Toyota

Toyota Kikai - a szem rágógumija ez a fura szerzet

2016.03.06.

A Toyota hisz abban, hogy a gépek az emberi kreativitás, elhivatottság és tudás gyömölcsei, így megérdemlik, hogy csodálattal tekintsünk rájuk.

Az Európában a Genfi Autószalonon bemutatkozó Toyota Kikai tanulmányautót azzal a céllal építette a Toyota, hogy feltérképezze, megerősítse és mindenekelőtt ünnepelje a gépezetekben rejlő, eredendő vonzerőt: az aprólékos megmunkálást, szerkezeti összetettségüket, és persze a mozgásukban megnyilvánuló szépséget.

A Toyota KIKAI hamisítatlan koncepcióautó, és mint ilyen, vonzereje mindenekelőtt formatervében rejlik, amely egyszerre függ az automobil alapvető megfogalmazásától, ugyanakkor el is szakad attól.

A Toyota KIKAI közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat. A megjelenített alkotóelemeket mindenütt a legapróbb részletekig kidolgozták, ezzel tisztelegve a szerkezet aprólékos finomságú felépítését és mechanikai eleganciáját, legyen bár szó egyszerű vagy összetett struktúrákról. Ennek érdekében a középmotoros tanulmányautót minimális számú karosszériaelem borítja: mindössze a központi, háromszemélyes utasfülkét veszik körbe borítóelemek. A burkolatlan alumínium segédváz-elemeken belül elhelyezkedő alkatrészek egytől egyig szem előtt vannak; a jármű belső szerkezete a külső megjelenés szerves elemévé válik.

Elöl a KIKAI leplezetlenül tárja a szemlélők elé hűtőjét, kormányművét, fékjeit és elegáns kivitelű, öntött alumínium futómű-komponenseit. Hátul szabad rátekintés nyílik a felfüggesztés elemeire, a fékekre, az üzemanyag-tartályra, a krómozott kipufogó rendszerre, valamint a lenyűgözően csekély helyigényű Toyota Full Hybrid hajtásláncra.

A KIKAI hybrid rendszere egy 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson ciklusú benzinmotorból és egy villanymotorból áll. A belső égésű erőforráshoz elektromos vízpumpa, csekély súrlódású lánchajtás, kompozit anyagból készült szívócsonk, valamint kompakt leömlő tartozik

Mint minden Toyota hybrid, a KIKAI is különösen csendes üzemmel, fokozott kényelemmel és könnyed vezethetőséggel szolgál, különösen városi területeken, ahol a hybrid rendszer lehetővé teszi az autó tisztán elektromos, vagy a benzinmotor korlátozott működtetésével járó, ezért különösen csendes üzemeltetést. Az automata sebességváltó terhelésváltásoktól mentes, finom vezethetőséget biztosít, ami kényelmessé és magabiztossá teszi az utazást a vezető és két utasa számára.

A tolóajtókon keresztül megközelíthető, háromüléses utastér központi vezetőülése pontosan az autó középpontjába helyezi a pilótát. A háromszögletű üléselrendezés barátságos, beszélgetést elősegítő környezetet teremt, míg az egyedülálló, analóg hatású műszerpark alkalmazása összecseng a tanulmányautó központi tematikájával: a mechanikus technológiák egyszerű szépségének nagyra értékelésével.

A nagy üvegfelületek nem csupán a kedvező körkörös kilátást szolgálják, de újszerű, magával ragadó vizuális párbeszédet is kezdeményeznek a vezető és az autó működésben lévő szerkezetei között. Az első felfüggesztés felső lengőkarjának mozgása például szemmel követhető a szélvédőn keresztül, míg a vezető lábánál vágott, apró ablakokon keresztül az abroncsok, a felfüggesztés mozgása is megcsodálható, az autó alatt száguldó aszfaltfelülettel egyetemben...

Így aztán miközben a legtöbb gépkocsi lendületes vonalú fémlemezek alá rejti gépészeti komponenseit, a TOYOTA KIKAI tanulmányautó arra biztatja a szemlélőt, hogy aktívan gyönyörködjön az automobil szerkezetében rejlő, összetett szépségben. Tágabban értelmezve a KIKAI napjaink egyre inkább digitális korában visszahozza az analóg, kézzel fogható tárgyak valóságának látható, hallható, megtapintható élményét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....