jubileum

Varrótűvel kezdték az elődök, nagy autógyárak beszállítói az utódok

2019.10.11.

Aligha gondolta a Kirchhoff család négy generációval előtti alapítója, hogy a varrótűk gyártásától a cég eljut majd a legmodernebb technológiákig, mint a robotvezérelt pont- és ívhegesztés, a 3D lézervágás, a hidegpréselés vagy éppen a Magyarországon egyedüliként alkalmazott melegpréselés. A Kirchhoff Hungária Kft. 15 évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét Esztergomban. A születésnapon gyárbővítést avattak.

A karosszériaelemeket gyártó Kirchhoff Hungária Kft. közel ötmilliárd forintos beruházással bővítette esztergomi üzemét –jelentette be a tulajdonosok nevében, a negyedik generációt képviselő Wolfgang Kirchhoff. A bővítés során a gyárat három helyszínen fejlesztették, összesen 3300 négyzetméteren, így a teljes beépített terület 31 ezer négyzetméter. A beruházást a C osztályos Mercedeshez készülő alkatrészek gyártása generálta. Az Esztergomban készülő karosszériaelemeket Sindelfingenben és Brémában építik be a Mercedesekbe, e két német városban készülnek ugyanis a C-osztályos autók.

Tizenöt éve Esztergomban, az ipari parkban.

Ha már Mercedes: eddig a Suzuki volt a legnagyobb megrendelő a német cég magyar leányvállalatának, az idén azonban a stuttgarti székhelyű konszern megrendeléseivel az élre ugrott. A dicséretből azonban kijutott a Magyar Suzukinak is, amely nélkül a Kirchhoff aligha alapított volna gyárat tizenöt évvel ezelőtt.

Kirchhoff úr felidézte, hogy 20 évvel ezelőtt nyitották meg lengyel gyárukat, onnan látták el a Suzukit alkatrészekkel. A japán cég magyar leányvállalata egy napon megkereste, hogy bővítik a gyártósor Esztergomban, ehhez azonban a Kirchhoffnak Magyarországra kell jönnie.

Wolfgang Kirchhoff

Gyorsan döntöttünk a zöld mezős beruházás mellett. 15 éve 22 munkatárssal kezdtek, ma több mint kilencszázan vannak. Szinte alig volt olyan év, amikor nem kellett volna bővíteni. A megrendelések mennyisége, az üzleti partnerek száma évről-évre növekedett.

Az esztergomi gyár működése első hat évében (2010-ig) kizárólag a Suzuki számára készített karosszériaelemeket, a KIRCHHOFF Hungária azóta azonban jelentősen szélesítette vevőkörét. A cég 2017-ig további hét autógyártól kapott megrendeléseket, jelenleg pedig közel 20 vevő igényeit szolgálja ki – többek között a Mercedes, az Audi és a PSA (volt General Motors) magyarországi, a PSA, a KIA és a Volkswagen szlovákiai, a Porsche és BMW németországi, a Škoda és Hyundai csehországi és a Ford romániai üzemeinek beszállítója.

A Kirchhoff az elmúlt 15 évben 32 milliárd forintot fektetett be az esztergomi üzembe.

Legmodernebb technológia

Körtvélyessy Géza ügyvezető igazgató az avatás előtti sajtótájékoztatón elmondta: üzem árbevétele 2017-ben 34 milliárd forint volt, 2018-ban pedig 27 százalékkal bővült, meghaladva a 43 milliárd forintot.

Mivel a Kirchhoffnak minden Magyarországon működő autógyárral üzleti kapcsolata van, nem nehéz kitalálni, hogy a BMW-nek szállít majd, ha elkészül a gyár Debrecenben. Ezzel kapcsolatban Wolfgang Kirchhoff kijelentette: megkezdte a tárgyalásokat a Debrecenben készülő BMW-k beszállítói programjáról és árajánlatokat is készítettek. Döntés egyik fél részéről sem született, azt azonban nem zárta ki, hogy nagyobb volumenű szállítás esetén az a célszerű, ha minél közelebb vannak a vevőhöz, így nem kizárt, hogy Debrecenben is nyítnak majd üzemet.

A 234 éves Kirchhoff Gruppe német családi tulajdonban lévő cég. A vállalkozás 4 divíziójában - KIRCHHOFF Automotive, KIRCHHOFF Ecotec, KIRCHHOFF Mobility és a WITTE Tools - hulladékszállító és -tisztító teherautó felépítményeket, precíziós kéziszerszámokat gyártanak, valamint személygépkocsikat alakítanak át mozgássérültek számára.

A menedzsment

A Kirchhoff Automotive csoportban – ennek tagja az esztergomi gyár - fém karosszériaelemeket préselnek és szerelnek össze az autóipar részére. A vállalatcsoport legnagyobb üzletágaként 3 kontinensen (Észak-Amerika, Európa, Ázsia), 11 országban, 31 telephellyel rendelkeznek és 9000-nél több embert foglalkoztatnak.

A gyárbővítésen mondott beszédében Wolfgang Kirchhoff jelezte: a munkaerőhelyzet megoldása sok erőfeszítést igényel, a megfelelő munkaerő biztosítása azonban nem csak Magyarországon okoz gondot. Kitért arra is, hogy az autóipar óriási változáson megy át, ebben azonban nem kockázatot, hanem reményt és lehetőséget látnak, s a változások élére akarnak állni. Ennek sorában megemlítette, hogy elkezdtek gyártani egy speciális, saját fejlesztésű akkumulátorházat, amely az elektromos autók térnyerésével jelentős megrendelésre számíthat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.12
Saeed Sadeghi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.11.12
Míg nálunk a villanyautók és az SUV-k között éleződik a versengés, addig Amerika tesz a trendekre,....
2019.11.12
A Camion Truck&Bus magazin 24. alkalommal hirdette meg "Az év haszongépjárműve" pályázatot,....
2019.11.12
Amikor azt a jelzőt halljuk egy autóról vagy motorról, hogy legendás akkor általában valami remén..
2019.11.12
A CUPRA folytatja küldetését a teljesítmény, a kifinomultság és az egyediség tökéletes....
2019.11.12
Szinte biztos, hogy november végén bejelenti első hálózatról tölthető hibrid modelljének érkezését....
2019.11.12
Halálra gázolt egy autó egy gyalogos nőt a 81-es főúton Győr külterületén kedd reggel - közölte a....
2019.11.12
Az Audi „Charge & Fly” elnevezéssel egy ingyenes kezdeményezést indít a müncheni repülőtéren,....
2019.11.12
Több mint 17 000 lelkes rajongó előtt ünnepelt a Honda immáron 10. alkalommal a Twin Ring Motegi....
2019.11.12
Készítettünk egy listát azokról a helyekről, ahova ijesztő lehet elutazni. ..