autóipar
Különleges hatások nélküli működési nyereségét több mint megduplázta a Volkswagen az első kilenc hónap során, immár 2,5 (1,2) milliárd eurót produkált. Nagyjából azonos összegben áll ezzel szemben a vállalatcsoport által már bejelentett és a márka harmadik negyedévi könyvelésében szereplő kiegészítő céltartalék, amely a 2,0 literes TDI modellek észak-amerikai visszavásárlására/utánszerelésére áll rendelkezésre. E különleges hatástól megtisztítva a márka kilenc hónap alatt 4,3 (1,6) százalékra növelte operatív árrését. Tekintettel eredményei kedvező alakulására a Volkswagen enyhén megemelte a teljes 2017-es évre vonatkozó előrejelzését, így a márka vezetésének várakozásai szerint a különleges hatások nélküli forgalomarányos nyereség kismértékben felülmúlja a korábban előrejelzett 2,5 - 3,5 százalékos tartományt.
„A Volkswagen márka következetesen hajtja végre ’Transform 2025+’ stratégiáját. Modelloffenzívánk mindinkább meghozza gyümölcsét, stabilan zajlanak az egyes piacokon a márka átalakítási programjai, összességében pedig a márka stratégiai átalakítása is jó eredményeket mutat. Ennek során a várakozásoknál gyorsabban növeltük operatív nyereségességünket, és jó úton járunk központi stratégiai céljaink megvalósításában, azaz a Volkswagen versenyképessé fejlesztésében a holnap mobilitására” – fejtette ki Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke.
A Volkswagen márka körüli kedvező változások az idei első kilenc hónap kiszállítási darabszámaiban is tükröződnek. Szeptember végéig világszerte 4,49 millió gépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ami 2,7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Mindemellett a kiszállítások egyre lendületesebben alakultak az év folyamán. Mindenekelőtt a dél-amerikai régióban bővültek jelentősen (+24,0 százalék) az eladások az első kilenc hónap alatt, de a márka hazai piacán, Németországban, ahol az év során a dízelmotorok jövőjéről folyó viták érintették kedvezőtlenül az értékesítést, szintén emelkedés tapasztalható.
„A Volkswagen egyértelmű jelzést küldött új modelljeivel, illetve eddigi idei kiszállításai ezekhez kapcsolódó növekedésével. Ismét minden régióban növekedést értünk el, s minden okunk megvan rá, hogy bizakodva tekintsünk előre” – jelentette ki Jürgen Stackmann, a márka igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.