jubileum

Varrótűvel kezdték az elődök, nagy autógyárak beszállítói az utódok

2019.10.11.

Aligha gondolta a Kirchhoff család négy generációval előtti alapítója, hogy a varrótűk gyártásától a cég eljut majd a legmodernebb technológiákig, mint a robotvezérelt pont- és ívhegesztés, a 3D lézervágás, a hidegpréselés vagy éppen a Magyarországon egyedüliként alkalmazott melegpréselés. A Kirchhoff Hungária Kft. 15 évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét Esztergomban. A születésnapon gyárbővítést avattak.

A karosszériaelemeket gyártó Kirchhoff Hungária Kft. közel ötmilliárd forintos beruházással bővítette esztergomi üzemét –jelentette be a tulajdonosok nevében, a negyedik generációt képviselő Wolfgang Kirchhoff. A bővítés során a gyárat három helyszínen fejlesztették, összesen 3300 négyzetméteren, így a teljes beépített terület 31 ezer négyzetméter. A beruházást a C osztályos Mercedeshez készülő alkatrészek gyártása generálta. Az Esztergomban készülő karosszériaelemeket Sindelfingenben és Brémában építik be a Mercedesekbe, e két német városban készülnek ugyanis a C-osztályos autók.

Tizenöt éve Esztergomban, az ipari parkban.

Ha már Mercedes: eddig a Suzuki volt a legnagyobb megrendelő a német cég magyar leányvállalatának, az idén azonban a stuttgarti székhelyű konszern megrendeléseivel az élre ugrott. A dicséretből azonban kijutott a Magyar Suzukinak is, amely nélkül a Kirchhoff aligha alapított volna gyárat tizenöt évvel ezelőtt.

Kirchhoff úr felidézte, hogy 20 évvel ezelőtt nyitották meg lengyel gyárukat, onnan látták el a Suzukit alkatrészekkel. A japán cég magyar leányvállalata egy napon megkereste, hogy bővítik a gyártósor Esztergomban, ehhez azonban a Kirchhoffnak Magyarországra kell jönnie.

Wolfgang Kirchhoff

Gyorsan döntöttünk a zöld mezős beruházás mellett. 15 éve 22 munkatárssal kezdtek, ma több mint kilencszázan vannak. Szinte alig volt olyan év, amikor nem kellett volna bővíteni. A megrendelések mennyisége, az üzleti partnerek száma évről-évre növekedett.

Az esztergomi gyár működése első hat évében (2010-ig) kizárólag a Suzuki számára készített karosszériaelemeket, a KIRCHHOFF Hungária azóta azonban jelentősen szélesítette vevőkörét. A cég 2017-ig további hét autógyártól kapott megrendeléseket, jelenleg pedig közel 20 vevő igényeit szolgálja ki – többek között a Mercedes, az Audi és a PSA (volt General Motors) magyarországi, a PSA, a KIA és a Volkswagen szlovákiai, a Porsche és BMW németországi, a Škoda és Hyundai csehországi és a Ford romániai üzemeinek beszállítója.

A Kirchhoff az elmúlt 15 évben 32 milliárd forintot fektetett be az esztergomi üzembe.

Legmodernebb technológia

Körtvélyessy Géza ügyvezető igazgató az avatás előtti sajtótájékoztatón elmondta: üzem árbevétele 2017-ben 34 milliárd forint volt, 2018-ban pedig 27 százalékkal bővült, meghaladva a 43 milliárd forintot.

Mivel a Kirchhoffnak minden Magyarországon működő autógyárral üzleti kapcsolata van, nem nehéz kitalálni, hogy a BMW-nek szállít majd, ha elkészül a gyár Debrecenben. Ezzel kapcsolatban Wolfgang Kirchhoff kijelentette: megkezdte a tárgyalásokat a Debrecenben készülő BMW-k beszállítói programjáról és árajánlatokat is készítettek. Döntés egyik fél részéről sem született, azt azonban nem zárta ki, hogy nagyobb volumenű szállítás esetén az a célszerű, ha minél közelebb vannak a vevőhöz, így nem kizárt, hogy Debrecenben is nyítnak majd üzemet.

A 234 éves Kirchhoff Gruppe német családi tulajdonban lévő cég. A vállalkozás 4 divíziójában - KIRCHHOFF Automotive, KIRCHHOFF Ecotec, KIRCHHOFF Mobility és a WITTE Tools - hulladékszállító és -tisztító teherautó felépítményeket, precíziós kéziszerszámokat gyártanak, valamint személygépkocsikat alakítanak át mozgássérültek számára.

A menedzsment

A Kirchhoff Automotive csoportban – ennek tagja az esztergomi gyár - fém karosszériaelemeket préselnek és szerelnek össze az autóipar részére. A vállalatcsoport legnagyobb üzletágaként 3 kontinensen (Észak-Amerika, Európa, Ázsia), 11 országban, 31 telephellyel rendelkeznek és 9000-nél több embert foglalkoztatnak.

A gyárbővítésen mondott beszédében Wolfgang Kirchhoff jelezte: a munkaerőhelyzet megoldása sok erőfeszítést igényel, a megfelelő munkaerő biztosítása azonban nem csak Magyarországon okoz gondot. Kitért arra is, hogy az autóipar óriási változáson megy át, ebben azonban nem kockázatot, hanem reményt és lehetőséget látnak, s a változások élére akarnak állni. Ennek sorában megemlítette, hogy elkezdtek gyártani egy speciális, saját fejlesztésű akkumulátorházat, amely az elektromos autók térnyerésével jelentős megrendelésre számíthat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A szombati nap végén az első három helyezettet 7 másodperc sem választja el egymástól. ..
2020.01.25
Két különkiadással üdvözölte az újévet a Lexus Japánban. Az NX szabadidőjármű bronzszínű kivitele....
2020.01.25
Újabb szelettel bővítette okosotthon vízióját a Renault, ami szorosan kapcsolódhat a Nissan korábbi....
2020.01.25
A Francia Kerékpáros Szövetség és a Közlekedésbiztonsági szervezet (Sécurité Routière) megújítja....
2020.01.25
Shang Jun Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2020.01.25
Alighogy bejelentette a Toyota a Yaris vadonatúj generációjának idei őszi érkezését amelyben a....
2020.01.25
Az olasz hatóság által körözött munkagépre bukkantak a rendőrök a csengersimai határátkelőhelyen –....
2020.01.25
A bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien tavaly több mint 70.000 embernek tartott....
2020.01.25
Az Egyesült Királyság több városában légszennyező anyagokat elnyelő buszokat állítanak forgalomba....
2020.01.25
Már egy éve vártunk arra, hogy itthon is kipróbálhassuk a legnagyobb elektromos Volkswagent, a....