Ford Ranger

Továbbra is szárnyal a Ford a haszongépjárművek piacán

2018.09.10.

Az Aquaworld Resort Hotelben került megrendezésre a Ford haszongépjármű roadshow-ja. A márka hazai teljesítménye mellett műszaki és szerviz témájú előadások is elhangzottak, valamint tesztvezetésre is hivatalosak voltunk.

A Ford immáron a 4. pénzügyi évben elsőszámú gyártó a kishaszongépjárművek terén országszerte. Piaci részesedését a járművek számának növekedése mellett tudta fokozni. A kishaszonjárművek kategóriájában (3,5 t alatt) több mint 15%-os, míg a nagyhaszongépjárművek szegmensében (3,5 t felett) 4%-os részaránnyal büszkélkedhet.

Az 1 tonnások között minden harmadik, 2 tonnáig pedig minden negyedik jármű Ford a haszongépjármű-piacon 2018 júliusának végéig, 10 márkát nézve. A Ranger kategóriájában kiemelkedően teljesít, a 38%-kal toronymagasan első a Navara-L200-Hilux, stb. versenyben. A dupla kabinos, kapcsolható összkerékhajtású csodát több órás tesztvezetés keretén belül próbáltuk.

A szigorodó emissziós előírások következtében fokozott figyelem övezi a haszongépjármű-piac kipufogógáz utánkezelő rendszereit, nevezetesen a közvetlen befecskendezésű Diesel-motorok részecskeszűrőjét (DPF) és a nitrogén-oxid adalékanyagát (AdBlue).

A fuvarozók a legváltozatosabb körülményeket képesek megteremteni a belsőégésű motorok számára azzal, hogy akár gyökeresen eltérő módon és célokra használják az adott teherszállító járművet. A gyakori indítás-leállítás, a rövid távolságok, a túlkímélt vagy túlhajtott állapot egytől-egyig hatással van a DPF telítődésére, amelyet regenerációval (kiégetéssel) lehet újra üzemszerű állapotba hozni.

Egyes modellekhez már elérhető a vezető által indítható statikus regeneráció is, azonban hogyha heti fél órát országúti tempó és 1700+-os fordulatszám mellett meg tudunk tenni, máris sokat segítettünk autónknak azzal, hogy a regeneráció periódust kitolhattuk – mint megtudtuk, illetve a figyelmeztető jelzéseket figyelemmel követve nem kényszerülünk járművünk szervizbe való szállításával, amely állásidőt eredményez.

Az AdBlue adalékkal az NOx szintet csökkenthetjük a kipufogógázban. Fontos, hogy a modellenként eltérő, de kb. 18-20 literes tartályban mindig tartsunk elegendő karbamid oldatot, mert törvényi előírás szerint üres AdBlue tartállyal nem indítható a jármű! Az AdBlue-fogyasztás 2-10 liter között változhat ezer kilométerenként. A szintről tájékoztatást kaphatunk a műszerfalon.

Maga az AdBlue elég érzékeny, tárolására és felhasználására több szabály is vonatkozik (tárolási hőmérséklet, napfényre aló érzékenység, fagyási hőmérséklet). Egyik érdekessége, hogy az EU szerint nem káros anyag, de egy csepp belőle érme nagyságban 6 hetes átmeneti kopaszodást képes okozni fejünkön!

A márka fokozott népszerűsége és az újfajta emissziós követelmények nagy feladat elé állítják a szervizeket is. A gyakori regenerációk például olajhígulást eredményeznek, így több modellnél is a felére esett vissza a 2év/30 ezer km-es olajcsere-periódus. A kiszolgálás egyébként folyamatosan javul mind sebességben mind időben országszerte meglévő és épülő modern szervizekkel, ahol képesek olajminőséget ellenőrizni, cserélni (indokolt esetben az olajszűrőt bent lehet hagyni), de videón rögzített járműátvizsgálással és majd valós idejű kapcsolattal is találkozhatunk a jármű vezérlése-szerviz-felhasználó között. Az egységes alapárazás és a különböző szervizcsomagok révén a fiatal és az idős haszongépjárművet birtokló magánszemélyek vagy vállalkozások is megtalálják a számukra legmegfelelőbb ajánlatot.

Az előbb említett regeneráció-AdBlue témakörben jelent majd előrelépést a 2019-ben érkező, hibrid Transit Custom, amely városi és elővárosi használatban egyaránt hatékonyabb elődjeinél. például egy postás gyakori megindulását/megállását 50 km-es hatótávig képes lekövetni a plug-in hibrid rendszer. A 1.0 EcoBoost belsőégésű motor ezután kapcsol be, illetve nagyobb sebességnél áramot is termel. Azért előnyös egy plug-in hibrid konstrukció, mert viszonylag jó tisztán elektromos hatótávval bír a furgon általa, ugyanakkor nagyobb távolságokat is megtehetünk vele (akár 500 km). A tisztán elektromos kivitel akkumulátora drága lenne és rengeteg értékes litert rabolna a csomagtérből. Márpedig ez fontos szempont a fuvarozásban a millióféle felépítmény-motor-meghajtás-tengelytáv-utaskabin kombinációk mellett.

A Ford Ranger 3.2-es WildTrack kivitelét tettük próbára. A bitang motor 200 lóerő feletti teljesítményre és 485 Nm-es csúcsnyomatékra képes. A gondosan felextrázott, bőrös, navis és automata váltós példányba öt személy, a burkolt platóra rengeteg csomag fér, és ezen felül 3,5 tonnás vontatmányt húzhatunk. A terheletlen állapotban végzett menetpróbán kényelemről, stabil felépítményről és dinamikus motorról nyilatkozhattunk. A 80 cm-es gázlómélységet és a sáros terepen előnyös, gombbal kapcsolható összkerékhajtást nem teszteltük „Wild” körülmények között. Kellemes meglepetés! És jövőre érkezik biturbó dízellel a Raptor változat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.19
Már csak három nap és újra megnyitja kapuit a hazai autósport fellegvára a wolfsburgi márka....
2018.09.19
- Köztes leszállás nélküli járatok indítását tervezi Sydney és London között a Qantas. Az ausztrál....
2018.09.19
A Renaul Trucks bemutatta az Urban Lab 2 elnevezésű hűtős teherautót, amelyet az aerodinamika, a....
2018.09.19
Oleg Gutsol Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.09.19
Szerdán az új Peugeot Partner nyerte el Hannoverben a neves International Van of the Year 2019 (....
2018.09.19
A világszintű és európai hibrid értékesítéseket magasan vezető Toyota kétmilliomodik európai hibrid....
2018.09.19
- Már 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora: a kutatási adatok alapján az autópark....
2018.09.19
Harmadik alkalommal hozta el a múlt és jelen különleges járműveit az egyedülálló, ingyen....
2018.09.19
A rendőrök a francia hatóságok által körözött gépkocsit foglaltak le Makó belterületén. ..
2018.09.19
Augusztusban kiugróan nagyot nőtt az egy évvel korábbihoz képest a forgalomba helyezett új autók....