Peugeot

Új Euro 6c motorok a Peugeot 308-ban

2018.02.20.

A Peugeot 2018 első félévében is folytatja technológiai offenzíváját. A 308-at már eddig is nagyra értékelték a kényelmi és a menettulajdonságok kifogástalan összhangjáért, most forgalomba kerülő új változatai azonban az eddigieknél is intenzívebb és örömtelibb vezetési élménnyel kecsegtetnek.

A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.



Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékával, illetve – 16 szelepes hengerfejének köszönhetően – a magasabb tartományokban is fenntartott teljesítményével olyan mutatókat produkál, amelyek a nála jóval nagyobb (2,0 literes) erőforrásoknak is becsületére válnának.

Az 1.6 BlueHDi 120 S&S motorhoz képest 4–6%-kal alacsonyabb fogyasztás elsősorban a kisebb hengerűrtartalomnak, egy új, nagy hatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális kialakítású (szabadalom tárgyát is képező) égéstérnek köszönhető (utóbbi a 24 órás Le Mans-i autóversenyen szereplő PEUGEOT 908 modellen bizonyított).   

A motor karbantartását nagyban megkönnyíti, hogy az üzemanyag-betöltőnyílás közelében kialakított AdBlue®-betöltő nyíláson keresztül a vezető maga is gondoskodhat az adalékanyag utánpótlásáról. Az 1,5 l-es BlueHDi 130 S&S motor új NOx-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely egy – a motor közelében elhelyezett – második generációs SCR-katalizátort és egy részecskeszűrőt (Diesel Particle Filter) foglal magában.



A PureTech 130 S&S motorokat a korábbi változatokhoz képest 4%-os nagyságrendű fogyasztáscsökkenés jellemzi. Működésük optimalizálása az alábbiaknak köszönhető: magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés, 200 helyett 250 bar alatti közvetlen befecskendezés, alacsonyabb súrlódás és optimálisabb kialakítású turbókompresszorok.

A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő. A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (Gazoline Particle Filter) is alkalmazásra került.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....