Audi Q2

A város az igaz terepe – Audi Q2 1.4 TFSI S-tronic 1. rész

2017.02.16.

Az Audi Q2 a kis szabadidő-autók dinamikusan növekvő piacárból szeretne kihasítani magának egy vastag szeletet, amire a tudása és a külseje alapján meg is van minden esélye. Modernebb, olcsóbb, és fiatalosabb a lassan kifutóvá váló Q3-asnál, és a még a helykínálata sem marad el jelentősen tőle.


A képeken nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában

A Q2-es koncepcióját először a Crosslane Coupé tanulmánnyal mutatta be az Audi 2012-ben, aztán négy évvel később már a szériaváltozat is bemutatkozott három helyett öt ajtóval, targa- helyett hagyományos acéltetővel, a lemezek alatt pedig a széles körben használt MQB architektúrával. A Q2 az Audi legkisebb, legolcsóbb és - a számtalan választható kiegészítőnek köszönhetően - legjobban személyre szabható szabadidő-autója, a szintén MQB alapokra épített, és szintén 2016-ben bemutatott Seat Atecánál, Skoda Kodiaq-nál és Volkswagen Tiguannál egy-másfél számmal kisebb. Legfontosabb konkurense a frissen bemutatott második generációs Mini Countryman és a nemrég modellfrissítésen átesett Mercedes-Benz GLA.


A hossza 4,19 méter, amihez 2,6 méteres tengelytáv társul

A Q2 hossza a 4,2 métert sem éri el, vagyis közel 200 mm-rel rövidebb a sorban utána következő Audi SUV-nál, a Q3-nál, sőt, még az A3 Sportbacknél is. Annyira azonban nem kicsi, hogy ne kínáljon helyet egy még kisebb, valószínűleg 4 méter alatti kis szabadidő-autónak, ami pár éven belül mutatkozhat be Audi Q1 néven. Sok tekintetben szakít a hagyományos Audi-dizájnnal a Q2, és olyan friss megoldásokat hordoz, amit a négykarikás márka talán nem merne a nagyobb, drágább modelljein bevezetni. Ilyen például az új, hat- helyett nyolcszögletű singleframe hűtőmaszk, a kocsi oldalán futó érdekes élek és konkáv geometriai formák, a C-oszlopok cserélhető, színes betétei, vagy az egyedi formájú fényszórók (akár LED-technikával is) és hátsó lámpák.


A diffúzor és a C-oszlop betétjének színe elüt a karosszériáétól

Az Audi híres a minőségi belső tereiről, és ezt a jó hagyományt a Q2-ben is folytatták. Persze nem erőltették meg magukat túlságosan Ingolstadtban, egyszerűen az A3 műszerfalát emelték át, ami a letisztult felületeivel, kerek légbeömlőivel, és elegáns gombjaival még ma is frissnek hat. Ahogy várható, az anyagminőség jobb a kategória átlagánál, még ha az A3 és a többi nagyobb Audik szintjét nem is éri el, de ez az ár figyelembe vételével megbocsátható.


Hat helyett nyolcszögletű a hűtőmaszk a Q2-esen

A külső dimenziókat ismerve nem okoz csalódást a helykínálat, két 180 centis felnőtt kényelmesen elfér maga mögött, hátul a magasra tett ülőlap és az átlagosnál magasabb tető miatt jobb az ülőhelyzet és a térérzet, mint az A3 Sportback-ben. Csak 15 literrel kisebb a 405 literes csomagtartó, mint a Q3-ban, az A3 Sportback poggyászterét viszont veri a Q2-esé. Ha viszont bővítéskor – amivel 1050 literre növelhető a tér – sík poggyászteret akar valaki, annak eggyel följebb állásba kell tennie a csomagtérpadlót, ami valamennyit elvesz a felső térből.


A 405 literes csomagtartó padlója több szinten rögzíthető

Már az alapfelszereltség is tartalmazza a négy elektromos ablakot, a manuális klímát, az MMI rádió plusz rendszert a 7 colos képernyővel, bluetooth-csatlakozással, cd-lejátszóval. Ezeken felül a digitális műszerfalért 242 ezer forintot, a navigációért 380 vagy 852 ezer forintot, a head up kijelzőért, 223 ezer forintot, a Drive Select üzemmód-választóért 75 ezer forintot kell felárként fizetni.


A műszerfal az A3-asból származik

A Q2-hoz rendelhető turbómotorok közül a középszintet jelentő 1,4-es TSI benzines dolgozott a tesztautóban, amelynek ereje 8,5 másodperces gyorsuláshoz és 212 km/h-s végsebességhez elegendő, automata váltó nélkül kicsit még jobbak lennének ezek az értékek. Még a kínálat része a 116 lóerős egyliteres TFSI és ugyanilyen erős 1,6-os TDI, valamint a 190 lóerős 2.0 TDI is, összkerékhajtás csak az utóbbihoz rendelhető.


Kényelmesek és jól tartanak az S-line sportülések. Egy SUV-hoz képest nincsenek magasan

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson ide!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....