környezetvédelem

Új emissziós központot létesít a Škoda Mladá Boleslavban

2015.07.18.

Új emissziós központ építését kezdte meg a ŠKODA AUTO Mladá Boleslavban. A cseh gyártó a Volkswagen Csoporttal közösen több mint 11 millió eurós beruházás keretében bővíti 2014-ben megnyitott motorfejlesztő központját. Az új emissziós központ a tervek szerint 2016 júliusában nyitja meg kapuit, és kulcsfontosságú szerepet tölt be az elkövetkező évek során a ŠKODA új modelljei üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának csökkentésében.

A ŠKODA Fejlesztési Központja területén a „Déli Emissziós Központ” ünnepélyes alapkőletételére Dr. Frank Welsch, a ŠKODA igazgatótanácsának tagja, Jaroslav Povšík, a ŠKODA üzemi tanácsának elnöke, valamint a műszaki fejlesztés és a Volkswagen Csoport több magas beosztású képviselőjének jelenlétében került sor. A több mint 11 millió euró teljes beruházási volumen az új épület 6,4, illetve annak legkorszerűbb felszerelése közel 5 millió eurós költségei között oszlik meg. A ŠKODA által eddig használt emissziós laboratóriumot bővítő létesítmény új munkahelyeket is teremt.

 

„A ŠKODA új modellekkel folytatja növekedését az elkövetkező években” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Új autóink kifejlesztése során alapvető célunk az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklése. Új emissziós központunk így növekedési stratégiánk egyik alappillére, egyben a ŠKODA márka kiemelt jelentőségű beruházása. Immár 116 esztendeje zajlik Mladá Boleslavban járműmotorok gyártása és fejlesztése, az új emissziós központ pedig még tovább gyarapítja vállalatunk e téren rendelkezésére álló tudását és tapasztalatait” – folytatta Dr. Welsch.

A ŠKODA motorfejlesztésének részeként az új emissziós központ közvetlen kapcsolatban áll majd a 2014 szeptembere óta működő Mladá Boleslav-i motorfejlesztő központtal. Az új létesítményben a legkorszerűbb méréstechnikával vizsgálhatják majd a ŠKODA szakemberei a benzin- és dízelüzemű erőforrások, illetve az alternatív hajtásrendszerek károsanyag-kibocsátását. Ennek része két teljes egészében új fejlesztésű mérőhely is, amelyek a megfelelő elemzőrendszerekkel együtt kéttengelyes görgős fékpaddal rendelkeznek majd. Mérőhelyenként a jövőben naponta akár 15 károsanyag-kibocsátási mérés is elvégezhető, és kapacitásuk a későbbiekben napi 25 mérésre bővül. A szimulált hőmérsékletet mínusz 40 és plusz 65 Celsius-fok között szabályozhatják majd.

 

A hosszú távú fenntarthatóság és a környezet védelme egyaránt a ŠKODA vállalati stratégiájának alapvető eleme. Ezen elvárások jegyében született az új ŠKODA Superb is, amely új motorjainak, mérsékelt saját tömegének és továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően akár 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, és akár 30 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással is üzemelhet elődjénél.

Az egyéni mobilitás a földgázhajtású Citigo G-TEC városi kisautó kilométerenként mindössze 79 gramm szén-dioxid-kibocsátásával veszi kezdetét a ŠKODA palettáján. Már jelenleg is a ŠKODA összesen 31 modellje rendelkezik 100 g/km és 103 modellje 120 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátással. A ŠKODA GreenLine és Green tec sorozatok mellett a földgázüzemű járművek a márka hosszú távon fenntartható termékstratégiájának fontos elemei. A ŠKODA kínálatában három vonzó G-TEC modell – a Citigo G-TEC, az Octavia G-TEC és az Octavia Combi G-TEC – is szerepel.

A ŠKODA céljai egyértelműek: a környezetkímélő mobilitásnak mindenkor megfizethetőnek kell maradnia, a vásárlók és a környezet érdekében egyaránt. Új ŠKODA Superb családja bemutatásával a cseh gyártó immár teljes európai modellpalettáját korszerű és környezetkímélő, Euro 6 minősítésű motorokra állította át. Ennek megfelelően a ŠKODA minden modellje a legmodernebb benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal kapható, mégpedig az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel kiegészítve.

 

Új emissziós központjával a ŠKODA tovább bővíti fejlesztési potenciálját. A cseh gyártó rendelkezik a Volkswagen Csoport negyedik legnagyobb, egyben az autóipar egyik legkorszerűbb fejlesztési központjával. A ŠKODA az egyetlen gyártó, amelynek csehországi tevékenysége nemcsak járművek és részegységek gyártására, hanem műszaki fejlesztésre is kiterjed. A márka műszaki fejlesztési részlege jelenleg mintegy 1700 főt – mérnököket, formatervezőket, konstruktőröket és különböző specialistákat – foglalkoztat.

A ŠKODA immár 116 esztendős hagyományokra tekinthet vissza a járműmotorok fejlesztése és gyártása területén. 1899-ben – mindössze négy évvel az eleinte kerékpárokat készítő cég alapítása után – szereltek fel a ŠKODA alapítói, Václav Laurin és Václav Klement (L&K) első ízben egy kerékpárt segédmotoros hajtással. A L&K vállalat Voiturette A néven 1905-re fejlesztette ki első autóját, amelyet 7 lóerő teljesítményével egy folyadékhűtésű, 1100 köbcentiméteres, kéthengeres motor hajtott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....