Suzuki

Ultrakompakt SUV, az meg mi?

2017.03.04.

Vége a plázázásnak, mert annyi az érdeklődő a szalonokban, hogy nem győzi munkával a Suzuki, mely visszaszerezte piacelsőségét, ezért nem kell kitelepülve verbuválnia.vevőket

Élen a Suzuki                                                                                            A szerző felvételei

Ismét a magyar újautó piac csúcsán a Suzuki, mely motorkerékpárok, csónakmotorok mellett intenzíven növelte autóeladásait és jelenleg is vezeti az új személykocsik listáját. A magyarázat egyszerű; divatos formák, tetszetős modellek és persze egyre több kulturált szalon: már hetvennél több márkakereskedésre bővült az értékesítési és szervizhálózat, mert az elmúlt hónapokban öt újat nyitott a japán márka. A Suzuki idén is növekvő eladásokkal és nagyobb piaci részesedéssel számol.

Amint arról már beszámoltunk, a Datahouse adatai szerint 2016-ban 11 266 új Suzukit helyeztek forgalomba, ami még elmarad a 2008-as rekordtól, amikor közel 25 ezret adtak el, de már alaposan túlszárnyalja a 2011-es év 1600 darabos mélypontját. A tavalyi számok 11,67 százalékos piaci részesedést hoztak a Suzukinak, és ahogy Krisztián Róbert operatív igazgató elmondta ez főleg a Vitara és a megújult S-Cross modellnek köszönhető, előbbiből 6538-at, utóbbiból 1643-at adtak el.

A Suzuki eredményei azt is figyelemre méltóak, mert más márkákkal ellentétben minimális a re-exportja, miközben magas - 60 százalékos - magánvásárlóinak aránya.

Újabb mini SUV

Csak a neve a régi, az autó teljesen új, ráadásul kategóriateremtő, amit a gyárik így fogalmaztak meg: az Ignis egy ultrakompakt SUV, ami a kompakt Vitara kistestvére, mindet tud, csak méretében kisebb, de például terepjáró-képességben nem marad el fivérétől. Korábban felmerült a crossover jelzés is, de mivel az Ignisnek jobbak a terepszögei, mint a Vitarának, ezért inkább SUV-ként forgalmazzák a kisautót, melyet A+ vagy B- kategória közé sorolnak. Az Ignis rövidebb, de tágasabb a Swiftnél. Mint már arról beszámolt az Autószektor, Esztergomban nem készülnek Swiftek, melynek új változatát a második félévben importálják majd.

Bár a modell induló listaára közel 3,7 millió forint, de márka szokás szerint komoly akciókkal és 700 ezer forintos engedménnyel csábítja az első vevőket, akik a cserekampányról és finanszírozásról, valamint a kedvezményről a kereskedővel tárgyalhatnak.

Ezer Ignis

Tóth Péter kereskedelmi igazgató idén ezer Ignis értékesítésével számol, amire van esély, mert a bővülő SUV család sikere komoly húzóerőt jelent a szalonokban, ahol egyre több a magánvásárló, így már nem is vonulnak külső helyszínekre, például plázákba vevőket csábítani.

Az élményben gazdag, méretben kicsi, és jól manőverezhető Ignis a hagyományos vevők mellett biztosan több új megrendelést jelent majd a Suzukinak, mely a városi fiatalok is célcsoportnak tekinti.

Könnyűszerkezetes építés, 1,2-es benzinmotor és rendelhető 4x4-es hajtás, valamint gazdag színválaszték, akár eltérőre fényezve a tető és a kocsiszekrény. A kereskedésekben vélhetően felára miatt lesz kevésbé kelendő a Hybrid. Kézi és AGS robotizált váltóval, lejtmenetvezérlővel és hegymeneti elindulás-segítővel, valamint AllGrip Auto összkerékhajtással is készül az Ignis.

Dizájn elemek az elődöktől

A retrós fazonon több előd stíluseleme megjelenik, az Ignis egyes részleteiben idézi az 1972-es Fronte Coupét, az 1977-es Cervo minit, az 1988-as Vitara és a 2004-es Swift néhány jellegzetességét. Összességében karakteres lett az új Ignis, mert ezzel a formával különösen a fiatalabbakat célozza meg.

Hárshegyi János marketing vezető elmondta, hogy a B szegmensű Baleno mellé az év második felében érkezik az új Swift. Az Ignis vezetőtámogatóval szerelt GLX változata megkapta az 5 csillagot az EuroNCAP tesztjén, mindegyikben alapfelszerelés a hat légzsák. A modell készül négy (GLX) és ötszemélyes (GL) változatban, eltolható és variálható hátsó üléssorral, mely mögött 267 literes a csomagtér.

Radar helyett kettős kamerarendszer és fékasszisztens növeli a biztonságot.

Suzuki Ignis, 2017

Motor: 1,2 l/66 kW, benzines

Hosszúság: 3700 mm

Szélesség: 1690 mm

Magasság: 1595 mm

Tengelytáv: 2435 mm

Saját tömeg: 810 kg

Vmax: 170 km/ó

Kombinált fogyasztás: 4,6 liter/100 km

CO2 kibocsátás: 104 gr/km

Suzuki Ignis árlista

Ignis GL 1.2 MT 3 755 000 Ft

Ignis GL+ 1.2 5MT 4 140 000 Ft

Ignis GLX 1.2 2WD AGS 4 940 000 Ft

Ignis GL+ 1.2 5MT 4WD 4 540 000 Ft

Ignis GLX 1.2 4WD AEB 5MT 5 040 000 Ft

GL modell esetében a metál és gyöngyház felár + 95 000 Ft

GL+ és GLX modellek esetén a kéttónusú felár + 50 000 Ft

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....