e-útdíj

Útdíj: 40 ezer ügyfél több mint 142 ezer gépjármű

2014.09.07.

Idén január elsejétől augusztus 31-én éjfélig 106,8 milliárd forint volt a megszolgált útdíj összege. A rendszerbe eddig 40 ezer ügyfél több mint 142 ezer gépjárművet regisztrált, ezeknek több mint fele (77 ezer tehergépjármű) már fedélzeti eszközzel (OBU-val) végzi a bevallást - tudtuk meg a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivőjétől, Kibédi-Varga Lajostól.

A nyári hónapok útdíj bevételei az egymást követő hónapok – részben szabadságolások és a jelentős fuvarozási igényű termelő vállalatok leállása miatti – ingadozásai ellenére kiegyenlítették egymást, a bevételi számok a terveknek megfelelően alakulnak.

Az 1200 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózaton realizálódik a futásteljesítmény 54%-a és a díjbevételek 66%-a. Az összbevétel 91%-át a J4 járműkategória eredményezi.

A júliusi díjbevételek hazai-külföldi megoszlása az előző hónapok tendenciáitól eltérően megfordult: csekély mértékben, de több útdíj származik a hazai járművek forgalmából. Ennek vélhetően az lehet az oka, hogy míg a nagy termelő üzemek július-augusztusi leállásához alkalmazkodik az őket kiszolgáló nemzetközi fuvarozói szakma, addig a hazai fuvarok során számottevő mezőgazdasági, építőipari, kiskereskedelmi forgalom ebben az időszakban csúcsosodik ki. A külföldi teherforgalomból származó útdíj túlnyomó része továbbra is Romániából származik, de jelentősek a lengyel, szlovák és bolgár járművek forgalmából származó díjbevételek is.

A megszolgált útdíjra vetítve a fuvarozók 53,8%-a már OBU-val végzi a bevallást (a hazai járművek  92 %-a, a  külföldiek negyede használ OBU-t). Havonta körülbelül 2 ezerrel nő az útdíj rendszerbe regisztrált fedélzeti eszközök száma. A fedélzeti eszközön keresztüli bevallások értékének növekedési üteme júliusban felgyorsult, mely részben a külföldiek viszonylati jegyről fedélzeti eszközre való átállásának köszönhető.

Az őszi időszakban folytatjuk a fuvarozói érdekképviseletekkel az együttműködést, a konzultációk során tagjaik jogkövető magatartásának elősegítését, az ehhez szükséges edukációs kommunikációt ismét előtérbe helyezzük - fogalmazott  Kibédi-Varga Lajos.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.23
A SEAT martorelli gyára 2019-et a legmagasabb gyártási volumennel zárta 2000 óta, összesen 500.005....
2020.01.23
Nem csak a használt autókat kell átnézni, hanem az újakat is. ..
2020.01.23
A 2019-es szezon a Williams istálló eddigi legrosszabb éve volt. Egyetlen árva pontot sikerült....
2020.01.23
Tvg Menon Indiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.01.23
Igazán erős évet zárt a magyar autópiac 2019-ben: több mint 10%-os növekedés mutatható ki még a....
2020.01.23
Tavaly 30 milliárd forintos forgalmat bonyolított a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által üzemeltetett....
2020.01.23
A Jazz legújabb nemzedékéknek fejlesztési folyamata során tetőtől talpig újratervezték az ikonikus....
2020.01.23
Az ABB további 324 db 350 kW-os, nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőre kapott rendelést az....
2020.01.23
A józanság diadala? A jó izlés népszerűsége? A racionalitás térnyerése?..
2020.01.23
Bő három év után lépett fel újra Magyarországon a világhírű uruguayi operaénekes, Erwin Schrott. A....