haszonjármű

A Transporter 6.1 zárt kisáruszállító és dupla fülkés platós változatban debütál a „bauma 2019” vásáron

2019.04.12.

A Multivan 6.1 februári világpremierjét követően a Volkswagen Haszonjárművek most az új Transporter 6.1 modellt mutatja be, elsőként a müncheni kiállítás közönségének. A legkeresettebb – műszaki szempontból alaposan átdolgozott - haszonjármű debütálásának helyszínéül pedig nem is választhatott volna jobb eseményt a „bauma 2019” vásárnál, amelyet a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításaként tartanak számon.

Április 8. és 14. között több, mint félmillió látogatót várnak 200 országból a vásárra, amelyen világ minden részéről érkező szakemberek megismerkedhetnek a Volkswagen Haszonjárművek új Transporter 6.1 modelljével.

Az új Transporter 6.1 a karosszériaváltozat tekintetében páratlan kínálattal érkezik Münchenbe: platós kivitelben, kombi modellként és szimpla vagy dupla fülkés platós verzióban is megtekinthető. Ezzel a széles kínálattal a Volkswagen Haszonjárművek a legkülönbözőbb igényekre is a tökéletes járművet biztosítja, választ kínálva ezzel az összes előforduló egyedi szállítmányozási kihívásra.

Megnövelt biztonság az új vezetéstámogató segédrendszereknek köszönhetően

A Volkswagen Haszonjárművek célzottan választotta a 6.1 jelölést a Transporter hatodik generációjának ehhez az átfogóan megújított változatához, hiszen az itt alkalmazott műszaki változtatások messze túlmutatnak a hagyományos modellfrissítésen. Erre kitűnő példa a hidraulikus szervokormányzás helyett alkalmazott elektromechanikus rendszer, amely olyan összetett változtatás, hogy azt általában egy termékcsaládon belül csak a teljesen új generációs modell érkezésekor lépik meg a gyártók. Az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően a vezetéstámogató rendszerek teljesen új spektruma vált elérhetővé, amelyekkel – a még könnyebb kezelhetőség mellett - tovább javult a termékcsalád modelljeinek biztonsága. Az új vezetéstámogató rendszerek között helyet kapott a Lane Assist sávtartó rendszer (amely aktívan segít a járművet a haladási sávban tartani), a Park Assist (amely lehetővé teszi az automata kormányzással történő parkolást), az oldalsó védelem (amely figyelmeztet, ha veszélyesen közel kerülünk bármilyen akadályhoz vagy gyalogoshoz), a parkolóhelyről való kiállást segítő funkció (Rear Traffic Alert) és a vontatmánnyal végzett manőverezést segítő berendezés, a Trailer Assist. Az új rendszerek széles kínálatát gazdagítja a navigációs rendszerrel kombinált dinamikus táblafelismerő rendszer (Road Sign Display). A platós és a Kombi kivitelek alapfelszereltségéhez tartozik az új oldalszél-asszisztens, amely erős széllökések hatására – például hídon haladva - automatikusan stabilizálja a Transporter 6.1. futását. Szintén a szériafelszereltség részeként szerepel a másodlagos ütközésvédelem és a Hill Start Assist visszagurulás gátló rendszer a kínálatban.

Tökéletes részletek, amelyek egyszerűbbé teszik a hétköznapok feladatait

Mindezek mellett – köszönhetően a teljesen újratervezett fülke új elemeinek – a hétköznapok feladataihoz is ideális társ az új Transporter 6.1. Ilyen újdonság a vezetőülés közelében kialakított 230 voltos aljzat és az utasoldali kétszemélyes üléspad alatt található zárható rekesz. Ezen kívül a hosszú szállítandó áruk elhelyezését is újragondolták a mérnökök, így azok mostantól az utasoldali dupla üléspad alatt is áttolhatók. Ez megnöveli a raktér maximálisan kihasználható hosszát, amely így 2 450 milliméterről 2 800 milliméterre emelkedik, a hosszú tengelytávú modelleknél pedig 2 900 milliméterről 3 300 milliméterre változik. A Transporter 6.1 szintén a szériafelszereltség részeként rendelkezik egy külön raktérzáró rendszerrel. Ez lehetővé teszi, hogy a raktér teljesen el legyen zárva a fülkétől. Első lehetőség: kizárólag a raktér van zárva („Postás üzemmód”), második lehetőség: kizárólag a fülke van zárva („Műhely üzemmód”). A későbbiekben érkezik a „Futár csomag”, amely különösen ellenálló kivitelben készül, főleg azoknak az alkatrészeknek a tekintetében, amelyek igen nagy igénybevételnek vannak kitéve, mint például a generátor, az akkumulátor és a féltengelyek.

Tovább bővített szériafelszereltség a még nagyobb hozzáadott értékért

A Transporter 6.1 alapfelszereltsége tovább bővült. Új elemként bekerült a szériafelszereltségbe az elektromos ablakemelő, a központi zár, az elektromosan állítható, fűthető külső tükör, az új H7 fényszórók, az energiahatékony LED technológiát használó belső világítás és a Bluetooth kapcsolódást kínáló Composition Audio rádiórendszer.

Műszerfal: összeköttetésben a jelen és a jövő világával

A Volkswagen Haszonjárművek következetesen hozzáigazította a Transporter 6.1 munkaállomását a digitális világ követelményeihez. Jelenleg opcionálisan elérhető a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3), amely teljesen új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. Az információs és szórakoztató rendszerek legfontosabb eleme a beépített SIM-kártya (eSIM). Ez az eSIM új, internet alapú funkciók és szolgáltatások széles skáláját nyitja meg.

Hatékony dízel erőforrások 90 és 199 lóerő között

A Transporter 6.1 forgalmazása hatékony, 2,0 literes turbódízel motorokkal (2.0 TDI motorok 66 kW / 90 LE, 81 kW / 110 LE és 146 kW / 199 LE teljesítményszintekkel) indul. Mindegyik megfelel az Euro-6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A 110 kW és 146 kW teljesítményt kínáló motorváltozatok opcionálisan összkerékhajtással (4MOTION) is elérhetőek lesznek. Az ABT-vel való partnerség révén a T6.1 akár nulla helyi kibocsátású járműként – közel 1,2 tonna hasznos teherbírással - is megvásárolható lesz (82 kW / 112 LE teljesítménnyel). Az akár 77,6 kWh kapacitású akkumulátorok 400 km-nél nagyobb hatótávolságot (NEDC ciklus alapján) tesznek lehetővé - így a jármű ideális a városi kereskedelmi feladatokhoz. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....