ICDP

Újraéledt az európai flottapiac

2019.01.10.

Az európai flottapiacnak óriási pofon volt a 2008-as világválság. Ahogy a vállalatok számára egyre kevesebb mozdítható tőke állt rendelkezésére, úgy estek vissza az európai vállalati vásárlások is. Ugyanakkor úgy tűnik, 10 év elteltével újraéledt a piac.

A válság előtt az öt legnagyobb piacot tekintve (Németország, Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Spanyolország) valahol 30 és 55% közötti arányt képviseltek a vállalati vásárlások az összes eladást tekintve. Olaszországban volt a legkisebb a kereslet, míg Németország és az Egyesült Királyság kereskedői és importőrei számára több mint az eladások felét adták.

A 2008-as válság mindezt borította, egyik évről a másikra mind az 5 nagy piacon komoly legalább 10%-os visszaesés történt, sőt, Németországban 20%-kal esett vissza a vállalati és vásárlások aránya. Ahogy a válság elmúlt, úgy indult újra a kereslet, ami az utóbbi 10 évben folyamatosan nőtt. Németország az óriási visszaesést gyors növekedéssel kompenzálta, így mára az ott eladott autók 65%-a vállalatokhoz vagy más, nem privát vásárlókhoz kerül.

Így jutottunk oda, hogy mára mind az öt piacon megnőtt a nem magánszemélyek által vásárolt autók aránya, a legalacsonyabb az olasz eredmény 44%-al, míg a németek 65%-os aránya kiemelkedik a mezőnyből.

De mit is értünk nem magánszemélyes vásárlás alatt? Fontos megjegyezni, hogy például a kiállított autók, vagy éppen a gyártó saját flottája is ide tartozik, ráadásul komoly arányt képvisel. Az Egyesült Királyságban 19%-ot jelentenek ezek az autók, míg Németországban 29%-ot adják a “gyártók saját vásárlásai”.

Egészen meglepő, hogy a konkrét vállalati vásárlások nagyjából hasonló számokat produkálnak. Olaszországban 25%-ot adnak ezek, míg Németországban 36%-ot, vagyis kevesebbet, mint a gyártók vásárlásai.

És hogy mindez mit jelent konkrét számokként kifejezve? A sereghajtó Spanyolországban 400.000 darab autót vásároltak nem magánszemélyek, míg a listát Németország vezeti, körülbelül 1,2 millió eladott autóval. Ezek a számok egyébként az Egyesült Királyság kivételével mindenhol folyamatosan növekednek, de az utóbbi két évbe ahogy az ottani regisztrációk visszaestek, úgy csökkent a vállalatok által vásárolt autók száma is.

Érdekesség, hogy a vállalatok a válság óta inkább választani valamilyen tartós bérleti vagy lízingkonstrukciót. Németországban az autók fele így kerül értékesítésre, de a többi országban is 40% körüli az arány, ami mindenhol legalább 10%-os növekedést jelent a válságot megelőző évhez képest.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
- A néhai Paul Walker autógyűjteménye 2,33 millió dollárért kelt el az arizonai Scottsdale-ben a....
2020.01.20
- A decemberi eladások csökkenése ellenére is éves rekordot ért el a Mercedes-Benz autók eladásával....
2020.01.20
- A múlt héten átadták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólóját, ahol a diszkont....
2020.01.20
Magyarország területén január 17-én 0 órától 19-én 24 óráig a rendőrök 97 személyi sérüléses közúti....
2020.01.19
Két évvel a tervezettnél korábban, jövőre már egymillió darab készülhet a Volkswagen új elektromos....
2020.01.19
A baleset miatt Érd térségében a főváros felé jelentős torlódás alakult ki - írja a rendőrség....
2020.01.19
Sergey Velmozhko Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.19
Ismét közvetlen éjszakai vonatközlekedés indul Brüsszel és Európa több nagyvárosa között. Tizenhat....
2020.01.19
Az Attitude Prévention egy infografikát készített, hogy megismertesse a személyszállító járművek....
2020.01.19
A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint az elmúlt évben 4,8 százalékkal több benzin és 5,5....