Toyota

Toyota Kikai - a szem rágógumija ez a fura szerzet

2016.03.06.

A Toyota hisz abban, hogy a gépek az emberi kreativitás, elhivatottság és tudás gyömölcsei, így megérdemlik, hogy csodálattal tekintsünk rájuk.

Az Európában a Genfi Autószalonon bemutatkozó Toyota Kikai tanulmányautót azzal a céllal építette a Toyota, hogy feltérképezze, megerősítse és mindenekelőtt ünnepelje a gépezetekben rejlő, eredendő vonzerőt: az aprólékos megmunkálást, szerkezeti összetettségüket, és persze a mozgásukban megnyilvánuló szépséget.

A Toyota KIKAI hamisítatlan koncepcióautó, és mint ilyen, vonzereje mindenekelőtt formatervében rejlik, amely egyszerre függ az automobil alapvető megfogalmazásától, ugyanakkor el is szakad attól.

A Toyota KIKAI közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat. A megjelenített alkotóelemeket mindenütt a legapróbb részletekig kidolgozták, ezzel tisztelegve a szerkezet aprólékos finomságú felépítését és mechanikai eleganciáját, legyen bár szó egyszerű vagy összetett struktúrákról. Ennek érdekében a középmotoros tanulmányautót minimális számú karosszériaelem borítja: mindössze a központi, háromszemélyes utasfülkét veszik körbe borítóelemek. A burkolatlan alumínium segédváz-elemeken belül elhelyezkedő alkatrészek egytől egyig szem előtt vannak; a jármű belső szerkezete a külső megjelenés szerves elemévé válik.

Elöl a KIKAI leplezetlenül tárja a szemlélők elé hűtőjét, kormányművét, fékjeit és elegáns kivitelű, öntött alumínium futómű-komponenseit. Hátul szabad rátekintés nyílik a felfüggesztés elemeire, a fékekre, az üzemanyag-tartályra, a krómozott kipufogó rendszerre, valamint a lenyűgözően csekély helyigényű Toyota Full Hybrid hajtásláncra.

A KIKAI hybrid rendszere egy 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson ciklusú benzinmotorból és egy villanymotorból áll. A belső égésű erőforráshoz elektromos vízpumpa, csekély súrlódású lánchajtás, kompozit anyagból készült szívócsonk, valamint kompakt leömlő tartozik

Mint minden Toyota hybrid, a KIKAI is különösen csendes üzemmel, fokozott kényelemmel és könnyed vezethetőséggel szolgál, különösen városi területeken, ahol a hybrid rendszer lehetővé teszi az autó tisztán elektromos, vagy a benzinmotor korlátozott működtetésével járó, ezért különösen csendes üzemeltetést. Az automata sebességváltó terhelésváltásoktól mentes, finom vezethetőséget biztosít, ami kényelmessé és magabiztossá teszi az utazást a vezető és két utasa számára.

A tolóajtókon keresztül megközelíthető, háromüléses utastér központi vezetőülése pontosan az autó középpontjába helyezi a pilótát. A háromszögletű üléselrendezés barátságos, beszélgetést elősegítő környezetet teremt, míg az egyedülálló, analóg hatású műszerpark alkalmazása összecseng a tanulmányautó központi tematikájával: a mechanikus technológiák egyszerű szépségének nagyra értékelésével.

A nagy üvegfelületek nem csupán a kedvező körkörös kilátást szolgálják, de újszerű, magával ragadó vizuális párbeszédet is kezdeményeznek a vezető és az autó működésben lévő szerkezetei között. Az első felfüggesztés felső lengőkarjának mozgása például szemmel követhető a szélvédőn keresztül, míg a vezető lábánál vágott, apró ablakokon keresztül az abroncsok, a felfüggesztés mozgása is megcsodálható, az autó alatt száguldó aszfaltfelülettel egyetemben...

Így aztán miközben a legtöbb gépkocsi lendületes vonalú fémlemezek alá rejti gépészeti komponenseit, a TOYOTA KIKAI tanulmányautó arra biztatja a szemlélőt, hogy aktívan gyönyörködjön az automobil szerkezetében rejlő, összetett szépségben. Tágabban értelmezve a KIKAI napjaink egyre inkább digitális korában visszahozza az analóg, kézzel fogható tárgyak valóságának látható, hallható, megtapintható élményét.

Az oldal fő támogatója

 

2016.05.28
Mint arról beszámoltunk, lezuhant egy Dromader típusú repülőgép május 27-én a szúnyoggyérítési....
2016.05.27
Megújulnak az M0-ás körgyűrű déli szektorának zajvédő falai 8,5 kilométer hosszan - közölte a....
2016.05.27
Immár hatodik alkalommal került megrendezésre a hazai autósport fellegvárában, a Hungaroringen a....
2016.05.27
A Győr-Szol tulajdonát képezte a szerencsétlenül járt szúnyogirtó kisrepülőgép - tájékoztatott....
2016.05.27
Véget ért a NATO Tiger Meet elnevezésű nemzetközi repülőharcászati gyakorlata Spanyolországban. A....
2016.05.27
Magyar nyertese volt annak a nemzetközi tendernek, amelyben a patinás brit autógyártó, a Jaguar....
2016.05.27
Elektromos autókhoz való akkumulátorokat gyártó nagyszabású üzemet építhet a Volkswagen csoport (....
2016.05.27
Június 3-án pénteken reggel 8 óra előtt felbőgnek a motorok, és a Kincsem Parkból elrajtol I.....
2016.05.27
Az Országos Meteorológiai Szolgálat elsőfokú (citromsárga) riasztást adott ki felhőszakadás....
2016.05.27
Visszamenőleg kizárták a túraautó-világbajnokság (WTCC) legutóbbi két futamáról, szerzett....