utánpótlás

Utánpótlás - Mit akarnak a fiatalok?

2017.11.24.

Az Y és Z generáció nem csak közlekedési szokásaiban más, mint elődei. Máshogy közlekedünk, más szempontok fontosak nekünk, ahogy a tökéletes autót is más szempontok alapján választjuk ki.

Thomas Huber, a Frankfurti Jövőkutató Intézet vezetője egy kupé 1-es BMW-t vezet, amivel manapság már kivételnek számít a fiatal generációban. „Azért választottam ezt az autót, mert a dizájn fontos volt számomra és ez egy különlegesen szép modell”. Úgy tűnik, választási szempontjával manapság már kilóg a sorból a fiatal kutató, mert az ezredforduló környékén születettek többségének már nem a külső és a megjelenés a legfontosabb.

Autoblog

Szó sincs róla, hogy ne lenne fontos az autó. Egy német felmérés alapján az 1980 után születettek 91%-a egyetért abban, hogy az autó megkönnyíti a mindennapi életet. Viszont mindössze 10% véli úgy, hogy az élete érdekesebb, izgalmasabb lenne, ha saját autót birtokolna, és mint státusszimbólum nem is igazán számolnak az autóval. Utóbbi szempont tekintetében biztosra vehetjük, hogy egy Magyarországon végzett felmérés más eredményre jutna, nálunk továbbra is az autó az elsőszámú státusszimbólum, talán az okostelefon mellett.

Ez a korosztály igen pragmatikusan áll a technológiai újdonságokhoz, nem szerelembe esnek egy modellel, hanem logikus szempontok mentén választják ki a megfelelő járművet. Ezen szempontok közül első helyen a legtöbb esetben az üzemanyag-fogyasztás áll, ami nem meglepő, nem úgy, mint a lista második és harmadik helyezettje. Utóbbiak a parkolást megkönnyítő funkciókat rejtenek, amik úgy tűnik, nagyon fontosak az ezredfordulón született vásárlóknak. Lehet vissza kéne hozni a rutinvizsgát?

Szintén előkelő helyen szerepel a fiatalok kívánságlistáján a navigáció, lehetőleg online kapcsolattal, hogy mindig a lehető leggyorsabb útvonalakon haladva kikerülje a torlódásokat.  

A lényeg                                                                                                          Mercedes-Benz

Az említett felmérést korábban is elvégezték, a korábbi eredmények szerint a fiatalok 68%-a gondolta úgy, hogy az autóra egyszerűen szüksége van az embernek. Idén ez a szám mindössze 41%, ami mindenképpen megérdemli a gyártók figyelmét.

Persze nyugtathatja őket, hogy a válaszadók több mint fele a hét 5 napján – sofőrként vagy utasként – használ autót. „Az autó az egyéni közlekedés alapja és ez a következő 25 évben biztosan így is marad.” – véli a jövőkutató intézet igazgatója. Viszont az Y és X generáció sokkal bátrabban használja a közlekedés egyéb módjait, ha adott helyzetben azok gyorsabbnak és olcsóbbnak bizonyulnak.

DML

Ugyanakkor úgy látja, hogy a motivációk átalakultak. Az autót nem elsősorban a kényelem miatt választják, hanem mert továbbra is ez a mobilitás legjobb eszköze. A mai, rohanó világban a karrierhez mobilnak kell lenni, így az autó egészen addig helyettesíthetetlen marad, amíg nem találnak fel egy jobb és gyorsabb megoldást. Érdekességképpen megjegyeznénk, hogy a német fiatalok többsége szerint az autók „birtoklását” a car-sharing válthatja fel. Már jelenleg is 9%-uk használja rendszeresen valamelyik autó-megosztó szolgáltatást.

Wallethub

Ezt látják a német autógyárak is, akik az utóbbi időben jelentős összegeket fektettek car-sharing szolgáltatók felvásárlásába. Viszont a kérdés adott: A cél valóban az, hogy minél több autó találjon gazdára? Ez esetben megoldást kell találni a fiatalok lankadó érdeklődésére, ami nem kis feladat. Ugyanakkor ha a cél az, hogy továbbra is az ő termékük legyen a közlekedésünk alapja, legyen az autó vagy szolgáltatás, folytatni kell a car-sharing piac felvásárlását és megtalálni a szolgáltatás és kereskedelem tökéletes kombinációját. Egyik oldalon autókat eladni, míg a másikon az autó birtoklásának feleslegességét hirdetve népszerűsíteni szolgáltatásukat.

Szép feladat, a közeljövőben pedig kiderül, mit választanak, és hogy sikerül a megvalósítás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....