ICDP

Új szereplők verik fel az autókereskedelem állóvizét

2019.11.14.

A használtautó-kereskedelem hagyományosan a kereskedések jövedelmező üzletágai közé tartoztak. Azon belül is leginkább a 3-4 éves autók adás-vétele jelentett jó jövedelemforrást az érintettek számára. Ez a 3-4 év jellemzően egy lízingszerződés kifutása, ezt pedig az utóbbi időben a lízing és flottakezelő vállalatok is észrevettek és – mások mellett – egyre intenzívebb versenyre kényszerítik a kereskedőket.

Használt autókat árulni egy kereskedés alapvető funkciói közé tartozik, ráadásul igen fontos funkció. Az Egyesült Királyságban például a kereskedések bevételeinek körülbelül 30%-a származik használtautó kereskedelemből, de a kontinentális Európában is hasonlóan nagy jelentősége van a területnek. A kereskedők kialakították a megfelelő csatornákat, amiken keresztül megfelelő mennyiségű és minőségű használt autó érkezett hozzájuk. Így például lízingcégeket alapítottak, így a náluk vásárolt autó vissza is került hozzájuk néhány év után.

Azonban az idők változnak és jelenleg több Egyesült Királyságbeli kereskedés csökkentette növekedési terveit, mert egyre komolyabb kompetitorokkal kell szembe nézniük a használt autók kereskedelem területén. De kik ezek a versenytársak?

Először is Európa legnagyobb lízingcégei. Az ALD Automotive és a LeasePlan sokak számára ismerős lehet, céges autó esetén jó eséllyel az ő logójuk virít a rendszámtábla tartókeretén. Mivel rengeteg autóval dolgoznak, logikus, hogy beszállnak a használtautó-kereskedelembe is. A LeasePlan évente 250.000 3-4 éves használt autót dob a piacra, 20%-át pedig közvetlenül a következő tulajdonos számára értékesíti. Terveik szerint ez a szám 2022-re már 40% lesz, ezt pedig többek között a CarNext nevű szolgáltatásán keresztül szeretnék elérni. A CarNext egy európai, mind vállalkozások mind magánszemélyek számára elérhető online piactér, ahol a LeasePlan használt autóit vásárolhatják meg az érdeklődők. Érdekesség, hogy a tranzakciók 70%-a teljesen online történik és még házhozszállítás is kérhető.

Szintén komoly kihívást jelentenek az utóbbi években egyre terjedő óriás-használtautó kereskedések. Ezek azok a vállalatok, amik telephelyeiken több száz autót tartanak, a méretgazdaságosságnak köszönhetően pedig igen jövedelmező üzletet visznek. Magyarországon ilyen például a kétes hírnevű AAA Autó, de tőlünk nyugatra, különösen Olaszországban nagy hagyományai vannak az effajta használtautó-kereskedelemnek.

Végül pedig az utóbbi egy évtizedben jelentek meg azok a szereplők, akik bár a digitális térben óriásiak, fizikai jelenlétük minimális. Ilyen például az Auto1, vagy az amerikai Carvana, melyek célja, hogy általánossá tegyék az online autóvásárlását, amiben aránylag jól állnak, ugyanis a fizikai jelenlét hiányában képesek olcsóbban adni az általuk forgalmazott modelleket, mint versenytársaik az ő hasonló autóikat.

Hogy végül lesz a versenynek nyertese, vagy ezek a csatornák egymással párhuzamosan működnek-e majd, egyelőre nem tudhatjuk, de számunkra mindenképpen előnyös, ha verseny van a használtautó-kereskedők között. Végül is, értünk, a vásárlókért versenyeznek, minket pedig minőséggel és jó árakkal lehet meggyőzni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.13
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László a Közel-Keletre készül!  ..
2019.12.13
Lezárult a Mercedes-Benz gyár és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara által szervezett ipari....
2019.12.13
December elején még nem hirdethetünk végső győztest, de a Focus2Move szervezett eddigi számai....
2019.12.13
Halálos kimenetelű közlekedési baleset történt december 6-án délután a gyanafalvi járásban....
2019.12.12
A Wizz Air, Európa legzöldebb* és Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont légitársasága a mai napon....
2019.12.12
Attól, hogy ugyanaz marad a neve, még nem marad ugyanaz egy autó. A mai Opel Vivaro szinte semmiben....
2019.12.12
Számtalan dolgon átment, mégis egy firkantástól lehet felbecsülhetetlen értékű egy aukción feltűnt....
2019.12.12
Sergei Belozerov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.12
Míg a férfiak több mint 92%-a saját maga intézi az autó téli felkészítését, addig ez a nők esetében....
2019.12.12
A szakértők szerint a színek befolyásolni tudják hangulatunkat, reakcióinkat, és még azt is, hogy....