e-útdíj
A nyári hónapok útdíj bevételei az egymást követő hónapok – részben szabadságolások és a jelentős fuvarozási igényű termelő vállalatok leállása miatti – ingadozásai ellenére kiegyenlítették egymást, a bevételi számok a terveknek megfelelően alakulnak.
Az 1200 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózaton realizálódik a futásteljesítmény 54%-a és a díjbevételek 66%-a. Az összbevétel 91%-át a J4 járműkategória eredményezi.
A júliusi díjbevételek hazai-külföldi megoszlása az előző hónapok tendenciáitól eltérően megfordult: csekély mértékben, de több útdíj származik a hazai járművek forgalmából. Ennek vélhetően az lehet az oka, hogy míg a nagy termelő üzemek július-augusztusi leállásához alkalmazkodik az őket kiszolgáló nemzetközi fuvarozói szakma, addig a hazai fuvarok során számottevő mezőgazdasági, építőipari, kiskereskedelmi forgalom ebben az időszakban csúcsosodik ki. A külföldi teherforgalomból származó útdíj túlnyomó része továbbra is Romániából származik, de jelentősek a lengyel, szlovák és bolgár járművek forgalmából származó díjbevételek is.
A megszolgált útdíjra vetítve a fuvarozók 53,8%-a már OBU-val végzi a bevallást (a hazai járművek 92 %-a, a külföldiek negyede használ OBU-t). Havonta körülbelül 2 ezerrel nő az útdíj rendszerbe regisztrált fedélzeti eszközök száma. A fedélzeti eszközön keresztüli bevallások értékének növekedési üteme júliusban felgyorsult, mely részben a külföldiek viszonylati jegyről fedélzeti eszközre való átállásának köszönhető.
Az őszi időszakban folytatjuk a fuvarozói érdekképviseletekkel az együttműködést, a konzultációk során tagjaik jogkövető magatartásának elősegítését, az ehhez szükséges edukációs kommunikációt ismét előtérbe helyezzük - fogalmazott Kibédi-Varga Lajos.