járműgyártás

Történelmi SEAT értékesítési rekord 2018-ban

2019.01.11.

Történelmi rekordot elérve 2018-ban tovább bővült a SEAT értékesítés,  összességében 517 600 gépkocsit adtak át a vásárlóknak,  ami 10.5 %-kal több, mint a 2017-ben elért 468 400 darab volt. Ez az eredmény a SEAT 68 éves történetében a legnagyobb  értékesített mennyiséget jelenti, és meghaladja a 2000-ben felállított eddigi rekordot, az 514 800 eladott gépkocsit.

2018-ban a SEAT már a hatodik  egymást követő évben ért el értékesítési  növekedést, és példa nélkül álló kedvező időszakot tudhat magáénak, hiszen 2012 óta az értékesítés 60%-kal emelkedett. Decemberben a SEAT 25 300 gépkocsit szállított ki, ami 23.1 %-kal volt kevesebb, mint 2017 azonos hónapjának mennyisége (33 000 darab). 

Az Arona 2018-ban nagyban hozzájárult a SEAT értékesítés fellendüléséhez. Az Arona első teljes értékesítési évében a SEAT 98 900 darabot adott el városi szabadidő autójából (SUV), ami a cég  harmadik vezető modellje lett ebben kínálati kategóriában. Az Arona mint a márka négy főbb pillérének  egyike sikeresen csatlakozott az Ibizához, a Leonhoz és az Atecához. A hamarosan megújuló SEAT Leon továbbra is a márka legnagyobb számban értékesített modelljének számít, (158 300 eladott gépkocsi, 6.8 %-os csökkenés), és története során az egyik legjobb eredményt érte el. Az Ibiza kiszállítás 136 100 gépkocsit tett ki, ez 10.7 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest, miközben  az Ateca a SEAT negyedik legtöbbet értékesített modellje lett a 2018-ban leszállított  78 200 darabbal (0.6 % csökkenés). 2018-ban sikeresen debütált az új  CUPRA márka, és  40.0 %-os növekedést mutatott az ebben az évben értékesített 14 300 gépkocsival, ami 4 100 darabbal nagyobb eladott mennyiséget jelentett, mint 2017-ben (Megjegyzés: ez az eredmény szerepel a SEAT teljes értékesítési eredményében)

A SEAT elnöke, Luca de Meo hangsúlyozta, hogy „az értékesítési rekord arról tanúskodik, hogy stratégiánk, és a 2016-ban beindított termékoffenzívánk során bevezetett modellek egyaránt sikeresek voltak. Már a második esztendőben értünk el kétszámjegyű növekedést, ami nem mindennapos eredmény az autóiparban. Az ügyfelek bizalma és a pozitív pénzügyi eredmények bizakodókká tesznek bennünket, hogy sikerrel tudunk megfelelni a szektor által támasztott kihívásoknak. A SEAT  célja az, hogy a  iparág új korszakában is meghatározó szereplő legyen.”

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős  alelnöke, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy „2018  történelmi  év volt a SEAT számára. Mi vagyunk az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és történelmünk során a legjobb értékesítési mutatókat értük el kétszámjegyű növekedéssel olyan főbb piacokon, mint Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország.  Spanyolországban a SEAT szintén több mint 10%-kal növelte eladásait, és  magasan piacvezetők vagyunk a magán értékesítési csatornát is beleértve. Mindezen túl növekedést értünk el olyan fontos külföldi piacokon, mint például Algéria. Az elmúlt évben a SEAT által értékesített  minden harmadik autó egy SUV volt, ami lehetővé tette számunkra, hogy növeljük a márka és a márkakereskedői hálózat profit termelő képességét. Ugyancsak 2018-ban indítottuk be sikeresen a CUPRA márkát, ami az értékesítésekben 40 %-os növekedést eredményezett. Összefoglalva: széles és felfrissítetett termékskálával rendelkezünk a legfontosabb kategóriákban, és 2019-ben a Tarraco újabb lendületet fog adni a növekedés folytatásához.”

