ICDP

Újraéledt az európai flottapiac

2019.01.10.

Az európai flottapiacnak óriási pofon volt a 2008-as világválság. Ahogy a vállalatok számára egyre kevesebb mozdítható tőke állt rendelkezésére, úgy estek vissza az európai vállalati vásárlások is. Ugyanakkor úgy tűnik, 10 év elteltével újraéledt a piac.

A válság előtt az öt legnagyobb piacot tekintve (Németország, Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Spanyolország) valahol 30 és 55% közötti arányt képviseltek a vállalati vásárlások az összes eladást tekintve. Olaszországban volt a legkisebb a kereslet, míg Németország és az Egyesült Királyság kereskedői és importőrei számára több mint az eladások felét adták.

A 2008-as válság mindezt borította, egyik évről a másikra mind az 5 nagy piacon komoly legalább 10%-os visszaesés történt, sőt, Németországban 20%-kal esett vissza a vállalati és vásárlások aránya. Ahogy a válság elmúlt, úgy indult újra a kereslet, ami az utóbbi 10 évben folyamatosan nőtt. Németország az óriási visszaesést gyors növekedéssel kompenzálta, így mára az ott eladott autók 65%-a vállalatokhoz vagy más, nem privát vásárlókhoz kerül.

Így jutottunk oda, hogy mára mind az öt piacon megnőtt a nem magánszemélyek által vásárolt autók aránya, a legalacsonyabb az olasz eredmény 44%-al, míg a németek 65%-os aránya kiemelkedik a mezőnyből.

De mit is értünk nem magánszemélyes vásárlás alatt? Fontos megjegyezni, hogy például a kiállított autók, vagy éppen a gyártó saját flottája is ide tartozik, ráadásul komoly arányt képvisel. Az Egyesült Királyságban 19%-ot jelentenek ezek az autók, míg Németországban 29%-ot adják a “gyártók saját vásárlásai”.

Egészen meglepő, hogy a konkrét vállalati vásárlások nagyjából hasonló számokat produkálnak. Olaszországban 25%-ot adnak ezek, míg Németországban 36%-ot, vagyis kevesebbet, mint a gyártók vásárlásai.

És hogy mindez mit jelent konkrét számokként kifejezve? A sereghajtó Spanyolországban 400.000 darab autót vásároltak nem magánszemélyek, míg a listát Németország vezeti, körülbelül 1,2 millió eladott autóval. Ezek a számok egyébként az Egyesült Királyság kivételével mindenhol folyamatosan növekednek, de az utóbbi két évbe ahogy az ottani regisztrációk visszaestek, úgy csökkent a vállalatok által vásárolt autók száma is.

Érdekesség, hogy a vállalatok a válság óta inkább választani valamilyen tartós bérleti vagy lízingkonstrukciót. Németországban az autók fele így kerül értékesítésre, de a többi országban is 40% körüli az arány, ami mindenhol legalább 10%-os növekedést jelent a válságot megelőző évhez képest.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.20
A 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon szép standdal büszkélkedett a General Motors....
2019.08.20
Árverésre bocsátották a Toyota F1-es hagyatékának egyik darabját. A 2004-es versenyautó....
2019.08.20
Neil Campbell brit kerékpáros 280,557 kilométeres óránkénti sebességgel új csúcsot állított fel....
2019.08.20
Szerdán elkezdődik a III. kerületi Szentendrei út Mátyás király út és Pünkösdfürdő utca közötti,....
2019.08.20
Újabb részletek derültek ki a Gyulafirátót és Eplény között vasárnap délután történt súlyos....
2019.08.20
Elsőként a két tartományi főváros csatlakozott az olasz kormány elektromos mikromobilitási....
2019.08.19
Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen....
2019.08.19
Lugosi Károly Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.08.19
A magyar rendőrök a német hatóságok által körözött személyautót foglaltak le a Csongrád megyei....
2019.08.19
Utrechtben felavatták a világ legnagyobb kerékpárgarázsát. Három szintjén összesen 12.500 kétkerekű....