Toyota Gazoo Racing

Újgenerációs szuperkocsit mutat be a Toyota Le Mans-ban

2018.06.16.

Miközben a Toyota a megszerzése esetén történelmi diadalt jelentő győzelemért küzd a Le Mans 24 órás versenyen, folyik a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztése is. A GR Super Sport tanulmány 1000 lóerős hajtáslánca ugyanaz, mint ami az épp a legendás versenypályán küzdő TS050 Hybrid LMP1 versenyautókat is hajtja, a Toyota ugyanis a FIA WEC versenysorozatban tökéletesítette világelső hibrid-elektromos technológiáját. A GR Super Sport tanulmányautó a Toyota GAZOO Racing “Szurkolói Falujában” látható - írja a Toyota Central Europe sajtóközleménye.

A Toyota GAZOO Racing (TGR) bemutatta a GR Super Sport tanulmányautót a 86. alkalommal megrendezett Le Mans 24 órás futamon. Az első alkalommal januárban, a 2018-as Tokiói Autószalonon kiállított új generációs hiperautó hibrid-elektromos technológiáját a Toyota a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenysorozatban csiszolta tökéletesre.

Közben a Toyota új generációs szupersportkocsijának fejlesztési munkái is megkezdődtek. A TGR WEC csapat az elmúlt hat év WEC-futamain tesztelte és finomította az élvonalbeli hibrid-elektromos rendszert és a fogyasztáscsökkentő technológiát –, s most mindezt beépítették egy gyönyörű autóba.

A GR Super Sport tanulmányt a TS050 Hybrid LMP1 versenyautóból ismert V6-os ikerturbós benzinmotor és a Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) rendszer hajtja, méghozzá 1000 lóerős összesített teljesítménnyel.

A tanulmányt az alábbi linken látható videó mutatja be:

https://www.youtube.com/watch?v=O63WzyRDkls

“Azzal, hogy világ egyik legkeményebb motorsport-ágazatában, a Hosszútávú Világbajnokságon versenyzünk, és hogy rajthoz állunk Le Mans-ban, az egyik leghíresebb pályán, még tökéletesebbé fejleszthetjük világelső hibrid-elektromos technológiánkat. Ennek eredményei pedig sorozatgyártású autóinkban is megjelennek” – fogalmaz ShigekiTomoyama, a GAZOO RacingCompany elnöke.

“Miközben az autóipar hatalmas változások előtt áll, mi továbbra is szenvedélyesen törekszünk arra, hogy izgalmas autókat alkossunk. Mindegy, hogy az elektronika és a digitális technológia milyen mértékben formálja át a járműveket, mi mindig ügyelünk majd arra, hogy autóink ne csupán tucat-árucikkek legyenek. Azért vágtunk bele ebbe a projektbe, mert hisszük, hogy képesek vagyunk olyan szupersportkocsit építeni, ami ugyanolyan legendává válhat az utakon, mint a TS050 Hybrid a versenypályán”– teszi hozzá Tomoyama.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.18
Több kijelző, több funkció? Nem feltétlenül, a Bosch most mégis tovább gondolt egy olyan alapvető....
2020.01.18
A gépeket tavaly márciusban kivontak átmenetileg forgalomból két ilyen utasszállító katasztrófája....
2020.01.18
A Főpolgármesteri Hivatal szombaton ezt közölte az MTI-vel. ..
2020.01.18
A Toyota új, látványos megjelenésű kompakt SUV modell bemutatását ígéri Európában, amelyet a....
2020.01.18
2019-ben 736 570 gépkocsit értékesített 2019-ben a román gyártó, ez a Renault-csoporthoz tartozó....
2020.01.18
Miközben mindenki Alonsóra és a Toyotára figyelt, a háttérben nem kevésbé különleges arcok....
2020.01.17
Török Tivadar Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.17
2019 egyik (részben) újdonsága és nagy slágere a mild-hybrid hajtás. Magyarul szokták enyhe vagy....
2020.01.17
A MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval induló Carlos Sainz harmadszor emelhette magasba a....
2020.01.17
Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ (H-1132 Budapest, Váci út 18.) nemzetközi karikatúra pályázatot hirdet....