járműgyártás

Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban

2019.01.11.

Történelmi rekordot elérve 2018-ban tovább bővült a SEAT értékesítés,  összességében 517 600 gépkocsit adtak át a vásárlóknak,  ami 10.5 %-kal több, mint a 2017-ben elért 468 400 darab volt. Ez az eredmény a SEAT 68 éves történetében a legnagyobb  értékesített mennyiséget jelenti, és meghaladja a 2000-ben felállított eddigi rekordot, az 514 800 eladott gépkocsit.

2018-ban a SEAT már a hatodik  egymást követő évben ért el értékesítési  növekedést, és példa nélkül álló kedvező időszakot tudhat magáénak, hiszen 2012 óta az értékesítés 60%-kal emelkedett. Decemberben a SEAT 25 300 gépkocsit szállított ki, ami 23.1 %-kal volt kevesebb, mint 2017 azonos hónapjának mennyisége (33 000 darab). 

Az Arona 2018-ban nagyban hozzájárult a SEAT értékesítés fellendüléséhez. Az Arona első teljes értékesítési évében a SEAT 98 900 darabot adott el városi szabadidő autójából (SUV), ami a cég  harmadik vezető modellje lett ebben kínálati kategóriában. Az Arona mint a márka négy főbb pillérének  egyike sikeresen csatlakozott az Ibizához, a Leonhoz és az Atecához. A hamarosan megújuló SEAT Leon továbbra is a márka legnagyobb számban értékesített modelljének számít, (158 300 eladott gépkocsi, 6.8 %-os csökkenés), és története során az egyik legjobb eredményt érte el. Az Ibiza kiszállítás 136 100 gépkocsit tett ki, ez 10.7 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest, miközben  az Ateca a SEAT negyedik legtöbbet értékesített modellje lett a 2018-ban leszállított  78 200 darabbal (0.6 % csökkenés). 2018-ban sikeresen debütált az új  CUPRA márka, és  40.0 %-os növekedést mutatott az ebben az évben értékesített 14 300 gépkocsival, ami 4 100 darabbal nagyobb eladott mennyiséget jelentett, mint 2017-ben (Megjegyzés: ez az eredmény szerepel a SEAT teljes értékesítési eredményében)

A SEAT elnöke, Luca de Meo hangsúlyozta, hogy „az értékesítési rekord arról tanúskodik, hogy stratégiánk, és a 2016-ban beindított termékoffenzívánk során bevezetett modellek egyaránt sikeresek voltak. Már a második esztendőben értünk el kétszámjegyű növekedést, ami nem mindennapos eredmény az autóiparban. Az ügyfelek bizalma és a pozitív pénzügyi eredmények bizakodókká tesznek bennünket, hogy sikerrel tudunk megfelelni a szektor által támasztott kihívásoknak. A SEAT  célja az, hogy a  iparág új korszakában is meghatározó szereplő legyen.”

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős  alelnöke, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy „2018  történelmi  év volt a SEAT számára. Mi vagyunk az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és történelmünk során a legjobb értékesítési mutatókat értük el kétszámjegyű növekedéssel olyan főbb piacokon, mint Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország.  Spanyolországban a SEAT szintén több mint 10%-kal növelte eladásait, és  magasan piacvezetők vagyunk a magán értékesítési csatornát is beleértve. Mindezen túl növekedést értünk el olyan fontos külföldi piacokon, mint például Algéria. Az elmúlt évben a SEAT által értékesített  minden harmadik autó egy SUV volt, ami lehetővé tette számunkra, hogy növeljük a márka és a márkakereskedői hálózat profit termelő képességét. Ugyancsak 2018-ban indítottuk be sikeresen a CUPRA márkát, ami az értékesítésekben 40 %-os növekedést eredményezett. Összefoglalva: széles és felfrissítetett termékskálával rendelkezünk a legfontosabb kategóriákban, és 2019-ben a Tarraco újabb lendületet fog adni a növekedés folytatásához.”

