Toyota

A Toyota hibrid részegységet gyárt majd Lengyelországban

2016.10.21.

A Toyota lengyelországi motorgyára mintegy 150 millió Eurós beruházás keretében 2018 végén kezdi meg a hibrid hajtáslánc-részegység gyártását, emellett a gyártási portfóliójában 2017-ben és 2019 végén új benzinmotorok is megjelennek.

A Toyota bejelentette, hogy 2018 végén megkezdődik a hybrid hajtáslánc-részegység gyártása a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) walbrzychi üzemében, emellett pedig két új benzinmotor – 2017-ben egy 1,5 literes, 2019 végén pedig egy 2,0 literes erőforrás – jelenik meg a Toyota Motor Industries, Poland (TMIP) Jelcz-Laskowicei üzemének portfóliójában. Az új projektek beindítása összesen mintegy 150 millió eurós beruházást jelent azon a több mint 950 millió eurón felül, amit a Toyota 2002 óta fektetett be lengyel gyártási tevékenységeibe.

TMMP

A TMMP-nél készülő hibrid sebességváltó-differenciálmű egység a Toyota hybrid hajtásláncának fontos része, és az 1.8 ZR benzinmotorhoz csatlakozik majd. Ez a hibrid erőforrás működik minden, Európában forgalmazott Toyota Auris és Auris Touring Sports Hybrid modellben, és ez hajtja majd az új Toyota C-HR crossovert is. Az Aurishoz készülő hibrid sebességváltó-differenciálmű egységet jelenleg Japánban gyártja a Toyota.

A Toyota egyik fontos megkülönböztető terméke az európai piacon a hybrid hajtás. A Toyota Motor Europe célkitűzése, hogy az általa értékesített autók között a jelenlegi 31 százalékról 2020-ig 50 százalékra növelje a hybridek arányát.

TMIP

A TMIP termékeinek sorában a jelenlegi 1,4 és kétliteres dízelmotorok mellett két benzinmotor is megjelenik majd. Az 1,5 literes benzines egység összeszerelése 2017 februárjában kezdődik (ez az erőforrás a Toyota Yarisba kerül), a 2,0 literes benzinmotor gyártását pedig 2019 végén kezdi meg az üzem.

“Igaz ugyan, hogy a TMIP jelenleg csak dízelmotorokat gyárt, ám az európai piac egyre inkább igényli a benzines, hybrid és elektromos autókat.” - magyarázza Kazunori Masuoka, a Toyota Motor Industries Poland elnöke. “Ebből következik, hogy fontossá vált termékskálánk diverzifikálása, és persze a benzinmotorok gyártásához szükséges szaktudás fejlesztése is.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....