Audi Q2

A város az igaz terepe – Audi Q2 1.4 TFSI S-tronic - 2. rész

2017.02.06.

Az Audi Q2 a kis szabadidő-autók dinamikusan növekvő piacárból szeretne kihasítani magának egy vastag szeletet, amire a tudása és a külseje alapján meg is van minden esélye. Modernebb, olcsóbb, és fiatalosabb a lassan kifutóvá váló Q3-asnál, és a még a helykínálata sem marad el jelentősen tőle.


Hosszabbak a rugóutak, mint egy A3-ason, de a hangolás feszesebb

Menet közben a150 lóerős teljesítmény helyett inkább a 250 Nm-es nyomaték dominál, a hétfokozatú dupla kuplungos S-tronic váltó úgy váltogat villámgyorsan a fokozatok között, hogy próbálja az alsó fordulatszám-tartományában tartani a motort. Bár a nyomatékcsúcs elvileg nagyon alacsony fordulatszámtól, 1500/perctől teljes egészében rendelkezésre áll, de érzésre inkább csak 2000-tól kezd el erőteljesen húzni a Q2, alacsony fordulaton nehezen épül fel a turbónyomás.


A ráncfelvarrott VW Golfban már 1,5 literesre cserélték ezt az 1,4-es turbómotort, hamarosan az Audik is megkapják majd az új motort

Erre megoldás a Drive Select kapcsoló Sport állása, amelyben szinte mindig 2000 fölött marad a fordulatszám, tovább pörgeti a motor felkapcsolás előtt az automata váltó, és maguk a váltások is gyorsabban mennek végbe. Ha lett volna adaptív lengéscsillapítás a tesztautóban, akkor az is feszesebbre váltott volna, a váltón kívül így csak a kormányzás rásegítésére és a gázpedál érzékenységére volt hatással a sportos üzemmód. 


Kb. 700 ezer forint a gyors és finom működésű, hétfokozatú S-tronic váltó felára

Ebben használva valósággal megtáltosodik a Q2-es, egész más arcát mutatja, mint a kényelmes vagy a takarékos beállításnál. Utóbbinak az a különlegessége, hogy gázelvételnél vitorlázásba kezd a kocsi, vagyis lekapcsolja a motort a hajtásból, amely így alapjáraton duruzsolva várja a következő gázadást. Az 1,4-es TSI különlegessége a hengerlekapcsolás (CoD): részterhelésnél, 3200-as fordulatszám alatt a 2. és a 3. henger leáll, amivel jelentősen lehet csökkenteni a fogyasztást, így országúton 7 liter alatti értékeket lehet mérni, de a városi étvágyat is 8 liter körül lehet tartani.


Két személyre formázták a hátsó padot, a lábtér nem kiemelkedő, de elegendő

Az 1,3 tonnás, Q2 szokatlan könnyedséggel hagyja maga mögött a kanyarokat, érezhető, hogy a vezetési élmény hangolásakor elsősorban a fiatalokra gondoltak. Bár igényes, többlengőkaros hátsó futómű csak az erős quattro változatokhoz jár, az egyszerű csatolt lengőkaros, elöl MacPherson rendszer hangolása is jól sikerült, némi pattogási hajlamot leszámítva. Mivel feszesebb az A3-asnál (amire a magasabb tömegközéppont miatt lehetett szükség) rossz úton kissé döcögősen halad a kis Audi, de a finom lengéscsillapításnak hála még ekkor sem válik nagyon kényelmetlenné, a nagyobb úthibák ütéseit hatásosan semlegesíti a felfüggesztés. Viszont a feszes hangolás előnye, hogy gyorsan vett kanyarokban sem dől meg túlzottan a karosszéria, a menettulajdonságok is ugyanolyan biztonságosak, mint egy A3-asnál.


A digitális műszerfal akkor a leglátványosabb, ha a navigáció képét nagyban mutatja

A kormányzás alapáron változó áttételezésű, amit egy passzív rendszer valósít meg: minél jobban kitekerik a kormányt, annál közvetlenebbé válik az áttételezés, így autópályán is nyugodt az egyenesfutás, és éles kanyarokban sem kell sokat tekerni a kormányon. Valójában az áttételezés már alapból elég direkt, és egyre közvetlenebbé válik, ahogy nő a kormányzott kerekek elfordulási szöge. Ellentétben például a Q7-essel, a kormány elektromos rásegítése még kényelmes beállításnál sincs eltúlozva, de ez nem baj, mert így némi visszajelzést is kap a vezető arról, hogy milyen az első kerekek és az út kapcsolata. Sportos beállításnál még több erő kell a kormányzáshoz, de a visszajelzések ettől még nem javulnak, ezért érdemes a kormányzást alapállapotban hagyni, amire az Individual menüpont ad lehetőséget a Drive Select menüjében.


A Drive Select gombbal egy pillanat alatt megváltoztatható az autó viselkedése

Bár a gazdagon felszerelt tesztautó ára a 13 millió forintot is meghaladta, Q2-est már alig több mint fele ennyiért, 6,99 millió forintért is meg lehet venni az egyliteres, háromhengeres turbómotorral, amely a hiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem kevés az autóhoz, amit a 197 km/h-s végsebesség és 10,1 másodperc a százas sprint bizonyít. Házon belül a kifutó Q3-astól csábíthat el vevőket, amely azonos motorral 800 ezer forinttal drágább.


Ezen a képen jól látszik, hogy milyen széles a Q2

A kívül kicsit nagyobb, belül kicsit szűkebb Mercedes-Benz GLA 122 lóerős motorral 8,4 millió forintba kerül, a vadonatúj, kívül-belül nagyobb Mini Countryman 7,73 milliótól indul a 136 lóerős turbós háromhengeressel. A prémium vetélytársakhoz képest tehát jó áron kínálják a Q2-est, azonban azt sem szabad elhallgatni, hogy ugyanezt a technikát tágasabb karosszériával Seat Ateca néven is meg lehet venni, kisebb presztízzsel, de tágasabb belső térrel, és másfél millió forinttal olcsóbban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....