Példanélküli eredmények a kulcsfontosságú piacokon

 A SEAT történelmi értékesítési rekordja  az öt főbb európai piacon tapasztalt kétszámjegyű növekedésnek köszönhető. Németország vezeti a SEAT értékesítéseit 114 200 eladott gépkocsival, ami 11.8 %-os növekedést jelentett, és ami egymás után a második évben  jelentette a korábbi esztendő  rekordjának megdöntését. A SEAT növekvő teljesítménye stabil Spanyolországban, ahol az értékesítés 13,2 %-kal emelkedett, és elérte a 107 800 darabot, amivel a vállalat piacvezető az anyaországban. Mindezen túl a Leon és az Ibiza  volt a két legnagyobb számban értékesített gépkocsi  Spanyolországban. A SEAT ugyancsak minden eddigi legjobb eredményét érte el az Egyesült Királyságban, ami a 12.2 %-os növekedéssel és 62 900 eladott gépkocsival a SEAT harmadik piacaként járult hozzá a márka nagyobb méretű értékesítéseihez. 

A SEAT 31.3 %os növekedéssel és 31 800 eladott gépkocsival Franciaországban érte el a legnagyobb mértékű bővülést. Olaszországban a spanyol márka  növekedési pályán maradt, az értékesítés 10.9 %-kal emelkedett  2017-tel összevetve, és összességében elérte a 20 000 darabot 2018-ban.  

Németországhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan a SEAT eddigi legjobb értékesítési eredményeit érte el Ausztriában, ahol az eladások 5.3%-kal emelkedtek, és elérték a 18 400 darabot, amivel a gépkocsik regisztrációját illetően a márka az ötödik helyre jött fel. Svájcban 10 700 gépkocsit adtak el, ami   plusz 3.3%-ot jelentett, Izraelben 9 000 gépkocsit értékesítettek, ez 2.2%-os növekedést hozott,  míg Marokkóban  a 2 100 eladott gépkocsi  5.2%-os  emelkedést jelentett. Európában a SEAT ugyancsak jelentős értékesítési ereményt ért el olyan piacokon, mint Portugália (9 600 eladott gépkocsi, 16.7%-os növekedés), Belgium (9 500 darab és 24.4%-os növekedés) és Hollandia ( 8 900 eladott gépkocsi, 16.3%-os emelkedés). Az év legnagyobb növekedését Algéria produkálta, ahol a SEAT 18 500 gépkocsit értékesített a tavalyi 5 100 autóval összevetve. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca összeszerelését az algériai Relizane-i üzemben, ezáltal a 2017 közepe óta már ott összeszerelt Ibizához csatlakozott ezen típusok gyártása is. 

2019, a Tarraco és a CUPRA éve

2019-ben a SEAT termék kínálatában a legfontosabb lépést az új Tarraco piaci bevezetése jelenti, ami néhány héten belül jut el a márkakereskedőkhöz, magyarországi bevezetése márciusra várható. A Tarraco az Aronához és az Atecához csatlakozik, hogy kiteljesítse a SEAT szabadidő autóinak kínálatát. Ebben az évben a SEAT megkezdi az új Arona TGI értékesítését is, ami a SEAT crossoverének sűrített földgázzal hajtott változata, és egyben a negyedik modell a sűrített CNG hajtású SEAT-ok sorában, a Mii-val, az Ibizával és a  Leonnal együtt.

Mindezen túl 2019 lesz a CUPRA Ateca első teljes értékesítési éve, a gépkocsit 2018 utolsó negyedévében kezdték el értékesíteni a nagyobb piacokon. 2019 ezek mellett olyan más újdonságokkal is szolgál majd, mint például a negyedik generációhoz tartozó SEAT Leon bemutatása, ezekről az újdonságokról a márka az elkövetkező hónapokban fog tájékoztatást adni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.25
Az FEV és a Share2Drive a Genfi Autószalonon leplezte le új elektromos járművét, amely városi....
2019.03.25
Givko Tenev Gissen Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.25
Valamennyi géposztályt egybevéve előzetesen 168 versenyzőpáros jelezte indulását az Eger-ralin, a....
2019.03.25
- Ittasan két autót is összetört, majd megállás nélkül elhajtott egy zalai autós, akinek a baleset....
2019.03.25
Egybehangzó médiainformációk szerint a jövő héten a Ferrarival tesztelhet Mick Schumacher, a....
2019.03.25
- A Mol bruttó 5 forinttal emeli szerdán a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát, a....
2019.03.25
A MARSO Kft. a Nokian gumiabroncsok hazai importőre március idusán mutatta be a márka két új....
2019.03.25
- Olyan új helikoptereket állítanak szolgálatba Magyarországon, amelyek éjszakai mentésre is....
2019.03.25
A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen....
2019.03.25
- A közlekedési balesetek megelőzősére, Kreszmenők címmel indít új animációs sorozatot a rendőrség....