Példanélküli eredmények a kulcsfontosságú piacokon

 A SEAT történelmi értékesítési rekordja  az öt főbb európai piacon tapasztalt kétszámjegyű növekedésnek köszönhető. Németország vezeti a SEAT értékesítéseit 114 200 eladott gépkocsival, ami 11.8 %-os növekedést jelentett, és ami egymás után a második évben  jelentette a korábbi esztendő  rekordjának megdöntését. A SEAT növekvő teljesítménye stabil Spanyolországban, ahol az értékesítés 13,2 %-kal emelkedett, és elérte a 107 800 darabot, amivel a vállalat piacvezető az anyaországban. Mindezen túl a Leon és az Ibiza  volt a két legnagyobb számban értékesített gépkocsi  Spanyolországban. A SEAT ugyancsak minden eddigi legjobb eredményét érte el az Egyesült Királyságban, ami a 12.2 %-os növekedéssel és 62 900 eladott gépkocsival a SEAT harmadik piacaként járult hozzá a márka nagyobb méretű értékesítéseihez. 

A SEAT 31.3 %os növekedéssel és 31 800 eladott gépkocsival Franciaországban érte el a legnagyobb mértékű bővülést. Olaszországban a spanyol márka  növekedési pályán maradt, az értékesítés 10.9 %-kal emelkedett  2017-tel összevetve, és összességében elérte a 20 000 darabot 2018-ban.  

Németországhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan a SEAT eddigi legjobb értékesítési eredményeit érte el Ausztriában, ahol az eladások 5.3%-kal emelkedtek, és elérték a 18 400 darabot, amivel a gépkocsik regisztrációját illetően a márka az ötödik helyre jött fel. Svájcban 10 700 gépkocsit adtak el, ami   plusz 3.3%-ot jelentett, Izraelben 9 000 gépkocsit értékesítettek, ez 2.2%-os növekedést hozott,  míg Marokkóban  a 2 100 eladott gépkocsi  5.2%-os  emelkedést jelentett. Európában a SEAT ugyancsak jelentős értékesítési ereményt ért el olyan piacokon, mint Portugália (9 600 eladott gépkocsi, 16.7%-os növekedés), Belgium (9 500 darab és 24.4%-os növekedés) és Hollandia ( 8 900 eladott gépkocsi, 16.3%-os emelkedés). Az év legnagyobb növekedését Algéria produkálta, ahol a SEAT 18 500 gépkocsit értékesített a tavalyi 5 100 autóval összevetve. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca összeszerelését az algériai Relizane-i üzemben, ezáltal a 2017 közepe óta már ott összeszerelt Ibizához csatlakozott ezen típusok gyártása is. 

2019, a Tarraco és a CUPRA éve

2019-ben a SEAT termék kínálatában a legfontosabb lépést az új Tarraco piaci bevezetése jelenti, ami néhány héten belül jut el a márkakereskedőkhöz, magyarországi bevezetése márciusra várható. A Tarraco az Aronához és az Atecához csatlakozik, hogy kiteljesítse a SEAT szabadidő autóinak kínálatát. Ebben az évben a SEAT megkezdi az új Arona TGI értékesítését is, ami a SEAT crossoverének sűrített földgázzal hajtott változata, és egyben a negyedik modell a sűrített CNG hajtású SEAT-ok sorában, a Mii-val, az Ibizával és a  Leonnal együtt.

Mindezen túl 2019 lesz a CUPRA Ateca első teljes értékesítési éve, a gépkocsit 2018 utolsó negyedévében kezdték el értékesíteni a nagyobb piacokon. 2019 ezek mellett olyan más újdonságokkal is szolgál majd, mint például a negyedik generációhoz tartozó SEAT Leon bemutatása, ezekről az újdonságokról a márka az elkövetkező hónapokban fog tájékoztatást adni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.20
Öten megsérültek vasárnap délután egy balesetben, amely az 1-es főúton történt Ács térségében. A....
2019.01.20
Mindössze a válaszadók negyede használna okosautót, vagyis önvezető autót – derült ki a Nemzeti....
2019.01.20
A Telluride SUV a Detroiti Autószalonon mutatkozott be, sajnos Európában nem lesz kapható. ..
2019.01.20
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Mínuszok. ..
2019.01.20
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az....
2019.01.20
Az év legjobb időszaka jött el a síelésre. Nagyon sok lehetőség van síelésre, külföldön, de....
2019.01.20
A két vállalat együttműködésének legújabb elemével a Bridgestone az Audi legnagyobb....
2019.01.20
A 2019-es Hyundai Kona és KonaElectric CUV modellek együtt nyerték el „ A2019-es év Észak-Amerikai....
2019.01.20
A megváltozott útviszonyoknak megfelelő közlekedés fokozott figyelmet igényel a járművezetőktől -....
2019.01.20
Rendőrségi intésben részesült a brit uralkodó férje, aki alig két nappal meglehetősen súlyos....