autóipar

Tovább halad sikerpályáján a Volkswagen

2017.11.09.

2017 harmadik negyedévében is sikerrel folytatta üzleti tevékenységét a Volkswagen márka, s januártól szeptember végéig – a márka és a vállalatcsoport között év eleje óta érvényes lehatárolás szerint – az előző év azonos időszakához képest 8,3 százalékkal, összesen 58,9 milliárd euróra növelte forgalmát. 

Különleges hatások nélküli működési nyereségét több mint megduplázta a Volkswagen az első kilenc hónap során, immár 2,5 (1,2) milliárd eurót produkált. Nagyjából azonos összegben áll ezzel szemben a vállalatcsoport által már bejelentett és a márka harmadik negyedévi könyvelésében szereplő kiegészítő céltartalék, amely a 2,0 literes TDI modellek észak-amerikai visszavásárlására/utánszerelésére áll rendelkezésre. E különleges hatástól megtisztítva a márka kilenc hónap alatt 4,3 (1,6) százalékra növelte operatív árrését. Tekintettel eredményei kedvező alakulására a Volkswagen enyhén megemelte a teljes 2017-es évre vonatkozó előrejelzését, így a márka vezetésének várakozásai szerint a különleges hatások nélküli forgalomarányos nyereség kismértékben felülmúlja a korábban előrejelzett 2,5 - 3,5 százalékos tartományt.

„A Volkswagen márka következetesen hajtja végre ’Transform 2025+’ stratégiáját. Modelloffenzívánk mindinkább meghozza gyümölcsét, stabilan zajlanak az egyes piacokon a márka átalakítási programjai, összességében pedig a márka stratégiai átalakítása is jó eredményeket mutat. Ennek során a várakozásoknál gyorsabban növeltük operatív nyereségességünket, és jó úton járunk központi stratégiai céljaink megvalósításában, azaz a Volkswagen versenyképessé fejlesztésében a holnap mobilitására” – fejtette ki Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke.

A Volkswagen márka körüli kedvező változások az idei első kilenc hónap kiszállítási darabszámaiban is tükröződnek. Szeptember végéig világszerte 4,49 millió gépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ami 2,7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Mindemellett a kiszállítások egyre lendületesebben alakultak az év folyamán. Mindenekelőtt a dél-amerikai régióban bővültek jelentősen (+24,0 százalék) az eladások az első kilenc hónap alatt, de a márka hazai piacán, Németországban, ahol az év során a dízelmotorok jövőjéről folyó viták érintették kedvezőtlenül az értékesítést, szintén emelkedés tapasztalható.

„A Volkswagen egyértelmű jelzést küldött új modelljeivel, illetve eddigi idei kiszállításai ezekhez kapcsolódó növekedésével. Ismét minden régióban növekedést értünk el, s minden okunk megvan rá, hogy bizakodva tekintsünk előre” – jelentette ki Jürgen Stackmann, a márka igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....