ICDP. publikáció

Vennél autót a LIDL-ből? A németek igen

2019.06.06.

Az új autók szörnyen drágák, mindig is azok voltak és minden bizonnyal azok is maradnak. A járművek ráadásul drágulnak, így egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy első tulajdonosai legyenek autójuknak, már ami a forgalmiban szereplő nevet illeti. Mégis, az új lehetőségeknek köszönhetően egyre egyszerűbbé válik egy új autó megszerzése.

Mielőtt belemegyünk ezekbe a lehetőségekbe, nézzük meg, mennyire is drágák manapság az új autók. Az ICDP kutatói elsősorban az EU 28 országára koncentrálnak, így uniós szinten tudjuk vizsgálni az adatokat. Az Unió 28 országában a lakosság mediánjövedelme 2018-ban 16.493€ volt, míg egy az új autók átlagos értékesítési ára (adókkal együtt) 28.855€ volt. Persze ez átlag, benne vannak a legdrágább autók is, de Németországban egy Ford Fiesta alapára is 13.000 euró. Nyilván Magyarországon a helyzet még nehezebb, hiszen a mi fizetésünk az EU-s átlag alatt van, az autók ára viszont sajnos  nincs tekintettel a lehetőségeinkre.

Tehát nem lepődhetünk meg, hogy egyre népszerűbbek a valamilyen formában havi törlesztést kínáló lehetőségek. Legyen szó autóvásárlásra adott hitelről, lízingről vagy bármilyen finanszírozási formáról, egytől egyig egyre népszerűbbek, még azokban az országokban is, ahol azt gondolnánk, többen megengedhetik maguknak egy új autó vásárlását. Az Egyesült Királyságban az eladott új autók közel 90%-át valamilyen finanszírozási konstrukció keratin belül értékesítették, de Németországban is 80 százalák körüli az arány.

Az utóbbi évek növekedését elsősorban a lízing előretörése okozta. Úgy tűnik, az emberek ragaszkodnak ahhoz, hogy kizárólagosan ők használják a járművüket, ugyanakkor a tulajdonjog közel sem olyan fontos számukra. Érdekesség, hogy míg Angliában a lízing konstrukciók terjedése együtt járt az eladot autók számának növekedésével, Franciországban a darabszám nem nőtt, de a lízing átvette például a hitel helyét, mert a vásárlók vonzóbbnak találták előbbit.

A lízingcégek mellett egyre több új szereplő is meglátta a lehetőséget a finanszírozási konstrukciók terjedésében. Köztük a gyártók is, mint például a PSA csoport, akik “csak tankolj” alapú szolgáltatást nyújtanak. Az ötlet lényege, hogy a havidíj mindent magában foglal biztosítástól a gumizásig, így a használónak nincs más dolga, mint a tankolás.

A gyártók piacra lépése nem nagy meglepetés, de olyan cégek is beszálltak az üzletbe, mint a Lidl. A szupermarket lánc Fiat 500 modelleket ajánlott havi 89 euróért, de extra díjakért a karbantartást és a biztosítást is belefoglalták az ajánlatba. Az ötlet rendkívül sikeres volt, néhány nap alatt elfogyott az összes 500-as, a német Fiat kereskedők pedig ezt látva meggyőzték a gyártót, hogy tegye lehetővé, hogy ők is ajánlhassanak egy hasonló lehetőséget a vásárlóik számára.

Az ICDP fogyasztói felmérése alapján még a mostaninál is több autó talál majd ilyen formában gazdára, a vásárlók visszajelzései alapján pedig a keresleti oldal is adott. Már hazánkban is terjedőben vannak az ilyen szolgáltatások, így ki tudja, hamarosan a bevásárlás során egy autóval is gazdagabbak leszünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....
2019.10.17
A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a....
2019.10.17
Az első sorozatgyártásban előállított Golf 1974 márciusában hagyta el a wolfsburgi gyártósort, és....
2019.10.17
Következetesen elektromossá alakítja modellpalettáját az Audi – és elektromos mobilitási....