elektormobilitás

Úton a „nulla környezeti hatású” e-autópálya felé

2018.09.28.

Svédország és Németország után Olaszország lesz a következő ország, ahol elkezdik a kísérleteket a villamosított úttal. 

Észak-Olaszországban az A35 Brebemi autópálya lesz a villamosított út technológiájának legújabb helyszíne, a Siemens pantográfos áramszedőkkel ellátott Scania tehergépkocsik pedig készen állnak az első próbaüzemelések végrehajtására. 
Kezdetben a projekt az autópálya hat kilométeres szakaszára összpontosul majd a Romano di Lombardia és Calcio kijáratok között, azonban a kezdeményezés mögött állóknak még nagyobb szabású terveik vannak. 
Az A35 Brebemi az olaszországi Lombardia régió három jelentősebb városát Bresciát, Bergamót és Milánót köti össze, a projektvezetők végső célja pedig létrehozni Európa első „nulla környezeti hatású” e-autópályáját, ahol a 62,1 kilométernyi út mentén napelemek állítják elő a szükséges elektromos áramot. 
Az olaszországi tervezet Svédországban és Németországban futó hasonló projekteket követ, és az egyre erősödő villamosítás irányába mutat, amely a szén-dioxid-kibocsátás elleni küzdelem egyik hatékony és fosszilis forrásoktól mentes módja. 
 
„Egy forradalmi projekt” 
 
A projekt lendülete gyorsan nő Olaszországban, erre utal, hogy országos és helyi politikusok, valamint a Scania, a Siemens és helyi partnerek, az A35 Brebemi, illetve a Concessioni Autostradali Lombarde (CAL) képviselői is részt vesznek benne. 
 
Svédországban és Németországban már kipróbált és bevált technológia 
 
A Scania tehergépkocsik, amelyek az A35 Brebemin közlekednek majd, olyan kipróbált és bevált hibrid technológiát alkalmaznak, amelyeket 2016 végén vezettek be a piacra. A Scania és a Siemens együttműködése a két vállalat két másik projektjére épül – az egyik Svédországban, a másik Németországban fut. 
 
 
A két vállalat két éve teszteli ezt a villamosítási technológiát Svédország villamosított autópályáján az E16-oson Gävle közelében, a regionális hatósággal együttműködve. A Scania és a Siemens a Tehergépkocsik a Német e-Autópályákra (Trucks for German eHighways) kutatási projektben is részt vesz, ahol a Volkswagen-csoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) és a Siemens fejleszt majd technológiát, illetve a Scania által szállított elektromos hibrid távolsági tehergépkocsikat a Német e-Autópálya nevű kutatási projekthez. Ez a kutatás egy előfázis, mielőtt elkezdődne három külön teszt német közutakon Lübeck és Frankfurt közelében, valamint a B462-es úton Baden-Württembergben. 
 
 
Így működik 
 
Ez a villamosítási technológia úgy működik, hogy a tehergépkocsik a fülke mögötti vázra szerelt pantográfos áramszedőkön keresztül kapják az elektromos áramot. Az áramszedők felsővezetékekhez csatlakoznak, amelyek az út jobb szélső sávja felett futnak, a teherautók pedig menet közben szabadon csatlakozhatnak a felsővezetékre, illetve leválhatnak arról. 
Ha a tehergépkocsi elhagyja az elektromos felsővezetékkel ellátott sávot, akkor az áramszedő leválik arról, a járművet pedig onnantól a belső égésű motor vagy az akkumulátorról működő villanymotor hajtja. Ugyanez az elv vonatkozik arra is, amikor a gépkocsivezető egy másik járművet szeretne megelőzni, miközben az út felsővezetékkel ellátott sávjában halad. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.14
Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs....
2019.10.14
- A digitalizáció és a fenntarthatóság a kulcsa annak, hogy a KLM hosszútávon megmaradjon a piacon....
2019.10.14
- A piaci várakozásoknál kevesebb autót szállított, de így is értékesítési rekordot ért el a....
2019.10.14
A vitorlás szezon végét jelentő tradicionális regatta fényét a BMW Vision M NEXT tanulmányautó és....
2019.10.14
Egy piros sapka a történelmi rekordot meghozó győzelmi serlegben – a hatodik bajnoki győzelem....
2019.10.14
Magyarország területén október 11-én 0 órától 13-án 24 óráig a rendőrök 175 személyi sérüléses....
2019.10.13
A 100. rész: tekintélyes, szép és erős, 8 éves 5-ös GT BMW. Ha minden jó, bőven ötmillió felett tud....
2019.10.13
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Abszolút fapados.  ..
2019.10.13
A Hyundai hidrogénhajtású kamionjai 2020-ban forgalomba állnak Svájcban. A szükséges infrastruktúra....
2019.10.13
Az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására új utasterminált építenek a debreceni repülőtéren –....