igazán kitett magáért a színpadon és a pályán csakúgy, mint a paddock és boxok területén.

Már a bejáratnál egy különleges installáció fogadta az érkezőket! A hazai közönség előtt itt debütált az Opel Astra Sports Tourer - képre kattintva galéria nyílik

A teljesség igénye nélkül, csak néhányat emelnék ki a fentiek közül, hiszen kétgyerekes családapaként és mélyen gyökerező autós megszállottsággal érkeztem. A kihagyhatatlan műsorok egyike nálunk a tiszta humorral és energizáló dalokkal szórakoztató Alma Együttes koncertje volt, akinek közönsége szinte vagy teljes egészében megegyezett az Irigy Hónaljmirigy publikumával. Utóbbi esetében nem feltétlen a női ruhába öltözött zenészek bohóckodása okozott maradandó élményt, inkább a dalok közötti összekötőszövegeken derültünk sokat. Sipos Peti a Gangnam Style megterhelő koreográfiája után azt mondta, jobb lett volna (nekünk, zenekarnak), ha valami lassú számmal fut be ez a dél-koreai rapper, merthogy kicsit sok már nekik ez a tempó. Aztán persze ByAlex és Kis Grofó kifigurázása is belénk égett, ugyanis a felkonferálásukhoz olyan poénokat sütött el a zenekar frontembere, amiket azóta is emlegetünk.

A benzinvérűek és autós szakik számára is jutott bőven a jóból, kezdjük is a negyed évszázados jubileumhoz kapcsolódokkal! A különleges alkalomra egyenesen a Közlekedési Múzeumból érkezett a magyar Opel történelem és a hazai autóipar ikonja, az az Opel Astra, amelyet 1992. március 13-án Antall József miniszterelnök vezetett le a szentgotthárdi gyártósorról.

Az 1991. januárjában alakult kereskedelmi vállalat az elmúlt két és fél évtizedben több, mint 400 ezer autót adott el Magyarországon, a szentgotthárdi motorgyár pedig közel 8,5 millió erőforrást szerelt össze, tehát nem túlzás azt mondani, hogy kis országunk útjain a körbe zárt villámosok a népautók.

Az ikonikus fehér Astrával egy installációban voltak láthatóak a szentgotthárdi motorok és az idei „Év Autója” is, de a cég ügyvezető igazgatója szerint a legfontosabb üzenete ennek a boxnak az volt, hogy a „…kilencvenes évek elején egy új időszámítás kezdődött Magyarországon és az Opel volt az első autóipari világcég, amely kivette a részét a politikai és gazdasági nyitásból. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a márka már sok évtizeddel korábban is jelen volt az országban, ha nem is tömegesen, de voltak Opelek a magyar utakon a két világháború között is” – adta a nagyérdemű tudtára Koncz Gábor köszöntőjében.

Koncz Gábor (balra), az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója és Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke

A múltidézés természetesen nem állt meg a kilencvenes éveknél, hiszen a boxutca mögötti parkolóban egy páratlan felhozatal sorakozott fel, melyek között egy 1911-es évjáratú Opel Torpedo is látható volt és további két tucat veterán autó, melyek összéletkora meghaladta az 1300 évet. A 105 éves Torpedóról érdemes megemlíteni, hogy 2011-ben, a 100. születésnapján „saját lábán” gurult el Rüsselsheimbe, egykori szülőhelyére, probléma nélkül teljesítve egy 1000 kilométeres távot. A rangidős Torpedót pedig egy 40-es évek előtti évjáratú Admiral és egy Kapitan kabrió követte, melyek önmagukban is megérnek egy misét, valamint nem hiányozhattak a gyönyörűen restaurált oldtimerek sem, Commodore-ok, Rekordok, Asconák és Kadettek, melyekről beszéljen inkább a képgaléria.

1911-es Opel Torpedo

Az Opel történetének egy elhalványodó aspektusát is felelevenítették a standokon, mégpedig azt, hogy a kerékpár és varrógép gyártás mellett motorkerékpárok gyártásával is foglalkozott a rüsslesheimi gyár, sőt! Az Opel 1901-ben készült egyhengeres, 2 lóerős motorjának debütálásával Németország első motorkerékpár gyártójává vált, amit az 1930-ig tartó sorozatgyártásnak köszönhetően további 20 modell követett. A kiállítás egyik kétkerekű különlegessége egy 1928-ban debütált Opel Motoclub 500 volt, ami Zilahy Zoltán magántulajdonában áll, és egyike a világszerte még működőképes 120 darab Motoclub 500-nak.

1928-as évjáratú Opel Motoclub 500

És a hab a tortán még csak most következik! Az Opel Legendák találkozásának legkülönlegesebb vendége a jövőt idéző GT  Concept volt, amit a genfi premiert követően Európában testközelből csak a magyar közönség láthatott. Az extravagáns és részletgazdag formavilág egy gombok nélküli, futurisztikus utasteret rejt, ráadásul a szoborszerű külső dizájnból bőven jutott a beltérbe is. A minden elemében jövő technológiát felvonultató tanulmány a hangvezérlésre és a touchpadra fekteti a hagsúlyt, valamint a teljesen személyreszabható beállításokra, üléspozíciót, kormányt és pedálokat illetően. Visszapillantó tükrök helyett beltéri monitorokon figyelhetjük a mögöttes forgalmat, miközben a mozgatásról egy egyliteres, háromhengeres 145 lóerős motor gondoskodik. A technikai részletek bővebb beszámolóját korábban megjelent cikkünkben olvashatják.

Kimondatlanul is a legfontosabb kérdés egy ilyen kuriózum láttán, hogy mit látunk viszont ebből majd az utakon? A kétségek eloszlatására érdemes felidézni a 60-as években színre lépett kísérleti GT esetét, hiszen első blikkre arra is ráfogták, hogy gyárthatatlan, azonban több mint százezer darab kelt el belőle világszerte

Végül, de nem utolsó sorban a tulajdonosok kiállított autói között csemegéztünk, ahol - megszállottság ide vagy oda - akár az egész napot is eltölthettük volna. Az előzetes, fényképek alapján összeválogatott szabadtéri tárlat jócskán tartogatott meglepetéseket: szárnyas ajtókkal szerelt Astrát, amiről első blikkre azt gondolnánk, hogy csak egy hatásvadász verzió, közelebbről azonban egyértelműen látszott, hogy minden részlete profi munka. De akadt olyan G-Astra kabrió is, melynek a külső színével megegyező szteppelt bőr belseje volt (lásd: képgaléria), nem hivatalosan kiérdemelve a „szem rágógumija” titulust. A szolid eleganciával és némi sportossággal fűszerezett Vectrák, Calibrák és Omegák között természetesen ott díszelegtek az Insignia OPC-k is. Elmondható tehát, hogy nem lehetett könnyű dolga a opelesek legjavát válogató szervező csapatnak. Idén is a legtöbb szavazatot elért, valamint a szakmai zsűri által is legszebbnek ítélt Opel elismerést kapott és egy tiszteletkört tehetett a Forma-1-es versenypályán.

A magyarországi klubélet és márkatalálkozók rangsorában minden bizonnyal előkelő helyen volt eddig is az Opel Legendák találkozása, de a május 21-i rendezvény kétségtelenül magasra helyezte a lécet. Isten éltesse az Opel Magyarországot!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....