repülés
A fehér szín választásának több praktikus oka is van - írja a bild.de a Travelbookra hivatkozva. Az okok döntő többsége a pénzre, pontosabban a spórolásra vezethető vissza.
Egy sötét színű gép sokkal jobban magába szívja a nap sugarait, erősebben felmelegszik mint a fehér, a légkondicionálás is többe kerülne.
A fehér az alapszín, kivéve a légitársaság logóját és nevét. Fotó: wikipedia
A második ok szintén a pénzre vezethető vissza. A színesebbre festett gépekre több festék kell, ami a légitársaságok számára plusz költséget jelentene. Hogy pontosan mennyit, azt az Airbus szóvivője nem árulta el, csupán annyit mondott, a színre festés mindig a gyár és a légitársaság megállapodásának függvénye.
Azt viszont cáfolta, hogy a színesre festett gépek kétszáz kilogrammal nehezebbek, ami plusz fogyasztást idézne elé.
Ugyancsak cáfolta egy szakember azt az utasok körében legendaként terjedő tézist, hogy a fehér színen jobban látszik a korrózió vagy esetleges olajnyom, ami hibára utalhat.
Egy repülőgépet általában hét-nyolc évente újra színeznek, a charter járatok gyakran ennél rövidebb ideig vannak bevetésen. A fehér szín számukra különösen megfelel, hiszen csak a fóliát kell cserélni a repülőn, s máris egy másik társaság bérelheti, anélkül, hogy költséges összegért olyan színnel kellene lekenni, hogy ne lehessen ráismerni a korábbi használóra.