autósport
2018-ban úgy búcsúzott a lengyelországi futamtól Herczig Norbert, hogy minél előbb visszatérne, hogy kamatoztassa a megszerzett tapasztalatokat. Még egy évet sem kellett várni, mert a 76. Lengyel Rali az őszi időpont helyett a nyár elejére került, és míg a magyar páros számára tavaly itt zárult a szezon, most a verseny vége épp a félidőt jelenti majd. Merthogy időközben kibővült a program, Herczig Norbert és Ferencz Ramón változtatott a kezdeti terveken, és a lengyel versenyt követő római futamon is elindul majd.
„A Liepaja Ralin megmutatkozott, hogy egy sikeres Eb szezonhoz szükséges az, hogy minden pályát ismerjünk, és ne érjenek minket meglepetések. Mivel tavaly kihagytuk az olaszországi futamot, idén a támogatóinkkal együtt úgy döntöttünk, hogy elindulunk a júliusi versenyen is. Ez egyelőre főként adminisztratív munkát jelentett, a felkészülésünk középpontjában a Lengyel Rali állt. Alaposan átnéztük az elmúlt évben készült itinereket és a belső kamerás felvételeket, ami nagyon hasznos volt, bár a szervezők alaposan átalakították az útvonalat.” – mondta Herczig Norbert.
A 76. Lengyel Rali újra 15 gyorsasági szakaszt tartalmaz majd, de valóban sok lesz a változás. A rendezők célja az volt, hogy kompaktabb versenyt szervezzenek, kevesebb közúti etap útvonallal. A kitűzött célt sikerül elérni, a gyorsaságik hossza csak nem ugyanannyi, mint az elmúlt évben, de a majd 1000 kilométeres össztáv 300 kilométerrel csökkent, és vasárnap kora este helyett már délután a céldobogóra gördülhetnek az autók. Az útvonalból kikerült az a rész is, ahol Norbiék tavaly az első gyorsaságin meglátogattak egy helyi kiskertet, így Norbi abban már biztos, hogy nem lesznek visszatérő vendégek a lengyel a családnál. A többi tapasztalatra viszont építeni fog pilóta és navigátor, hiszen tavaly úgy fejezték be a versenyt, hogy pontosan tudták, hol lehet még tovább gyorsulni.
A MOL Racing Team programja a már megszokott rutin szerint zajlik, a BRR csapat mérnökeivel együtt a verseny előtt újra egy teszten állították be a Volkswagen Polo GTI-t.