Ford

Verhetetlen a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja

2015.06.22.

Egy apró benzinmotor – amit rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztása és meggyőző teljesítménye miatt az autósok Európa-szerte megkedveltek – négy év leforgása alatt immár nyolcadszor nyerte el az Év Motorja címet.

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrást már a negyedik egymást követő évben választották meg a “legjobb 1,0 liter alatti lökettérfogatú motornak”. A 35 ország 87 autós szakírójából összeállított zsűri a vezethetőség, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás, a kifinomultság és a technológia mérlegelése után a Ford motorját találta kategóriája legjobbjának. Az 1,0 literes EcoBoost tavaly a világ első motorja lett, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet, 2012-ben pedig a „Legjobb Új Motor” titulust is megszerezte.


Az európai piacon tíz modell kínálatában is szerepel az 1,0 literes EcoBoost egység, amit 2014-ben minden ötödik Ford vásárló megrendelt új autójához, sőt a Fiesta esetében ötből két vevő választotta ezt a blokkot. A már bevált megoldások mellett a Ford most új módszerrel, a henger-lekapcsolás technológiájával kísérletezik, hogy még kedvezőbbé tegye az erőforrás üzemanyag-fogyasztását.

– Az 1,0 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és bár egyre több vetélytársa akad, büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is kategóriája legjobbjának bizonyult – fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “E motor megalkotásában hatalmas szerepet játszott a vállalatunkra jellemző újító szellemiség, aminek révén a Fordnál sosem szünetel az új erőforrások fejlesztése.”


A Ford tervező partnerével, a Schaeffer Group vállalattal közösen tesztel egy új, kettős tömegű lendkereket, ami még szélesebb terhelés- és fordulatszám-tartományban teszi lehetővé a hengerlekapcsolást, emellett pedig minimumra csökkenti a zaj és a vibráció szintjét. Az aacheni Európai Kutató és Innovációs Központ mérnökei már közúti teszteken vizsgálják a technológiát, amelyek révén akár 6 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető.

– A hengerlekapcsolás még az erőteljes méretcsökkentés eredményeként megalkotott motorok – például az 1,0 literes EcoBoost egység – esetében is látványosan csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást – mondta el Carsten Weber, a Ford Európa fejlett hajtásláncokért felelős menedzsere. “Márpedig az autók hajtására használt új belsőégésű motorok fejlesztése során elsőrendű szempont a fogyasztás mérséklése.”

A Ford európai üzemeiben (a németországi Kölnben és a romániai Krajovában) gyártott, 100, 125 és 140 lóerős változatban készülő 1,0 literes EcoBoost motorokkal hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....